Kva dokument er dette skjemaet henta frå?
Det er pinne nr 1 som er skjerm, ikkje pinne nr. 3. Det er nok betre å bruka skjermen rundt kabelen som chassisjord i arm/platespelar og i RIAA-forsterkar, enn den separate jordledninga. Om skjermen ikkje er tilkopla fungerer han ikkje som skjerm. Når ein nyttar balansert overføring treng ein ofte ikkje separat jordledning.Pinne nummer 3 i xlr, som er jord, lar du stå ubrukt. Du har egen jordledning fra tonearmskabel.
Meinte du å bruka berre ein kabel, og så nytta pinne 1 for venstre og pinne 2 for høgre kanal, med felles jord via pinne 1? Det er ei svært dårleg løysing, som ikkje har noko med balansert overføring å gjera. Da er det like bra å nytta phono-kontaktar. Det som bør gjerast her er å bytta ut phono-kontaktane på platespelaren med to XRL-kontaktar, ein for venstre og ein høgre kanal, slik:Det har du rett i og jeg var litt upresis der. Tanken var at da + og - lederen var brukt var det en 3 pinne igjen som var jord.
Grunnen til at jeg annbefalte og ikke koble til jord på xlr var og ikke få noen jord "loops" da han har egen jording som følger med ledningen som man skrur fast bak på riia.
Nei, to leiarar i kvar kabel, pluss skjerm. Det trengst sjølsagt ein separat kabel per kanal.Hvis man gjør som du sier får man et problem med hensyn til at man trenger 6 ledere og i dag kun har 5.
"...signal og støy går motsatt vei"? Her trengst det ei forklaring.Dette for at signal og støy går motsatt vei.
Helt forkert. Det drejer sig om at ha´ en kanals positive og negative fase indeni samme skærm. Derved er der samme støj på begge ledereDette for at signal og støy går motsatt vei.
Har ingen erfaring med den overgangen.
For å forstå litt bedre, Har du rca plugger ut fra platespilleren ?
Det som gjer at støyen vert kansellert er at +ve (pinne 2) og -ve (pinne 3) vert ført inn i ein differensialforsterkar, som forsterkar differansen mellom dei to inngangsspenningane, og undertrykkjer commonmodespenningar (spenningar som er like). Ikkje alle differensialforsterkarar undertrykkjer commonmodespenningane like godt.Helt forkert. Det drejer sig om at ha´ en kanals positive og negative fase indeni samme skærm. Derved er der samme støj på begge ledereDette for at signal og støy går motsatt vei.
som udfases til 0 riaa.
Venstre kanal var det vel ja. Er ikkje sikker på kvifor Rega fann på dette, men forbindelsen mellom chassisjord og signal bør fjernast, slik du gjer famlegg om.Bolinder... Den med Regas arme er næsten rigtig. Det er kun venstre kanals - (blå) der er lagt til arm-ground. Det er let at skille ad,
hvis du ta´r "pluggen" ud i bunden af armen
Poenget med skjermen er å skapa eit Farady-bur, som skjermar for elektriske støyfelt, som ofte er høgfrekevente signal. Skjermen bør helst dekka heile lengda av kabelen. Å festa skjermen i berre ein ende er ikkje like godt som tett forbinding i begge endar.Her var det litt, å forklare
Støy og signal går motsatt vei: signalet går fra platespiller mot riia. Hvis sjermen i kabelen kun er koblet oppe ved platespilleren og ikke nede ved riia, går all støy denne skjermen måtte plukke opp motsatt vei av signalet, da det er der oppe jordforbindelsen er.
Nei, i samband med balansert overføring nyttar ein ikkje jord (signaljord). Chassisjord, som skjermen er kopla til, må ikkje forvekslast med signaljord. Differensialforsterkaren i mottakraen (RIAA-forsterkaren) forsterkar differansen mellom +ve og -ve inngang. Men støyspenninga må vera den same i +ve og -ve leiar for at støyen skal verta kansellert. For å få til dette er det best å nytta tvinna leiarar. Men ein får aldrig heilt lik støyspenning i begge leiarane, og CMRR avtek med frekvensen. Skjermen dempar det elektriske feltet (men ikkje magnetiske felt), men er som oftast ikkje heilt tett i høgfrekvensområdet. Balansert overføring utan skjerm kan i mange tilfelle fungera godt i lågfrekvensområdet (audioområdet), men det er likevel ein føremon å dempa høgfrekvente felt mest muleg, for å stenga ute RF-støy frå forsterkaren (transistorar er ulineære og RF-støy kan verta likeretta og endra arbeidspunktet til transistorane i differensialforsterkaren).Skal man ha et balansert signal må man ha 3 ledere i hver kabel, positiv, negativ og jord. For stereo trenger man to ledninger, totalt 6 ledere. Til en phonoledning bør man i tillegg ha en skjerm utenpå hver kabel.
