M
MusicBear
Gjest
Med 100 W kl. A og justerbar bias + CD spiller og kjøleskap, så skal kjerringa være snill & grei for å komme inn under betegnelse «trenger kona» ))
Med 100 W kl. A og justerbar bias + CD spiller og kjøleskap, så skal kjerringa være snill & grei for å komme inn under betegnelse «trenger kona»: )))[/Q så klasse A varmer mer enn konemor
Hehe, enten avslører du at du ikke har hørt skikkelig klasse A spille, Mediakjendis, eller at du mangler en dæsj humor eller ei konemorMed 100 W kl. A og justerbar bias + CD spiller og kjøleskap, så skal kjerringa være snill & grei for å komme inn under betegnelse «trenger kona»: )))[/Q så klasse A varmer mer enn konemor
Dette var humoristisk ment,har konemor, og venter på sikkelig klasse A. Og si at jeg ikke har humor, da kjenner du meg ikke. God helg.Tore.Hehe, enten avslører du at du ikke har hørt skikkelig klasse A spille, Mediakjendis, eller at du mangler en dæsj humor eller ei konemorMed 100 W kl. A og justerbar bias + CD spiller og kjøleskap, så skal kjerringa være snill & grei for å komme inn under betegnelse «trenger kona»: )))[/Q så klasse A varmer mer enn konemor
Dette var humoristisk ment,har konemor, og venter på sikkelig klasse A. Og si at jeg ikke har humor, da kjenner du meg ikke. God helg.Tore.Hehe, enten avslører du at du ikke har hørt skikkelig klasse A spille, Mediakjendis, eller at du mangler en dæsj humor eller ei konemorMed 100 W kl. A og justerbar bias + CD spiller og kjøleskap, så skal kjerringa være snill & grei for å komme inn under betegnelse «trenger kona»: )))[/Q så klasse A varmer mer enn konemor
Well, jeg antok alt du sa bortsett fra viten om at du ventet på kl. A - kan jeg spørre om det er de nye store beista?
Artig, at så mange ser ut til å ha oppdaget kl. A - jeg mener store deler av denne tråd handler om A/B amper. Spesielt artig i disse tider hvor klima-maserne sikkert får mast seg til kl. D påbud verden over... Mr-A-amp-Malmin kan bli mer verdt enn han tror
Det går vel mer på holdbarheten til utstyret?Nå har jo flere av oss som skal ha klasse A bedt om "miljø"bryter. Så vi er ganske bevisste det problemet [emoji106]
Nei. Temperatur i rommet [emoji849]Det går vel mer på holdbarheten til utstyret?Nå har jo flere av oss som skal ha klasse A bedt om "miljø"bryter. Så vi er ganske bevisste det problemet [emoji106]
Det er monoblokker med en trafo på 1000Va og en kondesatorbank på 260000 mikrofarad pr. Stk.Dette var humoristisk ment,har konemor, og venter på sikkelig klasse A. Og si at jeg ikke har humor, da kjenner du meg ikke. God helg.Tore.
Well, jeg antok alt du sa bortsett fra viten om at du ventet på kl. A - kan jeg spørre om det er de nye store beista?
Artig, at så mange ser ut til å ha oppdaget kl. A - jeg mener store deler av denne tråd handler om A/B amper. Spesielt artig i disse tider hvor klima-maserne sikkert får mast seg til kl. D påbud verden over... Mr-A-amp-Malmin kan bli mer verdt enn han tror
Du er ikke så langt unna noe som kan bli en realitet etterhvert."Power-down" funksjon og display for modell og oppgradering. Der kunne jo litt tech spec's også blitt lagt inn. Kl. A det er egentlig bra for helsa.
Du er ikke så langt unna noe som kan bli en realitet etterhvert."Power-down" funksjon og display for modell og oppgradering. Der kunne jo litt tech spec's også blitt lagt inn. Kl. A det er egentlig bra for helsa.
Da må jeg spørre om det går an uten å degradere/forlenge signalvei for vanlig bruk.Du er ikke så langt unna noe som kan bli en realitet etterhvert."Power-down" funksjon og display for modell og oppgradering. Der kunne jo litt tech spec's også blitt lagt inn. Kl. A det er egentlig bra for helsa.
