OhYeah
Hi-Fi entusiast
Foreløpig navngir jeg ikke produkt og hifiaktør med navn, men vil gjerne høre fra dere andre medlemmer om jeg er frustrert og (drit)lei med god grunn eller ikke....? Eller er det bare sånn det skal være?
SAKEN er som følger:
Kjøpte ett hifiprodukt (med veil pris 48000,-) av en kjent norsk hifiaktør/importør 13. juli 2016.
Produktet hadde vært en kort tur (noen få dager) til en annen kunde før jeg kjøpte det som demobrukt med full garanti og 5 års full reklamasjonsrett.
Produktet har fungert perfekt i årene frem til jeg fikk problem med kalibrering av produktet i mai/juni 2020.
Sendte mail til selgerens (som også er importør) serviceavdeling 12.juni. Resultat: IKKE SVAR.
Sendte ny mail til serviceavdelingen 16.juni. Resultat: IKKE SVAR.
Sendte ny mail til serviceavdelingen og salgsavdelingen 22.juni. Resultat: Oppringt samme dag av serviceavdelingen. Gjort avtale om å levere produktet til service/reparasjon.
Produktet innlevert til service hos importøren 26. juni. (Produktet var såpass tungt - over 35 kg - at jeg ikke fikk sendt det med Posten. Kjørte 70 mil tur-retur for å levere).
Pga. av sommer og eventuelle ferier og forsinkelser tok jeg høyde for at det kunne ta noen uker å få produktet reparert.
Jeg hørte ikke noe mer fra serviceavdelingen og drøyde nesten 2 måneder før jeg prøvde å ta kontakt for en oppdatering.
Sendte mail til serviceavdelingen 21.august. Resultat: IKKE SVAR.
Sendte ny mail til serviceavdelingen 4.september. Resultat: IKKE SVAR.
Sendte ny mail til serviceavdelingen og salgsavdelingen 7.september. Resultat: Fikk svar og ble også oppringt 8.september. Svaret var som følger (kort resyme): Beklaget at dette hadde tatt tid, men produktet var ikke reparert. Fikk beskjed om at leverandøren/fabrikken hadde lagt ned driften av dette produktet og av den grunn hadde importøren ikke tilgang til hverken deler, servicediagrammer eller softwareoppgraderinger!!! Men fikk beskjed om at de jobbet med saken for å finne en løsning via via andre kanaler.
Etter dette hørte jeg ikke noe mer fra serviceavdelingen før jeg selv forsøkte å ta kontakt for en oppdatering.
Sendte mail til serviceavdelingen 2.oktober. Resultat: IKKE SVAR.
Sendte ny mail til serviceavdelingen og salgsavdelingen 8.oktober. Resultat: Kopi av svar på mail:
Hei,
Jeg jobber på spreng med den.
Dessverre har jeg ingen servicediagrammer fra XXXXXXX, så jeg prøver å bytte komponenter på ren mistanke akkurat nå.
Mvh
Må bare innrømme at jeg ikke ble beroliget av denne mailen, noe jeg også ga uttrykk for pr. mail samme dag.
Etter dette har jeg ikke hørt noe mer fra serviceavdelingen før jeg igjen forsøkte å ta kontakt.
Sendte ny mail til serviceavdelingen og salgsavdelingen 21.oktober hvor jeg tydelig ga uttrykk for min frustrasjon og manglende informasjon og oppfølging/løsning på denne kjedelige saken.
Resultat av siste mail: IKKE SVAR.
I morgen er det nøyaktig 4 måneder siden jeg leverte inn produktet for service og fortsatt sitter jeg her og mangler en særs viktig komponent i mitt oppsett.
Det kan også legges til at produktet det er snakk om, er meget anerkjent over hele verden og har solgt i bøtter og spann både her i Norge og verden forøvrig de siste 4 tiårene. At importøren da ikke skal sitte med deler, software og servicediagrammer er meg en gåte. Her tyder det på en importør som har "sovet i timen"....mener nå jeg da....
