6
65finger
Gjest
du har noen poenger Larson
Med denne logikken er SV faktisk for NATO.uenighet? Dette er bevisst dobbeltkommunikasjon.
De blå-blå er mestere i å vedta vurderinger. De vurderer og vurderer, men når alt kommer til alt så prioriterer de noe helt annet. De vurderer avgiftslettelser, og ender på avgiftsøkning.
Dette er klassisk metode for å gi inntrykk av at de ønsker én ting, men faktisk står for det motsatte.
Vedtaket er ikke verdt papiret det er skrevet på. Men dessverre så kan folk nå tro at FrP er imot sukkeravgiften. Det er de alldeles ikke.
Ser jo spennende ut, det der. Antar en del av grunnfjellet i FrP ikke nødvendigvis kommer til å lese oppgaven fra perm til perm...Tor Mikkel Vara (Wara) har levert sin masteroppgave. Den bør leses.
Sammendrag
Denne oppgaven drøfter evolusjonære undergravende argumenter (EUA). Dette er argumenter som hevder at moralsk realisme undergraves av den kunnskapen vi har om evolusjonen. Tilhengerne av evolusjonære undergravende argumenter hevder at fordi mennesker er et produkt av evolusjonen, så er også våre moralske oppfatninger et resultat av evolusjonen. Evolusjonens har imidlertid selektert for overlevelse og reproduksjon og ikke for oppdagelse av moralske sannheter. Konklusjonen er derfor at våre moralske overbevisninger ikke kan forklares ved at det finnes moralske fakta, men heller ved at disse overbevisningene har vært evolusjonært gunstig på et gitt tidspunkt. Disse evolusjonære undergravende argumentene fremføres av Richard Joyce og Sharon Street, men er like gamle som evolusjonslæren. Denne oppgaven har som mål å svare på EUA og forsvare moralsk realisme. Den drøfter Knut Olav Skarsaune: som hevder at det finnes en form for objektiv verdi som er kompatibel med evolusjon: at smerte er dårlig og nytelse er bra. Erik J. Wielenberg: som hevder at det finnes en indirekte sammenheng mellom evolusjon og moralsk realisme. Den rasjonelle evnen vi utviklet for å overleve og spre gener, gjorde oss også i stand til å etablere moralske sannheter om rettigheter. Justin Clarke-Doane: som trekker en parallell til matematikk, og hevder EUA også gjør matematisk realisme umulig. I tillegg henter oppgaven inspirasjon fra Russ Shafer-Landau, Peter Singer og Katarzyna de Lazari-Radek og Guy Kahane og deres drøftelse av forholdet mellom intuisjon og rasjonalitet. Det finnes flere svar på EUA, med ulike innfallsvinkler og med ulike kostnader, men vi kan skaffe oss kunnskap om hva som er moralske sannheter. Arven fra evolusjonen er både en feilkilde, og en kilde til kunnskap. Den har gitt oss både moralske overbevisninger og rasjonalitet. Det er all grunn til å tro at rasjonalitet kan bidra i tilstrekkelig grad til at vi kan finne ut hva som bare er moralske overbevisninger og hva som er moralske sannheter. Da er det mulig å akseptere evolusjonen og samtidig forsvare moralsk realisme.
Kan lastes ned her: https://www.duo.uio.no/handle/10852/58413
Jepps, det meste av rasket på venstresiden kan knapt lese og skrive og er for blindet av tårene fremkaldt av sin egen godhetsposeing til å forstå noe som helst av betydning.Forfriskende med en justisminister som virkelig har tenkt gjennom hva som er rett og galt, sant og usant.
Hvor langt ned kan man komme i sin "argumentasjon"? Det mangler vel ikke akkurat intellektuelle kapasiteter på venstresiden i Norsk politikk? Om noen fremstår som blinde her akkurat nå, er det forbannet lett å se.Jepps, det meste av rasket på venstresiden kan knapt lese og skrive og er for blindet av tårene fremkaldt av sin egen godhetsposeing til å forstå noe som helst av betydning.Forfriskende med en justisminister som virkelig har tenkt gjennom hva som er rett og galt, sant og usant.