Armand; du som er Roar’s «med-tenker» på en del områder, sågar med utdanning innenfor faget. De av oss som trives best på konsert, i de tilfeller når så vel musikere som lyd er så man avgir dansetrinn der man står.
Om det er mulig å inplentere en slags loudnessfunksjonn i MI’s forforsterkere, over eksempelvis 50, 100, 150, 200 og 250 Hz og da gjerne i tre trinn - en forsikrig bass-EQ uten at man trenger et eget EQ appratur?
Gjerne styrt via fjernkontroll. Klart, man skal ha effektforsterkere som orker det og høyttalere som tåler det, men dæven for en fin greie for lettere å få fot i heimen.
Da må jeg spørre om det går an uten å degradere/forlenge signalvei for vanlig bruk.Du er ikke så langt unna noe som kan bli en realitet etterhvert."Power-down" funksjon og display for modell og oppgradering. Der kunne jo litt tech spec's også blitt lagt inn. Kl. A det er egentlig bra for helsa.
Armand; du som er Roar’s «med-tenker» på en del områder, sågar med utdanning innenfor faget. De av oss som trives best på konsert, i de tilfeller når så vel musikere som lyd er så man avgir dansetrinn der man står.
Om det er mulig å inplentere en slags loudnessfunksjonn i MI’s forforsterkere, over eksempelvis 50, 100, 150, 200 og 250 Hz og da gjerne i tre trinn - en forsikrig bass-EQ uten at man trenger et eget EQ appratur?
Gjerne styrt via fjernkontroll. Klart, man skal ha effektforsterkere som orker det og høyttalere som tåler det, men dæven for en fin greie for lettere å få fot i heimen.
Og ville det ikke vært bedre å gjøre dette på den digitale siden?
Hos meg kunne jeg bare brukt en equalizer mellom transport og dac. Da både transport og dac har flere digitale ut/inn ganger.
Så da kan jeg bestemme hvilken inngang jeg skal bruke på dac,med eller uten equalizer/dsp.
Det tror jeg er beste løsning for meg ihvertfall.
Accuphase har vel noe slikt til rundt 90k[emoji6]
Jeg bruker Antimode 2.0,med rom koreksjon og med den kan en gjøre mange innstillinger manuelt og tilpasse etter egen smak.Helt enig [emoji106]
Men skal man ha muligheten til å dekke behovet med subber noe særlig over 50hz så må man dele frontene så de ikke kræsjer med subbene. For man må dele rimelig høyt opp for å få gjort noe med "tynne"innspillinger. Og videre må man gjøre litt med mellomtone også. Hvis det skal bli bra. Tenker da på forslaget lenger opp med problemet med en del "tynne"innspillinger.
Når dette er sagt så er jo nettopp slike opptak utrolig mye bedre å høre på med Mi oppsett enn andre ting jeg har vært borti. Men man venner seg fort til de kvalitetene på gode innspillinger også. Det vil alltid være ett forhold mellom disse som vanskelig lar seg fikse.
Helt enig [emoji106]
Men skal man ha muligheten til å dekke behovet med subber noe særlig over 50hz så må man dele frontene så de ikke kræsjer med subbene. For man må dele rimelig høyt opp for å få gjort noe med "tynne"innspillinger. Og videre må man gjøre litt med mellomtone også. Hvis det skal bli bra. Tenker da på forslaget lenger opp med problemet med en del "tynne"innspillinger.
Når dette er sagt så er jo nettopp slike opptak utrolig mye bedre å høre på med Mi oppsett enn andre ting jeg har vært borti. Men man venner seg fort til de kvalitetene på gode innspillinger også. Det vil alltid være ett forhold mellom disse som vanskelig lar seg fikse.
Det jeg liker er at MI fortsetter med å holde "stien rein" for alle dingser og undøvendige elementer i signalveien. Vekk med det, likeså allverdens sub bass systemer.For å si det kort: Det blir ingen EQ i Musical Innovation sine preamper.
