Du spør deg selv her; Er det mangelen på støy tro?I dag eller nærmere sagt kveld. Så fikk jeg tid til å kose meg med musikk. Igjen. Ampene hadde fått oppvarming med noen tv serier først.
I dag spilte jeg først Billie Eylish. Som jeg bare setter mer og mer pris på. Men hvorfor gjør jeg det. Har jo egentlig hørt den nok til å kunne gå lei. Men så er det en viss magi over denne vokalen til den jenta. En helt fantastisk rolig og behagelig stemme. Og det skjer så mye i lydbildet at man bare blir sittende nede med haka. Glemmer helt å svelge.
Det er en utrolig dynamikk og bass på denne plata. Og enormt mye forskjellig bass med mye nyanser. Og spektakulært mye forskjellig lyder oppover også. Det låter bare så inn i helxxte kult over Focalene. Enormt med driv og engasjement.
Jeg vet, ja dere tenker sikkert at det må låte skarpt. Da kjenner dere ikke Focal Utopia. Og ihvertfall ikke nyeste PSU til MI23. Lydbildet er bare utrolig fritt for grums og tåke. Og det som står igjen er bare så behagelig og engasjerende lyd.
Hørte også på Nils Petter Molvær med Norddub.
På denne er det lagt inn litt Reggae rytmer. Og som vanlig masse forskjellige lyder. Lyden på plata har jeg alltid opplevd som god. Men nå ligger lydbildet noe lenger bak. (Noe jeg føler det meste gjør nå).
Og lydbildet går mye dypere(bakover)i dybden . Og det låter så mye større. Har hørt denne plata utallige ganger. Men selvom den alltid har låti bra så har den aldri låti så behagelig som nå . Musikken bare brer seg over hele rommet og det virker ikke som noe kommer direkte fra høyttalerne.
Det låter så utrolig befriende for ubehageligheter. Er det mangelen på støy tro?. Ikke at jeg har hørt støy før heller. Dette er en plate hvis type innspilling frister deg til å skru opp lyden. Men istedenfor å bli masete så bare fylles rommet med mere lyd. Og det føles ikke høyere ut i det hele tatt.
Etter den måtte jeg bare prøve Kari Bremnes. Ja jeg innrømmer det. Jeg liker henne veldig godt. Heiv på CDen fra 2017.
Spor 2 har av en eller annen grunn aldri imponert meg. Den har ikke hørtes helt riktig ut. Jeg vet, jeg er pirkete.
Der er det noe lyder jeg er litt usikker på hva egentlig er. Høres litt ut som ett piano. Men er vel muligens noe keyboard greier. Der er det en del overtoner. Og denne "lyden"flytter på seg og har en del etterklang. For første gang har denne låta hørtes normalt ut med stort lydbilde hvor alle instrumentene tar sin plass og gir en følelse av å stå helt fritt.
Og med stemmen til Kari står bedre enn noensinne. Nesten litt skummelt. Akkurat som hun faktisk er til stede.
Dette er nesten eller egentlig som å oppleve MI på nytt. Det er magisk med slike opplevelser.
Og deilig å tenke på at det bare står der og venter på neste gang/dag.
Som nevnt før så er det umulig å beskrive lyd. Og jeg gjør muligens ett dårlig forsøk her.
Det låter mer behagelig enn noensinne og samtidig så føler jeg at det oppleves som mer detaljert og mer dynamisk. Alt kommer bedre frem. Bare på en mer behagelig måte. Uten å miste noe attakk eller engasjement.
Forbanna trist å måtte skru det av bare pga at jeg må på jobb om 6 timer.
Sent fra min XT1572 via Tapatalk
Ja, hvorfor ?Du spør deg selv her; Er det mangelen på støy tro?I dag eller nærmere sagt kveld. Så fikk jeg tid til å kose meg med musikk. Igjen. Ampene hadde fått oppvarming med noen tv serier først.
