Hardingfele
Æresmedlem
LEAF-batterier varer og varer:
https://www.tu.no/artikler/nissan-leaf-batteriene-varer-og-varer/453921?
https://www.tu.no/artikler/nissan-leaf-batteriene-varer-og-varer/453921?
Fra artikkel er det 75-80% kapasitet over 200.000km. Tar du høyde for at eier selv de-rater batteriet med 40% (lades mellom 20-80%), så har en 5 år gammel Leaf omtrent 9 mils rekkevidde på en god sommerdag?LEAF-batterier varer og varer:
https://www.tu.no/artikler/nissan-leaf-batteriene-varer-og-varer/453921?
Skal du mot Kristiansand så må du forholde deg til de gniene Drammenserne som hjemmelader på Lier.Og om jeg nå en gang plutselig skal langt av sted så er det for min del omtrent umulig å finne en kjørerute som ikke går forbi en hurtiglader innen ganske få mil (jeg bor i Oslo, andre steder er det sikkert mer komplisert).
MYE ledig Tesla-ladekapasitet ved Circle K Kjerlingland i Lillesand. Egen Tesla-med-tilhenger-lader ogsåSkal du mot Kristiansand så må du forholde deg til de gniene Drammenserne som hjemmelader på Lier.Og om jeg nå en gang plutselig skal langt av sted så er det for min del omtrent umulig å finne en kjørerute som ikke går forbi en hurtiglader innen ganske få mil (jeg bor i Oslo, andre steder er det sikkert mer komplisert).
Ja hørt rykter om det - har ikke vært der selv på noen år. Samboeren stod i ladekø der en gang tidligere i år.Skal du mot Kristiansand så må du forholde deg til de gniene Drammenserne som hjemmelader på Lier.Og om jeg nå en gang plutselig skal langt av sted så er det for min del omtrent umulig å finne en kjørerute som ikke går forbi en hurtiglader innen ganske få mil (jeg bor i Oslo, andre steder er det sikkert mer komplisert).
Lading
8 superchargere, tilgjengelig 24/7, opp til 120 kW
Uvanlig med avvik den veien. Har du byttet til større felger eller noe?Speedometeret i min Passat viser ca 4 km/t for mye, så jeg holder normalt rundt 85 km/t i 80-sonen, og 95 km/t i 90-sonen. Da tar jeg igjen veldig mange.
Ja det er ganske vanlig. Har man et kalibrert speedometer eller er klar over avvikene så kan man holde riktig fart og likevel passere det andre feltet om det er flere av dem, og gjerne også derfor folk tro at andre kjører for fort siden de blir forbikjørt av mange.Jeg uttrykte meg feil. Jeg holder speedometeret på 85 km/t (slik at bilen holder ca 80-81 km/t). Så jeg kjører i 80, men speedometeret sier 85. Da tar jeg igjen alle de som passer på at speedometeret ikke viser mer enn 80 (og som da egentlig kjører i ca 75 km/t).
Med ledning og forbrenningsmotor? Har inntrykk av at det er vanlig å lease den typen biler.På min VW transporetr kan man også velge om mann vil ha reell måling eller kjøre ette speedometeret.Prøver å selge en Golf ladebil men det er håpløst.
De fleste har vel en GPS i bilen i dag som kan vise reell hastighet, og hvem vil vel ha en Golf ??På min VW transporetr kan man også velge om mann vil ha reell måling eller kjøre ette speedometeret.Prøver å selge en Golf ladebil men det er håpløst.
Ja stemmer det.Men Golf? Tja,si det....De fleste har vel en GPS i bilen i dag som kan vise reell hastighet, og hvem vil vel ha en Golf ??På min VW transporetr kan man også velge om mann vil ha reell måling eller kjøre ette speedometeret.Prøver å selge en Golf ladebil men det er håpløst.