Alt er mulig, men det stritter i mot hos både Roar og meg. Siden preampen også er fullbalansert måtte dette også gjøre på begge faser, og man får plutselig utfordringer med matching av fasene. Alternativt må man konvertere til single ended og så tilbake igjen (huffameg..). Uansett ville dette vil tilføre en gjeng med releer, kondensatorer og økt signalvei, fasereining etc. Rett og slett alt som er i strid med det vi prøver å lage.
Ønsker man å leke seg med endringer i lyden er det best å gå den digitale veien.
Med denne koblet inn i den digitale kjeden kan man tapsfritt endre både frekvensgang og impulsrespons og tilpasse dette til rommet med målemikrofon og det hele. Jeg har ikke prøvd det selv, men systemet skal være relativt enkelt å komme i gang med.
https://www.minidsp.com/products/dirac-series
Et billigere alternativ er denne: https://www.minidsp.com/products/minidspkits/minisharc-kit
Men dette adapterkortet: https://www.minidsp.com/products/opendrc-series/digi-fp
Da har man en kraftig digital prosessor der man enkelt kan dra på noen dB i bassen.
Har du et vanskelig rom kan en romkorreksjon gjøre underverker.Greit, er nok fint å "slippe"dette i forforsterker.
Men sikkert fint å gjøre dette digitalt der det skulle være ett behov. Nå har ikke jeg begynt å leke med slikt. Men subwoofer (e) satt opp riktig gjør dette problemet litt mindre føler jeg. Ihvertfall i mitt litt vanskelige rom. Men jeg sitter ikke å øker gain på dårlige innspillinger. Jeg tenker platestudioet lager lyden slik de ønsker det. Så da er det vel en tanke bak noen av disse litt blodfattige innspillinger. Om dem ønsker at musikken skal låte kjedelig så blir det bare til at Jeg sjeldent hører på de.
For å si det kort: Det blir ingen EQ i Musical Innovation sine preamper.
Alt er mulig, men det stritter i mot hos både Roar og meg. Siden preampen også er fullbalansert måtte dette også gjøre på begge faser, og man får plutselig utfordringer med matching av fasene. Alternativt må man konvertere til single ended og så tilbake igjen (huffameg..). Uansett ville dette vil tilføre en gjeng med releer, kondensatorer og økt signalvei, fasereining etc. Rett og slett alt som er i strid med det vi prøver å lage.
Ønsker man å leke seg med endringer i lyden er det best å gå den digitale veien.
Med denne koblet inn i den digitale kjeden kan man tapsfritt endre både frekvensgang og impulsrespons og tilpasse dette til rommet med målemikrofon og det hele. Jeg har ikke prøvd det selv, men systemet skal være relativt enkelt å komme i gang med.
https://www.minidsp.com/products/dirac-series
Et billigere alternativ er denne: https://www.minidsp.com/products/minidspkits/minisharc-kit
Men dette adapterkortet: https://www.minidsp.com/products/opendrc-series/digi-fp
Da har man en kraftig digital prosessor der man enkelt kan dra på noen dB i bassen.
Det er sant nok. Men føler at DSP "stjeler"litt av lyden. Jeg har ikke verre problemer enn at det løses med noen subber og akustikk tiltak.Har du et vanskelig rom kan en romkorreksjon gjøre underverker.Greit, er nok fint å "slippe"dette i forforsterker.
Men sikkert fint å gjøre dette digitalt der det skulle være ett behov. Nå har ikke jeg begynt å leke med slikt. Men subwoofer (e) satt opp riktig gjør dette problemet litt mindre føler jeg. Ihvertfall i mitt litt vanskelige rom. Men jeg sitter ikke å øker gain på dårlige innspillinger. Jeg tenker platestudioet lager lyden slik de ønsker det. Så da er det vel en tanke bak noen av disse litt blodfattige innspillinger. Om dem ønsker at musikken skal låte kjedelig så blir det bare til at Jeg sjeldent hører på de.