Da vil kjeldeimpedansane vera forskjellige for dei to leiarane. Ulik kjeldeimpedans reduserer CMRR, så det er ikkje bra. Saman med ulik geometri på dei to leiarane vil dette føra til ulik støyspenning i dei to leiarane, slik at differensialforsterkaren ikkje kan kansellera støyen.Hvis han har en tonekabel med rca i enden, er denne pluggen trolig/ forhåpentligvis kun koblet med + og - leder inne i kabelen og at minus signalet ikke er koblet sammen med jord. Kun sjermen rundt kabelen er koblet til jord.
RCA har ingen plass i samband med balansert overføring.Hvis han har rca plugger i enden av platespiller og han tar multimeter på pip og det er forbindelse mellom negativ på rca og jordkabel, kan han ikke få til balanser signal. Da må jord fjernes fra de negative polene på rca inne i spilleren.
Om tonearma har 5-pols TAC-plug (det er ikkje ein DIN-plugg) kan ein nytta kabel med TAC-plugg i den eine enden og XLR in den andre enden. Her er eit døme: Pro-Ject Connect It Tonearm Cable - 5 Pin DIN To XLR (CC 5P-XLR) - 1.23m.Selvfølgelig er det beste og bytte til xlr på spilleren, men det er en stor jobb med størrelsen på de hullene, hvis det er plass eller ønskelig. Ville bare hjelpe til å på en enkel måte å få til balansert signal med det han har i dag.
Ein RCA-plugg nyttar skjermen på kabelen som den eine leiaren, og vert kopla til signaljord på kretskortet. Problemet med dette er at støyspenninga i skjermen vert ein del av signalet. Med skjerm rundt ein symmetrisk toleiarkabel vert skjermen kopla til chassisjord, som ikkje er det same som signaljord.En rca plugg har kun to kontakter, ergo kan man kun få to separate signaler igjennom en slik plugg, skal du ha jord med og må den gå utenom, da han har en utvendig jordkabel, er det mulig å få til, som jeg ser det
Eg har ein slik kabel mellom ei SME V-arm og ein Aqvox phono 2CI, og det fungerer fint. Kjøpte kabelen her: https://www.shop.back-promo.co.uk/DIN-XLR_Phono_cables/cat4417239_3840767.aspxTil en Jelco tonearm er det aller enkleste å kjøpe en ny armkabel i passe lengde med 5pin tonearm kontakt i den ene enden og XLR kontakt i den andre. Noe ala denne :
https://www.ebay.com/itm/JELCO-JAC-506XLR-Tonearm-Cable-5-Din-to-XLR-Made-in-Japan/272969311426?hash=item3f8e3d24c2:g:V-MAAOSwWCZaJkhr
Det er veldig enkelt å lage et slikt kabelsett selv - en 5 pin tonearm kontakt, to lengder mikrofonkabel og to XLR hann kontakter.
På den tekniske siden så passer ikke begrepet «balansert» til vanlige pickuper som i utgangspunktet er flytende ift jord. «Balansert» viser til signalimpedansene ift jord, og det er ingen fordel med å introdusere et midtpunkt til jord i spolene på pickupen.
mvh
KJ
Eg har ein slik kabel mellom ei SME V-arm og ein Aqvox phono 2CI, og det fungerer fint. Kjøpte kabelen her: https://www.shop.back-promo.co.uk/DIN-XLR_Phono_cables/cat4417239_3840767.aspxTil en Jelco tonearm er det aller enkleste å kjøpe en ny armkabel i passe lengde med 5pin tonearm kontakt i den ene enden og XLR kontakt i den andre. Noe ala denne :
https://www.ebay.com/itm/JELCO-JAC-506XLR-Tonearm-Cable-5-Din-to-XLR-Made-in-Japan/272969311426?hash=item3f8e3d24c2:g:V-MAAOSwWCZaJkhr
Det er veldig enkelt å lage et slikt kabelsett selv - en 5 pin tonearm kontakt, to lengder mikrofonkabel og to XLR hann kontakter.
