Spennende!
Dette liker jeg å høre om. Jeg får plass til en pickup til nå og jeg ser ikke bort i fra at pickupen du nå viser til kan fungere fint i Thomas Schick. Jeg gjentar, spennende.
Da får vi forsøke. Avspillingsobjekt:
Terence Hill, AKA
Soundsmith Denon Gold sin
take på denne plata
er ganske så fabelaktig. Den presenterer alt til 3. rad i konsertsalen med en tilstedeværelse som bare må høres. Alt klinger veldig umiddelbart, og særlig cymbaler og glockenspiel låter utrolig naturtro. Lydbildet, stort som det er, ligger sånn ca. 1 meter foran høyttalerne, og med god dybde, og ikke minst, god bredde. Bass? Tja, alt er der. Hurtig, tørr.
Bud Spencer AKA
Koetsu Coralstone sin
take
er litt anderledes. Vi har satt oss litt lenge bak i salen, ca. 10. rad, og der er lyden litt mer homogen. Alt henger ihop. Glockenspiel og cymbaler er absolutt tilstede, men mer som en del av en helhet. Lydbildet er stooort! Og: Meet the bass champ! Bassen driver musikken på en helt annen måte, og akustisk gitar har kropp og dynamikk.
Jeg vet ikke.....Begge er glimrende, og jeg hater å måtte velge....men vent, det må jeg da ikke!
Soundsmith Denon Gold er en pickup som slåss langt over sin vekt- og prisklasse. Tidligere i denne tråden beskrev jeg en annen moddet Denon DL 103 r, og mente at den hadde mye av den samme klangbalansen som Koetsu Coralstone. Det står jeg ved.
Denne versjonen kommer enda nærmere Koetsuen, særlig i øvre mellomtone og oppover, hvor den muligens er enda sterkere enn Koetsuen. Mellomtone, bass og dynamikk der nede- Koetsuen vinner
hands down..
Så sitter jeg her, da, og fråtser i luksusen av å ha begge to.
Mvh