Det høres ut som du er fornøyd mi18,da kan det bli ganske moro når du får hoved ampen.Det er sant nok. Men føler at DSP "stjeler"litt av lyden. Jeg har ikke verre problemer enn at det løses med noen subber og akustikk tiltak.Har du et vanskelig rom kan en romkorreksjon gjøre underverker.Greit, er nok fint å "slippe"dette i forforsterker.
Men sikkert fint å gjøre dette digitalt der det skulle være ett behov. Nå har ikke jeg begynt å leke med slikt. Men subwoofer (e) satt opp riktig gjør dette problemet litt mindre føler jeg. Ihvertfall i mitt litt vanskelige rom. Men jeg sitter ikke å øker gain på dårlige innspillinger. Jeg tenker platestudioet lager lyden slik de ønsker det. Så da er det vel en tanke bak noen av disse litt blodfattige innspillinger. Om dem ønsker at musikken skal låte kjedelig så blir det bare til at Jeg sjeldent hører på de.
Faktisk trenger jeg subbene mindre nå med MI18 som Forsterker.
Ja,det er lett å like lyden av Mi18. Den har en meget engasjerende måte å spille på. Og spille lavt går også utrolig bra. Føler ofte at klassisk musikk må skrus opp. Men Mi 18 har godt med engasjement også på relativt lavt volum. Den klarer det selvfølgelig på all annen musikk også.Det høres ut som du er fornøyd mi18,da kan det bli ganske moro når du får hoved ampen.Det er sant nok. Men føler at DSP "stjeler"litt av lyden. Jeg har ikke verre problemer enn at det løses med noen subber og akustikk tiltak.Har du et vanskelig rom kan en romkorreksjon gjøre underverker.Greit, er nok fint å "slippe"dette i forforsterker.
Men sikkert fint å gjøre dette digitalt der det skulle være ett behov. Nå har ikke jeg begynt å leke med slikt. Men subwoofer (e) satt opp riktig gjør dette problemet litt mindre føler jeg. Ihvertfall i mitt litt vanskelige rom. Men jeg sitter ikke å øker gain på dårlige innspillinger. Jeg tenker platestudioet lager lyden slik de ønsker det. Så da er det vel en tanke bak noen av disse litt blodfattige innspillinger. Om dem ønsker at musikken skal låte kjedelig så blir det bare til at Jeg sjeldent hører på de.
Faktisk trenger jeg subbene mindre nå med MI18 som Forsterker.
Det er sant nok. Men føler at DSP "stjeler"litt av lyden. Jeg har ikke verre problemer enn at det løses med noen subber og akustikk tiltak.Har du et vanskelig rom kan en romkorreksjon gjøre underverker.Greit, er nok fint å "slippe"dette i forforsterker.
Men sikkert fint å gjøre dette digitalt der det skulle være ett behov. Nå har ikke jeg begynt å leke med slikt. Men subwoofer (e) satt opp riktig gjør dette problemet litt mindre føler jeg. Ihvertfall i mitt litt vanskelige rom. Men jeg sitter ikke å øker gain på dårlige innspillinger. Jeg tenker platestudioet lager lyden slik de ønsker det. Så da er det vel en tanke bak noen av disse litt blodfattige innspillinger. Om dem ønsker at musikken skal låte kjedelig så blir det bare til at Jeg sjeldent hører på de.
Faktisk trenger jeg subbene mindre nå med MI18 som Forsterker.
MI23 er siste modell i forforsterkerrekken til RM. Man kan velge til en utvidet strømforsyning med 4 trafoer og solid lyttekapasitet til en allerede overdimensjonert pre.
Jeg hadde tidligere MI18 balansert og den spilte supert. Det ble likevel en annen verden da jeg fikk tak i to balanserte monoblokker 10.1 SE (ca 50W klasse A/stk). Så kom min MI23 og det var som om hele lydbildet åpnet seg som om et slør var tatt bort. Alt spilte musikk. Jeg skjøtet på med den ekstra strømforsyning og der jeg hørte mest utslag var at jeg hørte nyanser i bassen på mine slitne Soundlabs som jeg aldri hadde hørt dem spille tidligere. Full kontroll hele veien. Bare MI er MI!