På den tekniske siden så passer ikke begrepet «balansert» til vanlige pickuper som i utgangspunktet er flytende ift jord. «Balansert» viser til signalimpedansene ift jord, og det er ingen fordel med å introdusere et midtpunkt til jord i spolene på pickupen.
mvh
KJ
Jau, ein pickup har same kjeldeimpedans for +ve og -ve utgang, så det er ei balansert kjelde. Det treng ikkje vera ein jordreferanse i samband med balansert overføring (bland ikkje saman signal- og chassisjord). Det er ei vanleg missoppfatning at spenninga i dei to leiarane må ha same amplitude i høve til "jord". Men det trengst ikkje; det gjir heller ikkje meining når det ikkje er ein jordreferanse. Men utgangsimpedansen må vera den same for dei to utgangane, og det er han i samband med ein pickup. Inngangsimpedansen til differensailforsterkaren må òg vert lik for dei to inngangane. Utgangsimpedansane til sendaren (pickupen) bør vera liten (MC-pickupar har liten kjeldeimpedans) og inngangsimpedansen til differensialforsterkaren bør vera stor, når det er spenningsinngang. Dei aller fleste RIAA-forsterkarane har spenningsinngang, men det finst nokre få unntak. Aqvox 2CI er eit slikt unntak. Han har strauminngang, og da skal inngngsimpedansen vera liten.
Her er en tegning over hva jeg mente trådstarter kunne gjøre med det han har. Vis vedlegget 574942
Rca inne i den grønne ringen er som han har det koblet i dag. Xlr i den grønne ringen er hvordan han kan koble ril xlr. Helt til høyere er hvordan det vil være tilkoblet riia.
Poenget er at en pickup der signalet er flytende ift jord, ikke har noen definert signalimpedans ift jord (enten jord er PE, chassis, signal, PSU, terra firma, ei blomsterpotte og/eller noen annet). Signalimpedansen er definert mellom «+ve» og «-ve», dvs i spolen på PU. Mellom «+ve» eller «-ve» og jord er impedansen udefinert og antatt «høy» / tilnærmet uendelig. Signalet er godt nok differensielt og fungerer brillefint inn i en passende differensiell forsterker....
Jau, ein pickup har same kjeldeimpedans for +ve og -ve utgang, så det er ei balansert kjelde. Det treng ikkje vera ein jordreferanse i samband med balansert overføring (bland ikkje saman signal- og chassisjord). Det er ei vanleg missoppfatning at spenninga i dei to leiarane må ha same amplitude i høve til "jord". Men det trengst ikkje; det gjir heller ikkje meining når det ikkje er ein jordreferanse. Men utgangsimpedansen må vera den same for dei to utgangane, og det er han i samband med ein pickup. Inngangsimpedansen til differensailforsterkaren må òg vert lik for dei to inngangane. Utgangsimpedansane til sendaren (pickupen) bør vera liten (MC-pickupar har liten kjeldeimpedans) og inngangsimpedansen til differensialforsterkaren bør vera stor, når det er spenningsinngang. Dei aller fleste RIAA-forsterkarane har spenningsinngang, men det finst nokre få unntak. Aqvox 2CI er eit slikt unntak. Han har strauminngang, og da skal inngngsimpedansen vera liten.
Dette kan fungera, men det er ikkje ei ideell løysing.Her er en tegning over hva jeg mente trådstarter kunne gjøre med det han har. Vis vedlegget 574942
Rca inne i den grønne ringen er som han har det koblet i dag. Xlr i den grønne ringen er hvordan han kan koble ril xlr. Helt til høyere er hvordan det vil være tilkoblet riia.
Du treng ikkje ein referanse til sikkerheitsjord. Mikrofonar har heller ikkje det.ot. for de spesielt interesserte ...
