C
4,5 per mil???Ingen som har nevnt KIA Optima? Har en sånn og kjører godt over 6 mil på ren elektrisitet. når jeg skal på lengre turer kjører jeg ut batteriet (den har alltid igjen 1/4 av batterireserver) og da går den over på vanlig hybriddrift, og IKKE lading (lading av batteriet gjør du selv hjemme og sørger for dagligkjøringen), den lader kun ved oppbremsning og i nedoverbakke. Bruker da rundt 4,5 pr mil, og da på lengre turer (eks Oslo-Bergen). I tillegg er den en drøm på veien, sprek og 7 års garanti. Plassen i baksetet er like stor som Superb.
Nåvel - denne review'en er en grei gjennomgang:Veldig fin? Virkelig? Jeg synes den ser litt lav og rar ut på veien. Jeg synes ikke noen av dem er fine, men forrige generasjon virker mer polert i utseendet etter min mening.VELDIG fin bil, men litt høyt oppgitt forbruk
Blandet kjøring NEDC (l/100km)4.4 l/100 km (AWD)
Blandet kjøring NEDC (l/100km)4.6 l/100 km (2WD)
Vis vedlegget 528878
Forbruk på 0,44 er jo ikke galt. Har selv dieselbil på 1,7 tonn som bruker 0,57 og jeg er meget godt fornøyd med det.
Bilen forandrer ikke design selv om det blir laget en film om den?Nåvel - denne review'en er en grei gjennomgang:Veldig fin? Virkelig? Jeg synes den ser litt lav og rar ut på veien. Jeg synes ikke noen av dem er fine, men forrige generasjon virker mer polert i utseendet etter min mening.VELDIG fin bil, men litt høyt oppgitt forbruk
Blandet kjøring NEDC (l/100km)4.4 l/100 km (AWD)
Blandet kjøring NEDC (l/100km)4.6 l/100 km (2WD)
Vis vedlegget 528878
Forbruk på 0,44 er jo ikke galt. Har selv dieselbil på 1,7 tonn som bruker 0,57 og jeg er meget godt fornøyd med det.
Oops, 0,45 bør vel være mer korrekt..4,5 per mil???Ingen som har nevnt KIA Optima? Har en sånn og kjører godt over 6 mil på ren elektrisitet. når jeg skal på lengre turer kjører jeg ut batteriet (den har alltid igjen 1/4 av batterireserver) og da går den over på vanlig hybriddrift, og IKKE lading (lading av batteriet gjør du selv hjemme og sørger for dagligkjøringen), den lader kun ved oppbremsning og i nedoverbakke. Bruker da rundt 4,5 pr mil, og da på lengre turer (eks Oslo-Bergen). I tillegg er den en drøm på veien, sprek og 7 års garanti. Plassen i baksetet er like stor som Superb.
Med en pris på en halv million er det vel ikke akkurat så mye for pengene.Nei men bil er vel mer enn design? Her går han igjennom bilens ytre og indre - praktiske og ikke fullt så praktiske ting. Jeg synes han gjør en fin og grundig "hverdagpresentasjon" av bilen.
Og den ser da ikke spesielt lav ut? Snarere tvert i mot - i praksis er den litt bredere og høyere enn forgjengeren, bittelitt kortere.
Tekniske data (i mm):
årsmodell 2018 2019
lengde 4605 4600
bredde 1845 1855
høyde 1675 1685
bakkeklaring 177 190
kilde:
https://www.auto-data.net/no/toyota-rav-4-iv-facelift-2015-2.5-197hp-hybrid-e-cvt-24124
Interessant enhet for dreiemoment: HenrymeterNei men bil er vel mer enn design? Her går han igjennom bilens ytre og indre - praktiske og ikke fullt så praktiske ting. Jeg synes han gjør en fin og grundig "hverdagpresentasjon" av bilen.
Og den ser da ikke spesielt lav ut? Snarere tvert i mot - i praksis er den litt bredere og høyere enn forgjengeren, bittelitt kortere.
Tekniske data (i mm):
årsmodell 2018 2019
lengde 4605 4600
bredde 1845 1855
høyde 1675 1685
bakkeklaring 177 190
kilde:
https://www.auto-data.net/no/toyota-rav-4-iv-facelift-2015-2.5-197hp-hybrid-e-cvt-24124
Nå koster jo slike biler (dessverre) mye - og mer eller mindre det samme; RAV4, CX-5, Tucson, Sportage, Qashqai, Tiguan, Kodiaq m.flMed en pris på en halv million er det vel ikke akkurat så mye for pengene.Nei men bil er vel mer enn design? Her går han igjennom bilens ytre og indre - praktiske og ikke fullt så praktiske ting. Jeg synes han gjør en fin og grundig "hverdagpresentasjon" av bilen.
Og den ser da ikke spesielt lav ut? Snarere tvert i mot - i praksis er den litt bredere og høyere enn forgjengeren, bittelitt kortere.
Tekniske data (i mm):
årsmodell 2018 2019
lengde 4605 4600
bredde 1845 1855
høyde 1675 1685
bakkeklaring 177 190
kilde:
https://www.auto-data.net/no/toyota-rav-4-iv-facelift-2015-2.5-197hp-hybrid-e-cvt-24124