Wara er hel ved.
Forfriskende med en justisminister i det store og hele. Tror dette kan bli bra.Forfriskende med en justisminister som virkelig har tenkt gjennom hva som er rett og galt, sant og usant.
Tre feil i én setning! Ikke bra! Har du byttet side?Jepps, det meste av rasket på venstresiden kan knapt lese og skrive og er for blindet av tårene fremkaldt av sin egen godhetsposeing til å forstå noe som helst av betydning.
Wara er hel ved.
Mener du med dette at grunnfjellet i andre partier er mer egnet til å studere masteroppgaver.? Politiker, moralsk kompass, og møte seg selv i døra: Tja, det er vel ikke ett parti som har enerett der. Blir spennende å se hva han kan bidra med.Ser jo spennende ut, det der. Antar en del av grunnfjellet i FrP ikke nødvendigvis kommer til å lese oppgaven fra perm til perm...Tor Mikkel Vara (Wara) har levert sin masteroppgave. Den bør leses.
Sammendrag
Denne oppgaven drøfter evolusjonære undergravende argumenter (EUA). Dette er argumenter som hevder at moralsk realisme undergraves av den kunnskapen vi har om evolusjonen. Tilhengerne av evolusjonære undergravende argumenter hevder at fordi mennesker er et produkt av evolusjonen, så er også våre moralske oppfatninger et resultat av evolusjonen. Evolusjonens har imidlertid selektert for overlevelse og reproduksjon og ikke for oppdagelse av moralske sannheter. Konklusjonen er derfor at våre moralske overbevisninger ikke kan forklares ved at det finnes moralske fakta, men heller ved at disse overbevisningene har vært evolusjonært gunstig på et gitt tidspunkt. Disse evolusjonære undergravende argumentene fremføres av Richard Joyce og Sharon Street, men er like gamle som evolusjonslæren. Denne oppgaven har som mål å svare på EUA og forsvare moralsk realisme. Den drøfter Knut Olav Skarsaune: som hevder at det finnes en form for objektiv verdi som er kompatibel med evolusjon: at smerte er dårlig og nytelse er bra. Erik J. Wielenberg: som hevder at det finnes en indirekte sammenheng mellom evolusjon og moralsk realisme. Den rasjonelle evnen vi utviklet for å overleve og spre gener, gjorde oss også i stand til å etablere moralske sannheter om rettigheter. Justin Clarke-Doane: som trekker en parallell til matematikk, og hevder EUA også gjør matematisk realisme umulig. I tillegg henter oppgaven inspirasjon fra Russ Shafer-Landau, Peter Singer og Katarzyna de Lazari-Radek og Guy Kahane og deres drøftelse av forholdet mellom intuisjon og rasjonalitet. Det finnes flere svar på EUA, med ulike innfallsvinkler og med ulike kostnader, men vi kan skaffe oss kunnskap om hva som er moralske sannheter. Arven fra evolusjonen er både en feilkilde, og en kilde til kunnskap. Den har gitt oss både moralske overbevisninger og rasjonalitet. Det er all grunn til å tro at rasjonalitet kan bidra i tilstrekkelig grad til at vi kan finne ut hva som bare er moralske overbevisninger og hva som er moralske sannheter. Da er det mulig å akseptere evolusjonen og samtidig forsvare moralsk realisme.
Kan lastes ned her: https://www.duo.uio.no/handle/10852/58413
Det jeg uten videre undrer over, er forholdet mellom fordelingspolitikk og moralsk realisme; ettersom jeg har lest FrP's partiprogram fremstår det for meg som om Wara har visse muligheter for å møte seg selv i døra på et par spørsmål. Nå har jeg ikke lest hans oppgave jeg heller, så jeg skal være forsiktig med å uttale meg, men med mitt moralske kompass, ser jeg faktisk visse problemer med deler av partiprogrammet han er med på å fronte.