Min MI23 med strømforsyning under:
Hei. Strømforsyning til Mi 23 pre-amp.MI23 er siste modell i forforsterkerrekken til RM. Man kan velge til en utvidet strømforsyning med 4 trafoer og solid lyttekapasitet til en allerede overdimensjonert pre.
Jeg hadde tidligere MI18 balansert og den spilte supert. Det ble likevel en annen verden da jeg fikk tak i to balanserte monoblokker 10.1 SE (ca 50W klasse A/stk). Så kom min MI23 og det var som om hele lydbildet åpnet seg som om et slør var tatt bort. Alt spilte musikk. Jeg skjøtet på med den ekstra strømforsyning og der jeg hørte mest utslag var at jeg hørte nyanser i bassen på mine slitne Soundlabs som jeg aldri hadde hørt dem spille tidligere. Full kontroll hele veien. Bare MI er MI!
Min MI23 med strømforsyning under:
Er ingen konstruktør, men noe mer fornuftig enn det man her ser (og med viten at strømforyningen ligger i kabinettet under) tror jeg ikke finnes hos andre enn verdens absolutt ledende på området.
Du sier i andre svaret at den leveres med to forskjellige strømforsyninger - mer å si om det?
Du som venter på dette beistet av en kl. A forsterker?
Subbene dine, forresten, hvilke elementer bruker du der?
Ja, han RM er i farta for tida. Det setter vi alle STOR pris på . Her ventes også en MI 23 HTB pre inn snart sammen med en MI 22 power. Det blir et utrolig spennende oppsett. Så når sakene er på plass og strømmen skrudd på, kommer det en liten stemningsrapport og et par bilder. Kjenner forventningen stiger og at pulsen øker ....Vel,endelig har løsningen for oss kinoentusianter kommet. Da er Roar ferdig med print designet til nyeste Mi 23 HTB. Altså fullbalansert forforsterker med surround inngang.
Dette gjør det lettere og bedre for de som kjører kombinert i denne hobbyen. Ja takk begge deler er vel det man sier [emoji106]
Nå slipper jeg da å være redd for å glemme å skru ned volumet når jeg bytter mellom surround og CD.
Tusen takk til Roar Malmin.
Hei. Strømforsyning til Mi 23 pre-amp.MI23 er siste modell i forforsterkerrekken til RM. Man kan velge til en utvidet strømforsyning med 4 trafoer og solid lyttekapasitet til en allerede overdimensjonert pre.
Jeg hadde tidligere MI18 balansert og den spilte supert. Det ble likevel en annen verden da jeg fikk tak i to balanserte monoblokker 10.1 SE (ca 50W klasse A/stk). Så kom min MI23 og det var som om hele lydbildet åpnet seg som om et slør var tatt bort. Alt spilte musikk. Jeg skjøtet på med den ekstra strømforsyning og der jeg hørte mest utslag var at jeg hørte nyanser i bassen på mine slitne Soundlabs som jeg aldri hadde hørt dem spille tidligere. Full kontroll hele veien. Bare MI er MI!
Min MI23 med strømforsyning under:
Er ingen konstruktør, men noe mer fornuftig enn det man her ser (og med viten at strømforyningen ligger i kabinettet under) tror jeg ikke finnes hos andre enn verdens absolutt ledende på området.
Du sier i andre svaret at den leveres med to forskjellige strømforsyninger - mer å si om det?
Du som venter på dette beistet av en kl. A forsterker?
Subbene dine, forresten, hvilke elementer bruker du der?
Den lille er vel to trafoer på 63va. En trafo per kanal.
Store har 4 trafoer,en pr fase. I tillegg har den 16 lytter på 4700uf (16 x 4700uf)
Internt i Mi 23 pre-amp sitter det i tillegg 20stk 2700uf lytter. (Tror det er de riktige tallene)
Altså, strømforsyning er nok blant de mest potente pre-amp i verden. Men også ellers så er det gjort gode løsninger på printene som også overgår det meste der ute.
Jeg og Cadillacman venter på noe slikt.Hei. Strømforsyning til Mi 23 pre-amp.MI23 er siste modell i forforsterkerrekken til RM. Man kan velge til en utvidet strømforsyning med 4 trafoer og solid lyttekapasitet til en allerede overdimensjonert pre.