Poenget er at en pickup der signalet er flytende ift jord, ikke har noen definert signalimpedans ift jord (enten jord er PE, chassis, signal, PSU, terra firma, ei blomsterpotte og/eller noen annet). Signalimpedansen er definert mellom «+ve» og «-ve», dvs i spolen på PU. Mellom «+ve» eller «-ve» og jord er impedansen udefinert og antatt «høy» / tilnærmet uendelig. Signalet er godt nok differensielt og fungerer brillefint inn i en passende differensiell forsterker....
Jau, ein pickup har same kjeldeimpedans for +ve og -ve utgang, så det er ei balansert kjelde. Det treng ikkje vera ein jordreferanse i samband med balansert overføring (bland ikkje saman signal- og chassisjord). Det er ei vanleg missoppfatning at spenninga i dei to leiarane må ha same amplitude i høve til "jord". Men det trengst ikkje; det gjir heller ikkje meining når det ikkje er ein jordreferanse. Men utgangsimpedansen må vera den same for dei to utgangane, og det er han i samband med ein pickup. Inngangsimpedansen til differensailforsterkaren må òg vert lik for dei to inngangane. Utgangsimpedansane til sendaren (pickupen) bør vera liten (MC-pickupar har liten kjeldeimpedans) og inngangsimpedansen til differensialforsterkaren bør vera stor, når det er spenningsinngang. Dei aller fleste RIAA-forsterkarane har spenningsinngang, men det finst nokre få unntak. Aqvox 2CI er eit slikt unntak. Han har strauminngang, og da skal inngngsimpedansen vera liten.
Ja, matching av kapasitans er viktig. På dette området er det forskjell på kabel; ein bør nytta kabel som produsenten publiserer spesifikasjonar på. (Eg har aldrig sett sokalla "High-End"-kablar der toleransen på kapasitansen er oppgjeven, så det er vel helst prisen som er "High-End".) Når det er koplingskondensatorar i inngangen bør òg desse matsjast, men dette aukar prisen og eg kan ikkje hugsa å ha sett data på dette for hifi-utstyr.Det er også mulig å løse litt opp i kravene til lik kildeimpedans, og lik lastimpedans i mottaker og likevel oppnå glitrende CMRR (som er poenget med balansert eller differensiell signaloverføring), jf. That1200. Her er ytelsen i prototypen på en balansert inngangskrest som jeg, Armand og Snikkersisen har kokt i hop : https://www.hifisentralen.no/forumet/tech-hja-rnet/93376-differensielle-inngangstrinn-en-bittepitteliten-nerdetra-d-12.html#post3029742 CMRR bedre enn 100 dB med 10 ohm ubalanse i kildeimpedans er ikke så ille. Svekkelsen av CMRR oppover i frekvens kan i hovedsak forklares med måten ubalansert kilde samvirker med kapasitansen i signalkablene. I den kretsen er det kun 4 motstander der toleransene er kritiske for glitrende CMRR.
Ja, termisk støy i motstandar er proporsjonal med motstandesverdien.En utfordring med å lage en balansert/differensiell inngang på en phono-forsterker er at det kan være flere ganger så omfattende å oppnå like god støyytelse som en «tilsvarende» ubalansert inngang. Det kan faktisk være litt enklere å lage en differensiell strøminngang som har glitrende støyytelse.
Just my point. Men det gjør også at begrepet «balansert» ikke passer helt inn ettersom det henviser til impedansene ift jord.Du treng ikkje ein referanse til sikkerheitsjord. Mikrofonar har heller ikkje det.
CMRR ytelsen i det inngangstrinnet i det store og hele upåvirket av toleransene i lastkomponentene på inngangstrinnet (før første OPAMP). Det samme med toleransene i koblingskondensatorene, jeg brukte helt vanlige bipolare koblingskondensatorer med +/- 20% toleranse, alle avkoblingskondensatorene på inngangen er vanlige keramiske CGO kondensatorer, og motstandene er std 1% metallfilmmotstander.Ja, matching av kapasitans er viktig. På dette området er det forskjell på kabel; ein bør nytta kabel som produsenten publiserer spesifikasjonar på. (Eg har aldrig sett sokalla "High-End"-kablar der toleransen på kapasitansen er oppgjeven, så det er vel helst prisen som er "High-End".) Når det er koplingskondensatorar i inngangen bør òg desse matsjast, men dette aukar prisen og eg kan ikkje hugsa å ha sett data på dette for hifi-utstyr.
