Naboen vår fikk sin for noen måneder siden, satan for en bil.Kompis fikk sin Taycan igår. Heftige greier.
Hvordan funker appen til vag for deg? Vurderer å bytte ut nr2-elbilen Imiev i en eldre e-up, men ser at appen til e-golf og e-up får tyn av brukere på Play-butikk...Jeg har bestilt ID3, rimeligste utgaven uten verken å ha sett eller prøvekjørt den. Ankommer i september/ oktober 2020
Kjører e- Golf idag (pluss en Tiguan 2011) og har kjørt ny VAG siden 2003. Man kan finne mangler ved Møller, men finn en annen forhandler og tro det blir bedre? Antakelig ikke.
Golfen er gen. 1 og i sluttfasen av garantitiden. Ønsker ikke å ha 2 "gamle" biler, derav byttet. En ID 4 kan fort bli interessant om 4-5 års tid for vår del.
Bruksbehov og ønskene er så forskjellig, det finnes ikke ett svar på hviloken bil man bør velge. For meg som ikke er avhengig av så mye utstyr og stæsh, men vil ha rekkevidde og en god blanding av fornuft og følelser for pengene er ID3 god VFM.
En intelligent 3 fase lader er også viktig. Mer effektiv lading, samt innebygget vern som ivaretar DC komponentene fra nettet. Bruker sjøl Easee og skal montere en på hytta også.
Skulle bare mangle, Porschen har tross alt turboNaboen vår fikk sin for noen måneder siden, satan for en bil.
Han hadde Tesla før, litt kvalitetsforskjell her ja. Når Teslaen kom opp i høy hastighet, var det som dritt i en pissepotte i forhold til Taycan. Den var som på skinner uansett.
Der har du den. Kan ikke skjønne noen kjøper den i sort.Prøvesatt en etron i Siambeige og svarte detaljer. Likte den kombinasjonen veldig godt. Usikker om det er jeg som er blitt over middelaldrende riktignok
Helt enig! Det finnes rett grå, og så finnes det helt feil grå. Godt ikke Audi har gått i Skodafella.Der har du den. Kan ikke skjønne noen kjøper den i sort.
Nissan sitt er også søppel, ihvertfall på 1 og 2. gen. Husker BMW i3 hadde bra app, men ser at det svinger litt hvor stabil den er.Har en 4 år gammel MB elbil. App opplegg er bare dritt. Her er nok Tesla i en egen klasse
Ser ut som MB har lært med EQC som har en fungerende App med mange funksjoner.Har en 4 år gammel MB elbil. App opplegg er bare dritt. Her er nok Tesla i en egen klasse
Bruksmønster har mye å si. I Leafen har jeg satt den til å være klar til avgang med 20 grader hver morgen i ukedagene. Det holder i bøtter og spann for min del, men nå er det jo nesten ikke minusgrader lengre her nede i sør.For egen del bruker jeg Tesla appen daglig for å sette på klimaanlegg sommer som vinter, behagelig med riktig temperatur hver gang man setter seg inn i bilen. Det å kunne starte klima og varme i frontrute fra app er genialt i vinterhalvåret hvis bilen står utendørs.
Det å kunne låse opp samt kjøre bilen med app og ikke nøkkel er også en funksjon jeg setter pris på.
Ser Audi har solgt nesten 6400 E-Tron - ikke rart man følte de svermet langs veiene.
Varsel om oljeskift er den beste da....Er jo på mange måter en Tesla killer siden de leder an med nye innlegg om feil og mangler på elbilforum.
100x 1.70kr=170,-Spørsmål vedr pris av lading av en Tesla modell X i 100 utgaven: Hva koster det og lade opp en slik en fra tom til fulladet når man IKKE har gratis lading, jeg tenker da på prisen på en Tesla supercharger eller Tesla ladestasjon ?