andre graver seg ned i sofaen/godstolen uten å gjøre noe mer med det enn å påstå at jorden er flat og leser litteratur fra 1800-tall med overbevisende fakta om at jorden er flat.
Mens atter andre graver seg ned i sofaen/godstolen uten å gjøre noe mer med det enn å påstå at audiofile tar feil og leser litteratur med overbevisende fakta om at alt stort sett lyder likt
Sånn ellers så har man audiofile som sluker alt fra hifipressen og selgere rått og har ingen tro på at ingeniører kan noe som helst.
Var du ikke ingeniør selv også? Regner med du ikke ville ha satt bort jobben din til en selger og håper på at han personlig fikser ting for deg?
Ikke glem at det er ingeniører som står bak vellykkede design og konstruksjoner av både høyttalere og forsterkere.
Også ingeniører som har utviklet tcp/ip på 70-80 tall, revidert og forbedret en rekke ganger med edermedxtensions. Ref RFC-er man kan lese da de er åpne.
Også ingeniører som har regnet frem anbefalt tykkelse og standarder på strømnettet og forhindrer brann. Balanserte kretser og ledninger, ganske sikker på at det var noen smarte ingeniører bak det også.
Standarder er fint å forholde seg til.
Eksosanlegg er ofte avbalansert for ytelse/forbruk med noen matematiske formler, det samme gjelder dekk og fjærer. Når privatpersoner driver og bytter dette til noe annet enn standard da risikerer man å få en dårligere bil, den blir ubrukelig i svinger, snøføre, våt vei og akselerer dårligere og går dårligere forbruk. Man ender opp med bare en høylytt bil som gjør seg best på gårdsplassen stillestående på tomgangen. Da har man gjerne økt bredde på dekk og større felger, senkefjærer og et grommere eksos annlegg enn standard. Altså, det er veldig mange privatpersoner som har større tro på seg selv enn å faktisk stole på de ingeniørene som har balansert hele greia for å få til en best mulig bil.