Til den bruk du skisserer så trenger du absolutt ikke sykkel til 25k. Den du linker til vil duge helt flott, trenger ikke lade på kontoret engang. Jeg ville styrt unna sykkel fra Biltema, Jula og lignende butikker, men ellers tut og kjør.Noen elsykkelerfarne som har et par raske råd&vink om Corona-til-jobben-transportelsykkel siden man skal unngå off.kommunikasjon en stund ?
Typisk 15km hver vei til jobb stort sett på sykkelveier og ellers null erfaring eller interesse for sykkel.
Hva bør man se etter ?
Er noe slikt som denne noen vits i å kjøpe ?
Eller må man opp på rundt 25k for at det skal være noen vits ?VeloCity by White Energy Boost Usx 20 NO, elsykkel hybrid, unisex - Hvit - El-sykkel | XXL
Læs mere om Energy Boost Usx 20 NO, elsykkel hybrid, unisex. Tryg handel med Prisgaranti og 365 Dages Åbent Købwww.xxl.no
Spør for venn
Jeg er ikke enig i at du må punge ut med 25k for en sykkel til ditt bruk. Kona har en Diamant Volt Classic til 12k og den fungerer flott til den type bruk. Gir, bremser, hjul og ramme er av god kvalitet. Det du ikke får er lang rekkevidde, regn med 40-70 km på disse rimelige syklene. Du får heller ikke krankmotor og motoren er svakere enn de på dyrere syklene. Skal du bruke sykkelen til trening så egner 12k syklene seg ikke særlig godt, skal du sykle lange bratte bakker er de heller ikke det naturlige valget. De rimelige syklene (fra anerkjente produsenter) har kompromisser når det gjelder bruk, men de knekker ikke samme pga. dårlig kvalitet når de brukes til det de er laget for.Så er det da basic greier som gir og lagre som ikke er av god nok slitekvalitet ?
Eller er det batteri og elmotor ?
Eller begge ?
Egentlig burde han teste en elsykkel før han kjøper. Kanskje synes han det er såpass gøy at behovet endres fra det enkle til noe mer. Jeg kjenner flere som ikke kunne tenkt seg å sykle en meter kun for egen maskin, men som har stor glede av elsykkel.Ikke "underselg" elsykkel til kollegaen din.
Det er fullt mulig å få til noe billig, men det blir ikke nødvendigvis særlig lystbetont. Det blir samme greia når noen spør deg om tips for å kjøpe anlegg.
Kjør behovsanalyse.
Er motor faktisk avgjørende? Isåfall hvorfor? Bratte bakker, mye last, dårlig form?
på flate veier uten massivt med last kan det være like greit med en god umotorisert enhet for eksempel, men når det blir en del bakker kan det være gull med noe med hjelp, spesielt når det er kaldt og/eller vått og man har kledd seg tilsvarende.
Det finnes ting til 12K som funker, men det er _veldig_ mye enklere å finne gode produkter i høyere prisklasse. Når du bikker 20K begynner det å skje ting.
Er det snakk om at det er dårlig økonomi så det er bare dårlig gjort å lansere en 25K sykkel, så dropper du jo selvsagt det.
Men igjen; behovsanalyse. Alt må starte der.
Mye fint hos https://www.sykkelpikene.no , men de starter på 23.900,- og det meste er 30.000 og oppover. Men ja, modellene er nok kanskje er riktig retning.Beklager, her så jeg bare at noen andre hadde skrevet "han" og antok at det da var korrekt.
Dersom bedaglig fremferd er en greie, og man ikke ønsker å bli revet med i et aggressivt trafikkbilde kan det være fristende å anbefale en sykkel som ikke oser over av sportslighet, snarere tvert i mot.
Sjekk ut utvalget på sykkelpikene.no for å se utvalget der. Det kan gi et greit innblikk i utvalget.
Fin "traktor". Min er uten hjelpemotor , men jeg har 8 gir i navet. Har også montert en sideveske. Blir ofte møtt med smil og komplimenter når jeg tråkker rundt med denne. Holland importert Cortina transportsykkel Skikkelig laidback sittestilling og Brooks B66 sadel som er rene lenestolenDagens oppdrag.
Null stress, sykkelen oppfører seg fremdeles utmerket, også med mye og snodig opplasting.
Vis vedlegget 644054
(på den andre siden er det en sideveske som inneholdt masse låser og en ryggsekk med litt ymse i)
Ser da RIMELIG smidig ut det der ....Prøver meg i år og, men kjenner alderen....
http://instagr.am/p/CA3JBDgAfDT/
http://instagr.am/p/CA3Y6mrAyos/
Joda, jeg ser hva du sier, men jeg er mest opptatt av humoren dette legger opp til:
Det er vel strengt tatt ikke en lue heller ettersom den har brem, skal man på død og liv skrive det på "norsk" så blir det sykkelhatt. Men uansett, casquette er den riktige betegnelsen på hodeplaggetJoda, jeg ser hva du sier, men jeg er mest opptatt av humoren dette legger opp til:
"jeg har lest at sykkelluer er _skikkelig_ kult å ha under hjelmen."
"javel? hvor har du lest det?"
"en artikkel jeg skrev selv."
"ok. greit nok.
Har du aldri hørt om skjermlue?Det er vel strengt tatt ikke en lue heller ettersom den har brem, skal man på død og liv skrive det på "norsk" så blir det sykkelhatt. Men uansett, casquette er den riktige betegnelsen på hodeplagget
Den var nice, skulle behövt den på vägen hem idag.
Design by Hervé Delétraz / DarTZeel ?