Snickers-is
Bransjeaktør
Prosjektet er ment å ha opp til 4 DSP-moduler som hver har 3 utganger. En modul kan assignes til L, til R eller til L+R. Når man kobler seg til analogt kan man assigne modulen som L+R. Da kan man for eksempel koble som følger:Ellers virker det konseptet du har på gang spennende. Men hvis dette prosjektet er ment å ha en subwooferutgang, er det ikke da like greit å utstyre den med en 2.1 HT-bypass, så vil du ikke skremme bort de som helst vil unngå å mikse ned LFE-sporet for så å splitte det igjen i din DSP-forforsterker?
Modul 1 = left aktiv høyttaler.
Modul 2 = right aktiv høyttaler.
Mudul 3 = LFE, og når man ikke kjøre HT inn mates den analogt eller digitalt med stereosignal fra de andre modulene
Eller man kan kjøre:
Modul 3 = left + LFE bass
Modul 4 = right + LFE bass
Men den løsningen jeg tror mange vil velge, for eksempel de som har typiske fronter + sub x 2 er:
Modul 1 = Left + LFE, høyttaler + subwoofer.
Modul 2 = right + LFE, høyttaler + subwoofer.
Og kjører man et fullaktivt system kan det for eksempel se slik ut:
Modul 1 = left + LFE, 15" bass + horn + supertweeter.
Modul 2 = right + LFE, 15" bass + horn + supertweeter.
Så konfigurasjonsmulighetene er veldig mange. Man kan godt også se for seg at modul nr 3 kun er i bruk som LFE-kanal ved HT-bypass, og dermed aldri er i bruk ellers. Den eneste koblingen som da skjer mellom modulene er at inngangsvelger, volume, mute, standby og preset linkes sammen.
Ja, selve grunnideen med den er dens DSP-egenskaper. Derfor er den utstyrt med en 32-bits AD og DAC der man som bruker også kan velge mellom ulike digitalfiltre.Er denne forforsterkeren tenkt å være heldigital der analoge innsignal AD-konverteres, eller vil den ha mulighet for å kjøre signaler analogt gjennom hele veien uten AD/DA-konvertering?
Allikevel er planen å legge opp til mulighet for et veldig bra RIAA-trinn integrert. Jeg tror det er på høy tid å "møtes på midten. Man kan diskutere til man blir svett om hva som er rett og galt, men vinyl er et stuerent medium, og har man en platesamling på vinyl så er jo selve poenget å kunne spille den av med høyest mulig kvalitet. En kar jeg kjenner har overtatt 9000 vinylplater, og å fortelle ham at "bare bruk spotify du, det er beviselig like bra" blir bare tull og tøys. Anlegget skal være til for softwaren, ikke omvendt. Så derfor tror jeg det er viktig at de som står med beina godt plantet i "DSP leieren" også tar inn over seg at analoge kilder er viktige, og ikke bare noe vi skal ha en nødløsning på. På samme tid tror jeg at skikkelige produkter vil få de som elsker analogt til å omfavne DSP også.