U
Utgatt24668
Gjest
Dette stemmer overens med EQCen. Den kjører 35 mil+ uten at jeg tenker på strømoptimalisering i disse dager. Tidligere på høsten kjørte den oppmot 38 mil. Det virker som at bilene er ganske like mht teknolog, batterier osv. Det eneste er at EQCen har en korrekt prognose på rekkevidden basert på kjøreforholdene.Hentet meg en ny Polestar 2 tidligere i uka, og må si jeg er imponert over bilen hva gjelder komfort, kjøreegenskaper og infotainment. Og: den er lynrask! Bra med plass i den også. Var dog ikke forberedt på energiforbruket som jeg synes var skuffende høyt. Kjørte 18-19 mil i vanlig E39-fart, kun et par forbikjøringer. Temperatur 8-9 grader, så varmeapparat og stereoanlegg gikk kontinuerlig. Da jeg startet var batteriet 94% (420km), da jeg var fremme viste den 29%(130km).
Jeg antar at for å oppnå lovet rekkevidde må man ha temp på 20+ og hastighet 60-70km/t. Det er forsåvidt ikke så viktig for meg da jeg har anskaffet den primært for kortkjøring. Min BMW 540iXdrive er nok langkjøringsbil for en stund til. Er fornøyd med førsteinntrykket av Polestar, dette virker som fremtiden.