Tesla burde slutte å selge biler i Norge til de får serviceapparatet opp på et passende nivå. Jeg lurer på hva som skjer når det kommer noen tusen Model 3 til Norge, spesielt om de er utsatt for godt med barnesykdommer som Tesla jo har et visst rykte for å ha.I romjulen tok jeg en titt på Tesla 3 da tiden er inne for å bytte bruksbil. Sammen med meg var svigerfar på snart 80 som også vurderer å bytte bil. Jeg ble i grunnen positivt overrasket over bilen og spesielt over plassen innvendig som passer oss temmelig bra. Det virker også som om Tesla omsider har fått kontroll på sin karosserifabrikk da linjene er langt bedre en på X og S. Dessverre blir ikke Tesla 3 tilgjengelig med luftfjører før senere da den rett og slett er for lav for vår bruk og også for lav for svigers som vil sette seg inn i en bil og ikke ned. Med ganske langt og lakkert overheng fremfor forhjulene så ber man om riper når man kjører opp hytteveien eller på ymse vinterveier. Og hva er det med Tesla og panserfunksjonen? Man må virkelig legge press på det for å kunne låse det.
Og hvorfor tar dem ikke telefonen når man ringer til dem? Vi ønsket å vite om Tesla 3 var utstilt i Kristiansand men etter 40 minutter uten svar så ble det til at vi ventet med å ta en titt til det passet at vi skulle den veien.
-BB-
Jeg ser på logistikken deres som et større problem enn serviceapparat. Det at man fort vekk har flere ukers ventetid på deler man vet man har forbruk av virker lite betryggende for meg.Tesla burde slutte å selge biler i Norge til de får serviceapparatet opp på et passende nivå. Jeg lurer på hva som skjer når det kommer noen tusen Model 3 til Norge, spesielt om de er utsatt for godt med barnesykdommer som Tesla jo har et visst rykte for å ha.I romjulen tok jeg en titt på Tesla 3 da tiden er inne for å bytte bruksbil. Sammen med meg var svigerfar på snart 80 som også vurderer å bytte bil. Jeg ble i grunnen positivt overrasket over bilen og spesielt over plassen innvendig som passer oss temmelig bra. Det virker også som om Tesla omsider har fått kontroll på sin karosserifabrikk da linjene er langt bedre en på X og S. Dessverre blir ikke Tesla 3 tilgjengelig med luftfjører før senere da den rett og slett er for lav for vår bruk og også for lav for svigers som vil sette seg inn i en bil og ikke ned. Med ganske langt og lakkert overheng fremfor forhjulene så ber man om riper når man kjører opp hytteveien eller på ymse vinterveier. Og hva er det med Tesla og panserfunksjonen? Man må virkelig legge press på det for å kunne låse det.
Og hvorfor tar dem ikke telefonen når man ringer til dem? Vi ønsket å vite om Tesla 3 var utstilt i Kristiansand men etter 40 minutter uten svar så ble det til at vi ventet med å ta en titt til det passet at vi skulle den veien.
-BB-
Sannsynligvis ville han fått samme resultat av å rulle ut 20cm med isolasjon på loftet
Nei, hvorfor det? Hva skal man med isolert garasjeloft?Sannsynligvis ville han fått samme resultat av å rulle ut 20cm med isolasjon på loftet
Tenkte på boligen.Nei, hvorfor det? Hva skal man med isolert garasjeloft?Sannsynligvis ville han fått samme resultat av å rulle ut 20cm med isolasjon på loftet
Jeg lurer mere på hva solpanelet kostet. 3500kWh koster å kjøpe i strømnettet ca 3-4000,- (noe høyere priser de siste månedene)
Om anlegget koster 30-40.000 å sette opp, så tjener han ikke en eneste krone før etter 10 år og innen da må kanskje mange av panelene skiftes......
Man lager så mangt av videoer - dette er nok også "laget"Gammel vane, vond å vende (tror jeg det heter):
Den eneste sanne form for fryd er skadefryd >Sikkert, men den er nå fornøyelig da
«Full moms på elbiler vil redusere salget med mer enn 70 prosent, mens fjerning av et av de to hovedelementene i den såkalte engangsavgiften for bensin- og dieselbiler vil gi fall i elbilsalget på henholdsvis 50 og 36 prosent.»
https://www.motor.no/artikler/rappo...40952ae&elqaid=978&elqat=1&elqCampaignId=1014
Det var også ekstremt synlig i dieselsammenheng. Alle visste at det å hoppe på diesel som et "miljøalternativ" var en skikkelig dårlig ide, men man kunne spare noen kroner på det hver gang man fylte tanken, så da gjorde man det. Faktisk bortimot alle.Nordmenn er et "pisk & gulrotfolk" av rang - hvilket kommer suverent til syne i elbil verden.