Disqutabel
Tor Mikkel Vara (Wara) har levert sin masteroppgave. Den bør leses.
Sammendrag
Denne oppgaven drøfter evolusjonære undergravende argumenter (EUA). Dette er argumenter som hevder at moralsk realisme undergraves av den kunnskapen vi har om evolusjonen. Tilhengerne av evolusjonære undergravende argumenter hevder at fordi mennesker er et produkt av evolusjonen, så er også våre moralske oppfatninger et resultat av evolusjonen. Evolusjonens har imidlertid selektert for overlevelse og reproduksjon og ikke for oppdagelse av moralske sannheter. Konklusjonen er derfor at våre moralske overbevisninger ikke kan forklares ved at det finnes moralske fakta, men heller ved at disse overbevisningene har vært evolusjonært gunstig på et gitt tidspunkt. Disse evolusjonære undergravende argumentene fremføres av Richard Joyce og Sharon Street, men er like gamle som evolusjonslæren. Denne oppgaven har som mål å svare på EUA og forsvare moralsk realisme. Den drøfter Knut Olav Skarsaune: som hevder at det finnes en form for objektiv verdi som er kompatibel med evolusjon: at smerte er dårlig og nytelse er bra. Erik J. Wielenberg: som hevder at det finnes en indirekte sammenheng mellom evolusjon og moralsk realisme. Den rasjonelle evnen vi utviklet for å overleve og spre gener, gjorde oss også i stand til å etablere moralske sannheter om rettigheter. Justin Clarke-Doane: som trekker en parallell til matematikk, og hevder EUA også gjør matematisk realisme umulig. I tillegg henter oppgaven inspirasjon fra Russ Shafer-Landau, Peter Singer og Katarzyna de Lazari-Radek og Guy Kahane og deres drøftelse av forholdet mellom intuisjon og rasjonalitet. Det finnes flere svar på EUA, med ulike innfallsvinkler og med ulike kostnader, men vi kan skaffe oss kunnskap om hva som er moralske sannheter. Arven fra evolusjonen er både en feilkilde, og en kilde til kunnskap. Den har gitt oss både moralske overbevisninger og rasjonalitet. Det er all grunn til å tro at rasjonalitet kan bidra i tilstrekkelig grad til at vi kan finne ut hva som bare er moralske overbevisninger og hva som er moralske sannheter. Da er det mulig å akseptere evolusjonen og samtidig forsvare moralsk realisme.
Kan lastes ned her: https://www.duo.uio.no/handle/10852/58413
Han sa det jo selv, rasket kan knapt skrive.Tre feil i én setning! Ikke bra! Har du byttet side?Jepps, det meste av rasket på venstresiden kan knapt lese og skrive og er for blindet av tårene fremkaldt av sin egen godhetsposeing til å forstå noe som helst av betydning.
Wara er hel ved.
for blindet - forblindet
fremkaldt - fremkalt
godhetsposeing - godhetsposering
Nei, jeg tror ikke plassering på den politiske akse har noen nevneverdig sammenheng med intelligens. Mht. det moralske kompass er det en subjektiv opplevelse, og min er ikke nødvendigvis mer objektiv enn noen annens. M.a.o. er dette min subjektive opplevelse av moralsk realisme; jeg spør meg i grunn om dette kan kobles inn til politisk grunnholdning. Kan det? Spørsmålet jeg stiller er i bunn og grunn hvorvidt dette med fordeling av goder har noe med moralsk realisme å gjøre.Mener du med dette at grunnfjellet i andre partier er mer egnet til å studere masteroppgaver.? Politiker, moralsk kompass, og møte seg selv i døra: Tja, det er vel ikke ett parti som har enerett der. Blir spennende å se hva han kan bidra med.Ser jo spennende ut, det der. Antar en del av grunnfjellet i FrP ikke nødvendigvis kommer til å lese oppgaven fra perm til perm...Tor Mikkel Vara (Wara) har levert sin masteroppgave. Den bør leses.