Den kretsen kan også oppnå glitrende CMRR med ubalanserte kilder f.eks. 100 ohm og 0 ohm - bedre enn 80 dB opp til ca 3k Hz. Med Balansert kildeimpedans er CMRR bedre enn 80 dB opp til 10k Hz (typisk også opp til 20k Hz og vel så det). Utfordringen er at CMRR-ytelsen blir sterkt påvirket av samvirket mellom ubalansert kildeimpedans og kapasitansen i kablene (selv om kapasitansen i kablene mellom hver signalleder og skjerm er identisk). Jeg har forstått at Vera bruker et liknende inngangstrinn men en mer konvensjonell differensialforsterker.Ja, det er muleg å få god CMRR med litt ubalanse i kjeldeimpedanen for +ve og -ve utgang (som på Vera P400/1000), men det beste er at dei er godt matsja (det er tilfellet med ein pickup som kjelde). CMRR er ofte målt ved låge frekvensar. Men over det dominerande knekkpunktet (ofte ca. 100 Hz) vil opensløyfetransferfunksjonen til forsterarane med intern Miller-kompensasjon avta med 6 dB/okt. Da vil òg CMRR avtak med 6 dB/okt. Interferenstøy (ikkje brum) er ofte høgfrekvent og da er det viktig med at CMRR er høg så lagt opp i frekvensområdet som muleg.
Det er ikke bare termisk støy men også støyforsterkingen kan det være utfordrende å holde i sjakk. Dessuten får en dobbelt opp med inngangsstøy dersom en trenger to forsterkere på inngangen.Ja, termisk støy i motstandar er proporsjonal med motstandesverdien.En utfordring med å lage en balansert/differensiell inngang på en phono-forsterker er at det kan være flere ganger så omfattende å oppnå like god støyytelse som en «tilsvarende» ubalansert inngang. Det kan faktisk være litt enklere å lage en differensiell strøminngang som har glitrende støyytelse.
Siden trådstarter har fått gode råd så kan vi fortsette o.t.
Just my point. Men det gjør også at begrepet «balansert» ikke passer helt inn ettersom det henviser til impedansene ift jord.
CMRR ytelsen i det inngangstrinnet i det store og hele upåvirket av toleransene i lastkomponentene på inngangstrinnet (før første OPAMP). Det samme med toleransene i koblingskondensatorene, jeg brukte helt vanlige bipolare koblingskondensatorer med +/- 20% toleranse, alle avkoblingskondensatorene på inngangen er vanlige keramiske CGO kondensatorer, og motstandene er std 1% metallfilmmotstander.
Den kretsen kan også oppnå glitrende CMRR med ubalanserte kilder f.eks. 100 ohm og 0 ohm - bedre enn 80 dB opp til ca 3k Hz. Med Balansert kildeimpedans er CMRR bedre enn 80 dB opp til 10k Hz (typisk også opp til 20k Hz og vel så det). Utfordringen er at CMRR-ytelsen blir sterkt påvirket av samvirket mellom ubalansert kildeimpedans og kapasitansen i kablene (selv om kapasitansen i kablene mellom hver signalleder og skjerm er identisk). Jeg har forstått at Vera bruker et liknende inngangstrinn men en mer konvensjonell differensialforsterker.
Det er ikke bare termisk støy men også støyforsterkingen kan det være utfordrende å holde i sjakk. Dessuten får en dobbelt opp med inngangsstøy dersom en trenger to forsterkere på inngangen.Ja, termisk støy i motstandar er proporsjonal med motstandesverdien.En utfordring med å lage en balansert/differensiell inngang på en phono-forsterker er at det kan være flere ganger så omfattende å oppnå like god støyytelse som en «tilsvarende» ubalansert inngang. Det kan faktisk være litt enklere å lage en differensiell strøminngang som har glitrende støyytelse.
mvh
KJ
Jeg mistenker at minus og jord blir koblet sammen inne i adapteret, og ville gjort som du foreslår og åpne og fjerne jordforbinnelsen, og prøvd en gang til før du gir deg
Mvh
Frode