Jeg har sett litt på karbonhjul fra Kina tidligere og DT hubs går igjen som en "billig" oppgradering fra omtrent alle de kinesiske leverandørene. Dette gjør at jeg får en dårlig følelse av at de benytter en "kina-kopi" av DT sine hubs.King har sykt robuste boss. Og de kan skaffes i "Heavy Duty" varianter hvor de bytter ut masse alu med stål, beregnet for tandemsykler og andre situasjoner hvor man kan oppleve ekstrem hard belastning. Skal normalt sett ikke være nødvendig.
De fleste andre bruker jo bare standard shimanodeler.
DT hadde jo sin "FR" serie , den var også kanonbra, men den gikk vel ut av handelen for veldig mange år siden. Er ikke sikker på hva som har erstattet den. Om noe i det heletatt. Tror de bare fant ut at det var enklere og billigere å gjøre som alle andre; fortsette med høy pris men bruke standardkomponenter for lavere vekt og lavere kostnadsnivå.
(ok, her spekulerer jeg)
Er det lov å spørre om hvorfor du trår så mye watt med den snitthastigheten og relativt flat rute? Ser for meg at det kan være noen faktorer som forvirrer Strava.og om man trenger et siste bevis på hvor totalt ubrukelig estimated power funksjonen i strava er, så er dette nok en gang samme tur logget via strava appen vs sykkelcomput/wattpedaler.
først via app:
Vis vedlegget 581837
og så via computer:
Vis vedlegget 581836
ikke at dette er noe stort problem for folk flest kanskje, men jeg ble nå vant til å trene til watt på rullen innendørs, og var det veldig forvirrende å komme hjem fra en tur å få veldig mye lavere estimert enn følt watt på strava.
etter hva jeg hadde lest på nettet så hadde jeg et inntrykk av at den var sånn passe pålitelig, men den gang ei altså.
Du har en "lokal leverandør" av disse i Sannergata 29aHallo alle tilårskomne elitister og gearfreaks i tråden!! Er det fortsatt mulig å få tak i dekk/slanger til den klassiske DBS Kombi'en? Den med de SMÅ hjulene altså...
Har en slik en som er nesten ubrukt - perfekt til shopping i nærbutikkene etc. så det hadde vært fint å fått denne EU godkjent Ser så kleint ut med handlekurv på en Klein...
Ahh, iht https://digitaltmuseum.no/021028206073/sykkelDet er de STØRRE hjulene det der, dessverre... Har prøvd gjentatte ganger å finne noen som har til minste modellen men forgjeves
Dette høres kjent ut. Jeg ser det kommer ut løse aluminiums gjenger på kanten av mothakeringen...Ja, Chris King er noe helt, helt annet enn DT Swiss. Ratchetmekanismen som drar hardere og hardere til du hardere man tråkker og som aldri går i stykker (DT Swiss hjul med ratchet tåler kun 450Nm der King er testet til 1080Nm). Vi får jevnlig inn DT Swiss nav der kunder har tråkket i stykker innmaten og med det resultatet at mothakeringen har dratt over gjengene i navskallet. Dette har jeg aldri hørt om med King, på verdensbasis. Flere inngrep, maskinlager med livstidsgaranti. Topp finish. Ulempen er høyere vekt, men det velger jeg gjerne. DT Swiss har tandemnav der innmaten er laget i stål. King har også tandemnav, det er helt likt som det vanlige ISO navet. Sier litt.
På landeveien har det nok ikke like mye å si der man sykler mer jevnt enn i terrenget og bruker mindre moment på bakhjulet og har dårligere feste til underlaget.
Begge nav trenger jevnlig vedlikehold. DT trenger mindre verktøy. King krever et verktøy til 2000,- får å ta service, men i denne gutteklubben her er dette peanuts.
Har navene kun noen få år tipper jeg det er hipp som happ. Skal du ha navene resten av livet, ville jeg valgt King. Men jeg har hatt Hügi nav tidligere og det var prima det også.
https://www.1881.no/sykkelverksted/...ykkelverksted-einar-stoep-bowitz_100553554S1/Hallo alle tilårskomne elitister og gearfreaks i tråden!! Er det fortsatt mulig å få tak i dekk/slanger til den klassiske DBS Kombi'en? Den med de SMÅ hjulene altså...
Har en slik en som er nesten ubrukt - perfekt til shopping i nærbutikkene etc. så det hadde vært fint å fått denne EU godkjent Ser så kleint ut med handlekurv på en Klein...
Herlig med unntak av den svinedyre, lekre men ubrukelige delta-bremsen til Campa.
Om du ikke tenkt og gjøre jobben selv kan du ta en tur bort i Solheims veien og besøke den nye flotte butikken til sykkelopplevelser (gamle Rasta sykkel) dom kan sikkert hjelpe deg! Veldig hyggelig butikk/serviceHallo alle tilårskomne elitister og gearfreaks i tråden!! Er det fortsatt mulig å få tak i dekk/slanger til den klassiske DBS Kombi'en? Den med de SMÅ hjulene altså...
Har en slik en som er nesten ubrukt - perfekt til shopping i nærbutikkene etc. så det hadde vært fint å fått denne EU godkjent Ser så kleint ut med handlekurv på en Klein...
Bremsene er kule og lekre, ingen tvil om det.Hehe. Første gang jeg skulle bremse med Deltabremser endte det med at jeg knakket forhjulet i fortauskanten jeg skulle over og kantslagspunktering. De virket de få kilometrene de var justerte, man ble sterk i klypa av dem og de veide nesten 1 kg til sammen. Men de så og ser bra ut. Who cares.
Mine biler skal kjøre, ikke bremse, sa Ettore Bugatti når folk klagde.
Om pusseskinn til pædd.
Ser lovende ut, ikke helt billig, men hva er det i disse tider ...Det finnes nisjeprodisenter som ikke polstrer buksa noe særlig:
https://www.sq-lab.com/en/products/clothes/sqlab-sq-short-one12.html
Når SQLab hevder at de fleste puter er 12 mm vil jeg legge til at mine foretrukne bukser har 8 mm tykk pute.
Kunst
Gratulerer med smekre nye hjul Cash!God hjul. Ser pene ut ikke noe prangende reklame dekaler kun en liten gul stripe.
Cosmic
Vis vedlegget 582519
takker rh Vi må få til en skravletur fremover, med bjtv ogsåGratulerer med smekre nye hjul Cash!God hjul. Ser pene ut ikke noe prangende reklame dekaler kun en liten gul stripe.
Cosmic
Vis vedlegget 582519
Absolutt, vi bor jo ikke så langt unna hverandre. Men sykler bjtv BMCtakker rh Vi må få til en skravletur fremover, med bjtv ogsåGratulerer med smekre nye hjul Cash!God hjul. Ser pene ut ikke noe prangende reklame dekaler kun en liten gul stripe.
Cosmic
Vis vedlegget 582519
Kan hende jeg kommer på Bianchi også uansett vi må prøveKan tape over Gios logoene slik at dere slipper å skamme dere.
Ser fint ut, helbild?Så da er det lagt om. Vurderte og kjøre med slang og Vittoria Corsa 28mm en stund til, men det blir slangløst fra start nå.
Vekta viser 300gram blev tatt av.
Uhh ventil hettene skal av når guffen er fullt på.
Vis vedlegget 582565