I dag spilte jeg først Billie Eylish. Som jeg bare setter mer og mer pris på. Men hvorfor gjør jeg det. Har jo egentlig hørt den nok til å kunne gå lei. Men så er det en viss magi over denne vokalen til den jenta. En helt fantastisk rolig og behagelig stemme. Og det skjer så mye i lydbildet at man bare blir sittende nede med haka. Glemmer helt å svelge.
Det er en utrolig dynamikk og bass på denne plata. Og enormt mye forskjellig bass med mye nyanser. Og spektakulært mye forskjellig lyder oppover også. Det låter bare så inn i helxxte kult over Focalene. Enormt med driv og engasjement.
Jeg vet, ja dere tenker sikkert at det må låte skarpt. Da kjenner dere ikke Focal Utopia. Og ihvertfall ikke nyeste PSU til MI23. Lydbildet er bare utrolig fritt for grums og tåke. Og det som står igjen er bare så behagelig og engasjerende lyd.
Hørte også på Nils Petter Molvær med Norddub.
På denne er det lagt inn litt Reggae rytmer. Og som vanlig masse forskjellige lyder. Lyden på plata har jeg alltid opplevd som god. Men nå ligger lydbildet noe lenger bak. (Noe jeg føler det meste gjør nå).
Og lydbildet går mye dypere(bakover)i dybden . Og det låter så mye større. Har hørt denne plata utallige ganger. Men selvom den alltid har låti bra så har den aldri låti så behagelig som nå . Musikken bare brer seg over hele rommet og det virker ikke som noe kommer direkte fra høyttalerne.
Det låter så utrolig befriende for ubehageligheter. Er det mangelen på støy tro?. Ikke at jeg har hørt støy før heller. Dette er en plate hvis type innspilling frister deg til å skru opp lyden. Men istedenfor å bli masete så bare fylles rommet med mere lyd. Og det føles ikke høyere ut i det hele tatt.
Etter den måtte jeg bare prøve Kari Bremnes. Ja jeg innrømmer det. Jeg liker henne veldig godt. Heiv på CDen fra 2017.
Spor 2 har av en eller annen grunn aldri imponert meg. Den har ikke hørtes helt riktig ut. Jeg vet, jeg er pirkete.
Der er det noe lyder jeg er litt usikker på hva egentlig er. Høres litt ut som ett piano. Men er vel muligens noe keyboard greier. Der er det en del overtoner. Og denne "lyden"flytter på seg og har en del etterklang. For første gang har denne låta hørtes normalt ut med stort lydbilde hvor alle instrumentene tar sin plass og gir en følelse av å stå helt fritt.
Og med stemmen til Kari står bedre enn noensinne. Nesten litt skummelt. Akkurat som hun faktisk er til stede.
Dette er nesten eller egentlig som å oppleve MI på nytt. Det er magisk med slike opplevelser.
Og deilig å tenke på at det bare står der og venter på neste gang/dag.
Som nevnt før så er det umulig å beskrive lyd. Og jeg gjør muligens ett dårlig forsøk her.
Det låter mer behagelig enn noensinne og samtidig så føler jeg at det oppleves som mer detaljert og mer dynamisk. Alt kommer bedre frem. Bare på en mer behagelig måte. Uten å miste noe attakk eller engasjement.
Forbanna trist å måtte skru det av bare pga at jeg må på jobb om 6 timer.
Sent fra min XT1572 via Tapatalk
Jeg har også stilt dette spørsmålet til meg selv, de få gangene man hører noe som HØRES bedre ut og da HVORFOR det gjør nettopp det?
Og svart meg selv, at mangel på støy, nok er en like viktig faktor som at alt annet som er bra på så mye annet som er bra. Bare skal være bedre som følge av bedre ytelser på disse transistorene, disse "ditt & datt dupiditter" av ellers relativt like komponenter? Jo, fravær av støy, det er nok viktigere enn vi tror. Og kanskje en øvelse kun de beste konstruktører behersker godt nok?
