Z
Zomby_Woof
Gjest
Dette er så idiotisk at det snart sniker seg litt medynk inn i all forakten.
Nesten som Flytoget?Deutsche Bahn, Österreichiste Bundesbanh, Schweitzische Bundesbahn, Societé Nationale Cemines de Fer er de mest strøkne jernbanene jeg har brukt. De har raske tog som går når de skal, de går ofte og de har apper for ruteopplysning(*) og billetkjøp. Helt strøkent. Statlig, monopoler og helt uten fancy navn.
*)Om an vil ha en bra ruteopplysning - gå på sbb.ch og søk på reise fra "Mo i Rana" til "Bratislava"
Ja, borsett fra at det er uforholdsmessig dyrt kontra det vanlige toget som tar 9 minutter lengre og koster 70% mindre. I Sveits er "flyplass" ikke en spesiell destinasjon for toget, det er bare en del av det vanlige rutenettet. Zurich-flyplass og Geneve-flyplass koster ca 30 kroner med tog. Flytog eller lignende spesielle konsepter eksisterer ikke. Det er bare tog. Som går hele tiden.Nesten som Flytoget?Deutsche Bahn, Österreichiste Bundesbanh, Schweitzische Bundesbahn, Societé Nationale Cemines de Fer er de mest strøkne jernbanene jeg har brukt. De har raske tog som går når de skal, de går ofte og de har apper for ruteopplysning(*) og billetkjøp. Helt strøkent. Statlig, monopoler og helt uten fancy navn.
*)Om an vil ha en bra ruteopplysning - gå på sbb.ch og søk på reise fra "Mo i Rana" til "Bratislava"
Om jeg ikke husker feil har det lille landet ca 4000 togstasjoner så du bør beregne god tid. Det er noen spesille alpepamorama/turisttog som koster en del, ellers er alt vanlige tog. Men de har kuttet ut restaurantvognen og ambulerende øl- og vinservering så det er ikke helt som i "gamle dager".Hvis jeg blir velstående en dag skal jeg koste på meg en to ukers roundtrip med tog og sidebaner på kryss og tvers i Sveits.
Kumla skifter nå navn til "Förvara"Dette er så idiotisk at det snart sniker seg litt medynk inn i all forakten.
Det er vel litt av poenget Med et i utgangspunktet intetsigende navn står man selv fritt til å definere meningen og innholdet. Proaktiv progressivitetHelt fantastisk å argumentere med at NSB ikke lenger er dekkende for hva de holder på med, - og så komme med Vy.
Navnet er så intetsigende og generisk at det unne blitt brukt på absolutt alle bedrifter og produkter landet rundt.
Det kunne vært en restaurant.
Det kunne vært et klesmerke.
Det kunne vært en ny elbil.
Det kunne vært en yoghurt fra Tine.
Det kunne vært et softwareselskap.
Det kunne vært en mobiltjeneste.
Det kunne vært presis hva fuck som helst.
De kan dra på party med Ey.Helt fantastisk å argumentere med at NSB ikke lenger er dekkende for hva de holder på med, - og så komme med Vy.
Navnet er så intetsigende og generisk at det unne blitt brukt på absolutt alle bedrifter og produkter landet rundt.
Det kunne vært en restaurant.
Det kunne vært et klesmerke.
Det kunne vært en ny elbil.
Det kunne vært en yoghurt fra Tine.
Det kunne vært et softwareselskap.
Det kunne vært en mobiltjeneste.
Det kunne vært presis hva fuck som helst.
Ja som the little boys room, på rutebilstasjonen.Busselskapet i Telemark heter Farte.
Smart og opptatt.
Nå går nok punktligheten på pendlingen din fra 90-95% til 99-100%Mitt liv passerer i Vy i dag. I morgen blir det en klisje.
Det skjer når jeg kjøper meg skidress og blir en jævel til å skøyte. Just a new wrapping.Nå går nok punktligheten på pendlingen din fra 90-95% til 99-100%Mitt liv passerer i Vy i dag. I morgen blir det en klisje.
Eller «Klag» som det skal hete..Nei. Bare noe fra Internet.