Jeg hadde tidligere MI18 balansert og den spilte supert. Det ble likevel en annen verden da jeg fikk tak i to balanserte monoblokker 10.1 SE (ca 50W klasse A/stk). Så kom min MI23 og det var som om hele lydbildet åpnet seg som om et slør var tatt bort. Alt spilte musikk. Jeg skjøtet på med den ekstra strømforsyning og der jeg hørte mest utslag var at jeg hørte nyanser i bassen på mine slitne Soundlabs som jeg aldri hadde hørt dem spille tidligere. Full kontroll hele veien. Bare MI er MI!
Min MI23 med strømforsyning under:
Er ingen konstruktør, men noe mer fornuftig enn det man her ser (og med viten at strømforyningen ligger i kabinettet under) tror jeg ikke finnes hos andre enn verdens absolutt ledende på området.
Du sier i andre svaret at den leveres med to forskjellige strømforsyninger - mer å si om det?
Du som venter på dette beistet av en kl. A forsterker?
Subbene dine, forresten, hvilke elementer bruker du der?
Den lille er vel to trafoer på 63va. En trafo per kanal.
Store har 4 trafoer,en pr fase. I tillegg har den 16 lytter på 4700uf (16 x 4700uf)
Internt i Mi 23 pre-amp sitter det i tillegg 20stk 2700uf lytter. (Tror det er de riktige tallene)
Altså, strømforsyning er nok blant de mest potente pre-amp i verden. Men også ellers så er det gjort gode løsninger på printene som også overgår det meste der ute.
Tviler ikke på det du sier.
Men er det du som venter på det beistet av en kl. A forsterker - den med 100 watt kl. A eller noe sånt?
Jeg og Cadillacman venter på noe slikt.Hei. Strømforsyning til Mi 23 pre-amp.
Den lille er vel to trafoer på 63va. En trafo per kanal.
Store har 4 trafoer,en pr fase. I tillegg har den 16 lytter på 4700uf (16 x 4700uf)
Internt i Mi 23 pre-amp sitter det i tillegg 20stk 2700uf lytter. (Tror det er de riktige tallene)
Altså, strømforsyning er nok blant de mest potente pre-amp i verden. Men også ellers så er det gjort gode løsninger på printene som også overgår det meste der ute.
Tviler ikke på det du sier.
Men er det du som venter på det beistet av en kl. A forsterker - den med 100 watt kl. A eller noe sånt?
Forslaget liker jeg. Men tror det blir uaktuelt å frakte nesten hundre kg med effektforsterker. Og rundt 170 kg med høyttalere. 240 kg mer om du vil jeg skal ta med subbene.Jeg og Cadillacman venter på noe slikt.Hei. Strømforsyning til Mi 23 pre-amp.
Den lille er vel to trafoer på 63va. En trafo per kanal.
Store har 4 trafoer,en pr fase. I tillegg har den 16 lytter på 4700uf (16 x 4700uf)
Internt i Mi 23 pre-amp sitter det i tillegg 20stk 2700uf lytter. (Tror det er de riktige tallene)
Altså, strømforsyning er nok blant de mest potente pre-amp i verden. Men også ellers så er det gjort gode løsninger på printene som også overgår det meste der ute.
Tviler ikke på det du sier.
Men er det du som venter på det beistet av en kl. A forsterker - den med 100 watt kl. A eller noe sånt?
Når dere har fått utstyret dere skal ha. Det råeste fra MI hva forforsterker og kl. A angår.
Kunne dere ikke tatt med greiene et sted og hatt en demokveld et eller annet sted?
Har på følelsen at dette er ustyr på høyeste hylle, sikkert mange potensielle kjøpere her ute dersom man kan få hørt på greiene.
Kanskje fått med en Fidelity journalist eller to også, som har ører med masse erfaringsgrunnlag, som kanskje kunne veiledet de som er på fiske ytterst i Barentshavet eller på gruveekspedisjon i Kuwait og som dermed ikke uten videre kan visitere Østlandet.