Helt enigFor min del elsker jeg når utstyr får beste mulig betingelser! F.eks å sørge for at en bil har riktig lufttrykk, avbalanserte dekk, nye olje, nye plugger osv. Det løfter opplevelsen og levetiden på bilen fordi det minsker avvik og støy. Summen av flere ting løfter potensialet til sluttproduktet. Slik er det med hifi også. Man har nok lett for å henge seg opp i enkeltfaktorer, og diskutere disse opp i mente, men det er et ubestridt faktum at djevel ligger i detaljene!
Takk for det Xen kjapp rundet i arkivet her på torget viser at det ble solgt en 1år gammel sak i 2018 for 9400kr..
Men det fine med MI er at det alltids er noen venner der ute som vil ha noe så det er bare å legge den ut så får man fort litt følere på hva den kan være verdt..
sleng den på torget og på finn.. Det må være mange skap-MI venner der ute for ting ligger sjeldent lenge til salgs på Finn i allefallTakk for det Xen kjapp rundet i arkivet her på torget viser at det ble solgt en 1år gammel sak i 2018 for 9400kr..
Men det fine med MI er at det alltids er noen venner der ute som vil ha noe så det er bare å legge den ut så får man fort litt følere på hva den kan være verdt..
mvh
Trur det er en del som begynner og bli skeptisk til MI. produkter. Det er jo synd for dem låter bra.sleng den på torget og på finn.. Det må være mange skap-MI venner der ute for ting ligger sjeldent lenge til salgs på Finn i allefallTakk for det Xen kjapp rundet i arkivet her på torget viser at det ble solgt en 1år gammel sak i 2018 for 9400kr..
Men det fine med MI er at det alltids er noen venner der ute som vil ha noe så det er bare å legge den ut så får man fort litt følere på hva den kan være verdt..
mvh
Det har vært samme skriverier her inne i 777sider av denne tråden.. Samme historier osv.. Men ferdig bygget MI har jo lite negativt med seg?Trur det er en del som begynner og bli skeptisk til MI. produkter. Det er jo synd for dem låter bra.sleng den på torget og på finn.. Det må være mange skap-MI venner der ute for ting ligger sjeldent lenge til salgs på Finn i allefallTakk for det Xen kjapp rundet i arkivet her på torget viser at det ble solgt en 1år gammel sak i 2018 for 9400kr..
Men det fine med MI er at det alltids er noen venner der ute som vil ha noe så det er bare å legge den ut så får man fort litt følere på hva den kan være verdt..
mvh
Det er mye feil på dem, og det er ikke holdbart. Når du kjøper et nytt produkt bør det være obligatorisk og teste det før levering.Snu det litt rundt; når så mange har kjøpt MI til tross for alt negativt som har fremkommet her, så sier vel det litt om produktenes evner som formidlere av musikk.
Malmin burde sikkert (og nærmest selvfølgelig) hatt bedre system innenfor faget «forretningsdrift» - men jaggu kan han lage forsterkerier til terningast 6 hva nettopp musikkgjengivelse angår.
Jeg vet ikke om det er ofte feil på disse. Du tenker kanskje på at din 17B hadde en feil ved levering? Det kan jo jeg forsåvidt bekrefte at det var. Og at det var en svakhet på en eller flere av komponentene. Vet ikke om det er vanlig å få målt alle komponenter før de blir satt inn i en forsterker. Men er forsåvidt enig i at ferdig produkt bør testes/måles før levering.Det er mye feil på dem, og det er ikke holdbart. Når du kjøper et nytt produkt bør det være obligatorisk og teste det før levering.Snu det litt rundt; når så mange har kjøpt MI til tross for alt negativt som har fremkommet her, så sier vel det litt om produktenes evner som formidlere av musikk.
Malmin burde sikkert (og nærmest selvfølgelig) hatt bedre system innenfor faget «forretningsdrift» - men jaggu kan han lage forsterkerier til terningast 6 hva nettopp musikkgjengivelse angår.