Sammendrag
Denne oppgaven drøfter evolusjonære undergravende argumenter (EUA). Dette er argumenter som hevder at moralsk realisme undergraves av den kunnskapen vi har om evolusjonen. Tilhengerne av evolusjonære undergravende argumenter hevder at fordi mennesker er et produkt av evolusjonen, så er også våre moralske oppfatninger et resultat av evolusjonen. Evolusjonens har imidlertid selektert for overlevelse og reproduksjon og ikke for oppdagelse av moralske sannheter. Konklusjonen er derfor at våre moralske overbevisninger ikke kan forklares ved at det finnes moralske fakta, men heller ved at disse overbevisningene har vært evolusjonært gunstig på et gitt tidspunkt. Disse evolusjonære undergravende argumentene fremføres av Richard Joyce og Sharon Street, men er like gamle som evolusjonslæren. Denne oppgaven har som mål å svare på EUA og forsvare moralsk realisme. Den drøfter Knut Olav Skarsaune: som hevder at det finnes en form for objektiv verdi som er kompatibel med evolusjon: at smerte er dårlig og nytelse er bra. Erik J. Wielenberg: som hevder at det finnes en indirekte sammenheng mellom evolusjon og moralsk realisme. Den rasjonelle evnen vi utviklet for å overleve og spre gener, gjorde oss også i stand til å etablere moralske sannheter om rettigheter. Justin Clarke-Doane: som trekker en parallell til matematikk, og hevder EUA også gjør matematisk realisme umulig. I tillegg henter oppgaven inspirasjon fra Russ Shafer-Landau, Peter Singer og Katarzyna de Lazari-Radek og Guy Kahane og deres drøftelse av forholdet mellom intuisjon og rasjonalitet. Det finnes flere svar på EUA, med ulike innfallsvinkler og med ulike kostnader, men vi kan skaffe oss kunnskap om hva som er moralske sannheter. Arven fra evolusjonen er både en feilkilde, og en kilde til kunnskap. Den har gitt oss både moralske overbevisninger og rasjonalitet. Det er all grunn til å tro at rasjonalitet kan bidra i tilstrekkelig grad til at vi kan finne ut hva som bare er moralske overbevisninger og hva som er moralske sannheter. Da er det mulig å akseptere evolusjonen og samtidig forsvare moralsk realisme.
Kan lastes ned her: https://www.duo.uio.no/handle/10852/58413
Det jeg uten videre undrer over, er forholdet mellom fordelingspolitikk og moralsk realisme; ettersom jeg har lest FrP's partiprogram fremstår det for meg som om Wara har visse muligheter for å møte seg selv i døra på et par spørsmål. Nå har jeg ikke lest hans oppgave jeg heller, så jeg skal være forsiktig med å uttale meg, men med mitt moralske kompass, ser jeg faktisk visse problemer med deler av partiprogrammet han er med på å fronte.
Disqutabel
Angivelig var John Nash sin doktoravhandling på 12 sider. Einsteins relativitetsteori kom i en relativt kort artikkel. Genier, vettu.^Du tok den. Er jo grenser for hva man har tid til når man skal ha noen bokstaver bak navnet på CVen, slik at kundene føler de er i Den vises rom.
Det var naturligvis før .pptAngivelig var John Nash sin doktoravhandling på 12 sider. Einsteins relativitetsteori kom i en relativt kort artikkel. Genier, vettu.^Du tok den. Er jo grenser for hva man har tid til når man skal ha noen bokstaver bak navnet på CVen, slik at kundene føler de er i Den vises rom.
Edit: ser ut til at godeste nash trengte 27 sider. Einstein nøyde seg med 23.
