Hittil virker det slett ikke verst. Klart, det hadde vært enda bedre med 26" eller 650B med samme dekkbredde, men jeg skjønner at her måtte man prioritere litt for at den ikke skulle bli for høy og for lang.
På vei hjem fra gassautomaten skulle jeg ta en snarvei som viste seg å slett ikke være så snar. Endte opp på en liten jordsti mellom to boligområder med røtter og stein. Da fikk jeg jo virkelig testa hvordan det var med 24", og jeg må si at jeg var positivt overrasket. Dog, med to propantanker på planet og med verdens høyeste styre ble det en del vingling med forhjulet, for den ble _veldig_ lett foran. Men nå er vel ikke stisykling hva denne sykkelen opprinnelig var tiltenkt, så jeg tror den skal få godkjent allikevel. Fremkommeligheten var langt bedre enn hva jeg hadde regnet med.
Det helt optimale for mange ville nok vært om Benno lanserte en eScout med litt lengre kjedestag, men da vil syklene spise av hverandres markedsandeler, så det er nok dårlig økonomi. Men for de som ønsker seg en fullsize midtail hadde det vært fett.
Kommer til å sykle til jobb en del neste uke, så da får vi se hvordan det blir.
I dag lagde jeg en prototype på et lasteplan-trekk av en gammel presenning, slik at jeg kan ha mindre ting liggende på planet uten at det seiler avsted i glippene mellom bagasjebærer og rekkverk rundt.
Når jeg finner ut litt med om hva som var smart og dumt med den mockupen, så blir det nok til at jeg prøver å lage noe litt med skikkelig.
Men 24" er altså slett ikke håpløst. Stor forskjell fra 20"
Prøvekjørte en Yuba Supermarché med 20" foran og bak, og greit nok det var en kassesykkel, så den styrte på en helt annen måte, men komforten var en helt annen på Benno.
Sikkert noen matematikere her inne som gidder å regne ut totalt luftvolum på 24x2,6 vs 26x1,95 for å sammenligne, med tanke på at sistnevnte er ganske normal størrelse på elsykler. Tror ikke 24" ligger så langt under.