Det er mye feil på dem, og det er ikke holdbart. Når du kjøper et nytt produkt bør det være obligatorisk og teste det før levering.Snu det litt rundt; når så mange har kjøpt MI til tross for alt negativt som har fremkommet her, så sier vel det litt om produktenes evner som formidlere av musikk.
Malmin burde sikkert (og nærmest selvfølgelig) hatt bedre system innenfor faget «forretningsdrift» - men jaggu kan han lage forsterkerier til terningast 6 hva nettopp musikkgjengivelse angår.
Helt enig med alt her. Og han har også målt alt jeg har tatt med hjem.Det er mye feil på dem, og det er ikke holdbart. Når du kjøper et nytt produkt bør det være obligatorisk og teste det før levering.Snu det litt rundt; når så mange har kjøpt MI til tross for alt negativt som har fremkommet her, så sier vel det litt om produktenes evner som formidlere av musikk.
Malmin burde sikkert (og nærmest selvfølgelig) hatt bedre system innenfor faget «forretningsdrift» - men jaggu kan han lage forsterkerier til terningast 6 hva nettopp musikkgjengivelse angår.
No skal ikkje eg påstå at eg har den heile og fulle oversikten, men mitt inntrykk er absolutt IKKJE at det er mykje feil på nytt MI-utstyr, som er levert. Utfordringar med å få utstyr ferdig produsert, ser eg på som noko heilt anna.
Og når det gjeld testing før levering, så har eg ved sjølvsyn sett at mine forsterkere alltid har vore tilkobla måleutstyr og monitorert høve elektrisk stabilitet ved driftstemperatur, før eg fekk dei med meg heim. Og at andre forsterkere har stått oppkobla på benken tilsvarande.
Men eg kan sjå for meg at det siste er noko som KAN glippe, når kunden står og heng over, og ikkje kan få med seg utstyret heim fort nok! Men då er det i mitt hovude ein kalkulert risiko som kunden må ta - eller i alle fall ikkje klage over!
Mvh Arild
Mine blokker smalt etter kort tid, hadde også en 23.5 med masse feil.Det var to påstander uten begrunnelse. Fint om du kan komme med fakta.
Mvh. Ole G
Ja, det var mye på en gang. Hvordan gikk det videre?Mine blokker smalt etter kort tid, hadde også en 23.5 med masse feil.Det var to påstander uten begrunnelse. Fint om du kan komme med fakta.
Mvh. Ole G
Har de ikke lenger, de ble levert tilbake.Ja, det var mye på en gang. Hvordan gikk det videre?Mine blokker smalt etter kort tid, hadde også en 23.5 med masse feil.Det var to påstander uten begrunnelse. Fint om du kan komme med fakta.
Mvh. Ole G
Mvh. Ole G
Hei, har fått inn en MI 8 EX, noen her som kan si noe om den?
GratulererHei, har fått inn en MI 8 EX, noen her som kan si noe om den?
EX står for EXperimental, og slik jeg har forstått det er det den villeste varianten av angitt modellnr. som Malmin klarte å koke sammen på tidspunktet.Hva er en EX?
tightsqueezeaudioblog skrev:Musical Innovation MI 9 Experimental er et effekttrinn basert på et MI 9-effekttrinn, men hvor Malmin har tatt alle MI 9’ens tekniske løsninger helt ut! Sirlig montert i et kabinett finner man fire stk. MI 9-print (2 til hver side), en dobbling av ladelyttene fra den originale utgaven av MI 9 samt 2 trafoer.
Ja, det er RP sin jeg har nå. er ikke balansert. Skal skru opp og se inni før jeg tester den i romjula.Hei!
RP her inne har/hadde ein slik!?
Han averterte den som 30w klasse A, 200w klasse AB. Var slik eg oppfatta det IKKJE balansert.
Den var forgjengeren til MI 9, som var 60w klasse A.
Mvh Arild
«Vi får håp’ det blir likar’ i morra!» (#Olav Sand - The Julekalender)Godt nyttår alle tilhengere av evig venting??????