Formler vs ord, to ganske ulike ting. Men verdt å lese Varas refleksjoner omkring individ og moral i forhold til hvordan evolusjon kan undergrave det han kaller "moralsk realisme". Er moralen avhengig av et sanksjonerende samfunn eller utspringer den fra individets rett?Angivelig var John Nash sin doktoravhandling på 12 sider. Einsteins relativitetsteori kom i en relativt kort artikkel. Genier, vettu.^Du tok den. Er jo grenser for hva man har tid til når man skal ha noen bokstaver bak navnet på CVen, slik at kundene føler de er i Den vises rom.
Edit: ser ut til at godeste nash trengte 27 sider. Einstein nøyde seg med 23.
Et passende sitat det der, Harding, i anledning dagen.Formler vs ord, to ganske ulike ting. Men verdt å lese Varas refleksjoner omkring individ og moral i forhold til hvordan evolusjon kan undergrave det han kaller "moralsk realisme". Er moralen avhengig av et sanksjonerende samfunn eller utspringer den fra individets rett?Angivelig var John Nash sin doktoravhandling på 12 sider. Einsteins relativitetsteori kom i en relativt kort artikkel. Genier, vettu.^Du tok den. Er jo grenser for hva man har tid til når man skal ha noen bokstaver bak navnet på CVen, slik at kundene føler de er i Den vises rom.
Edit: ser ut til at godeste nash trengte 27 sider. Einstein nøyde seg med 23.
Å dykke dypt i det har filosofer gjort i stort omfang og da er det kjekt med en Reader's Digest versjon fra landets justisminister. Nyskrevet er det også.
Det finnes en enda kortere versjon, fra Galbraith:
Vis vedlegget 492589
Det er vel ikke så lett å føre opp erfaring før man har noen. Men etter å ha vært med på et hundretalls rekrutteringsprosesser så kommer man stort sett bedre ut av det ved å være og skrive ærlig. Blir bare pinlig når man som norsk, nyutdannet kandidat legger til alt fra å ha vært ordensmann i klassen på barneskolen til å føre svømmeknappen opp blant sine distinksjoner. I alle fall blir det aldri noe kryss i boken hos meg når jeg ser enkelte i tillegg til engelsk også legger til dansk og svensk som fremmedspråk.Ikke tenkt å lese den, men den mest generelle innvendingen man kan komme med mot masteroppgaver er vel at de er altfor lange. Min var 120-130 sider så vidt jeg husker. Et sideantall som ikke på noen måte kan forsvares gitt oppgavens svært begrensede, om i det hele detekterbare, bidrag til verdens kunskapspool. Litt som studenter som søker sin første jobb og har gjort føkk all men likevel har en CV på fem-seks sider der ingen ting er for uvesentlig til å utbroderes over noen linjer.
Fant dessverre min egen masteroppgave på nett. Over 160 sider. Jeg skjemmes.
Det stemmer vel med deres ide om at de lavtlønnede skal forbli lavtlønnet. Hvis en arbeider skulle komme i den situasjonen at han arver en formue er valget å gi bort formuen til en trengende blå/blå eller bli blå/blå selv.festlig hvordan FrP sier at FrP er et arbeiderparti, fordi Støre er rik.
Betyr det en innrømmelse i at de tok feil da eller mener du at de tar feil nå ?https://www.dagbladet.no/nyheter/5-...ovte-de-30-nye-politifolk-til-vestli/69759752
"5. april stemte regjeringen nei til å styrke politiet i «uro-bydeler». I går lovte de 30 nye politifolk til Vestli"
Vel, mulig regjeringen sa nei men Justisministeren tok grep og sa ja og sånn blir det.Betyr det en innrømmelse i at de tok feil da eller mener du at de tar feil nå ?https://www.dagbladet.no/nyheter/5-...ovte-de-30-nye-politifolk-til-vestli/69759752
"5. april stemte regjeringen nei til å styrke politiet i «uro-bydeler». I går lovte de 30 nye politifolk til Vestli"