Har jeg grunn til å være dritlei og frustrert?.....og bør ikke denne anerkjente Hifiaktøren/importøren kjenne sin besøkelsestid og komme opp med en løsning som jeg som forbruker kan leve med?
SAKEN er som følger:
Kjøpte ett hifiprodukt (med veil pris 48000,-) av en kjent norsk hifiaktør/importør 13. juli 2016.
Produktet hadde vært en kort tur (noen få dager) til en annen kunde før jeg kjøpte det som demobrukt med full garanti og 5 års full reklamasjonsrett.
Produktet har fungert perfekt i årene frem til jeg fikk problem med kalibrering av produktet i mai/juni 2020.
Sendte mail til selgerens (som også er importør) serviceavdeling 12.juni. Resultat: IKKE SVAR.
Sendte ny mail til serviceavdelingen 16.juni. Resultat: IKKE SVAR.
Sendte ny mail til serviceavdelingen og salgsavdelingen 22.juni. Resultat: Oppringt samme dag av serviceavdelingen. Gjort avtale om å levere produktet til service/reparasjon.
Produktet innlevert til service hos importøren 26. juni. (Produktet var såpass tungt - over 35 kg - at jeg ikke fikk sendt det med Posten. Kjørte 70 mil tur-retur for å levere).
Pga. av sommer og eventuelle ferier og forsinkelser tok jeg høyde for at det kunne ta noen uker å få produktet reparert.
Jeg hørte ikke noe mer fra serviceavdelingen og drøyde nesten 2 måneder før jeg prøvde å ta kontakt for en oppdatering.
Sendte mail til serviceavdelingen 21.august. Resultat: IKKE SVAR.
Sendte ny mail til serviceavdelingen 4.september. Resultat: IKKE SVAR.
Sendte ny mail til serviceavdelingen og salgsavdelingen 7.september. Resultat: Fikk svar og ble også oppringt 8.september. Svaret var som følger (kort resyme): Beklaget at dette hadde tatt tid, men produktet var ikke reparert. Fikk beskjed om at leverandøren/fabrikken hadde lagt ned driften av dette produktet og av den grunn hadde importøren ikke tilgang til hverken deler, servicediagrammer eller softwareoppgraderinger!!! Men fikk beskjed om at de jobbet med saken for å finne en løsning via via andre kanaler.
Etter dette hørte jeg ikke noe mer fra serviceavdelingen før jeg selv forsøkte å ta kontakt for en oppdatering.
Sendte mail til serviceavdelingen 2.oktober. Resultat: IKKE SVAR.
Sendte ny mail til serviceavdelingen og salgsavdelingen 8.oktober. Resultat: Kopi av svar på mail:
Hei,
Jeg jobber på spreng med den.
Dessverre har jeg ingen servicediagrammer fra XXXXXXX, så jeg prøver å bytte komponenter på ren mistanke akkurat nå.
Mvh
Må bare innrømme at jeg ikke ble beroliget av denne mailen, noe jeg også ga uttrykk for pr. mail samme dag.
Etter dette har jeg ikke hørt noe mer fra serviceavdelingen før jeg igjen forsøkte å ta kontakt.
Sendte ny mail til serviceavdelingen og salgsavdelingen 21.oktober hvor jeg tydelig ga uttrykk for min frustrasjon og manglende informasjon og oppfølging/løsning på denne kjedelige saken.
Resultat av siste mail: IKKE SVAR.
I morgen er det nøyaktig 4 måneder siden jeg leverte inn produktet for service og fortsatt sitter jeg her og mangler en særs viktig komponent i mitt oppsett.
Det kan også legges til at produktet det er snakk om, er meget anerkjent over hele verden og har solgt i bøtter og spann både her i Norge og verden forøvrig de siste 4 tiårene. At importøren da ikke skal sitte med deler, software og servicediagrammer er meg en gåte. Her tyder det på en importør som har "sovet i timen"....mener nå jeg da....
Har jeg grunn til å være dritlei og frustrert?.....og bør ikke denne anerkjente Hifiaktøren/importøren kjenne sin besøkelsestid og komme opp med en løsning som jeg som forbruker kan leve med?