Vet ikke, var ikke klar over den. Nå ser jeg ikke det helt store behovet hvis det bare er høyere sample rate, men verdt å sjekke ut. Takk for tipset!Asbjørn har ikke Transporteren støtte for EDO Enhanced Digital Output pluggen? På mine Touch ligger den under Applett installer og installerer en ny Linux kernel som gir støtte for 24/192 på alle digitale utganger med lokal audio disabled.
...og hun som insisterte på å tilby download-filer som 192/24 WAV fordi hun var overbevist om at de låt bedre enn å pakke dem ned som FLAC med metadata-tags.Blue Coast records har også gått på MQA kjøret...
Velg originalt format.Henger ikke med på dette tema, så da får jeg spørre..vil det være "lurt" å bruke 24/96 istedenfor 24/196
som innstilling på qobuz? Eller vil det ikke spille noen rolle?
Native/originalt betyr færre konverteringer.Vi er i hvertfall 3 stk her nå som mener alt over 88.2/96 er bortkastet datatrafikk for reprodukson av digital audio på haifai'n.
Om mediet finnes originalt eller nedsamplet fra høyere sample rate ville jeg valgt 96. Men vet man at det er spilt inn med 48 er det ikke hensiktsmessig å laste ned 96 versjonen. Bortsett fra...
....DAC'n kan spille anderledes avhenging av hva man mater den. Dette fordi filter og evt. dither i DAC kan være gjort anderledes enn hva filen inneholder.
Jeg holder for tiden på med å teste nedsample lokalt 4x hi-res innhold til lavere SR og mener å oppleve at A-GD spiller mer åpent om den mates 4x innhold framfor når den selv oppsampler. Men for tidlig inne i testen til å konkludere.
Orginal format? Kan se ut til at DAC velger format automatisk alt etter hva den blir servert fra Qobuz.Velg originalt format.
Keep it simple, stupid. La Qobuz strømme i originalformatet så vil en kompetent dac konvertere til analog på beste vis.Orginal format? Kan se ut til at DAC velger format automatisk alt etter hva den blir servert fra Qobuz.
Tenkte at dersom Qobuz serverer 24/196 på noen innspillinger at eventuelle artefakter her
ville bli redusert dersom en velger dette bort i Qobus?
Er ikke bare gresk for meg dette, men kinesisk også, eller ett utenomjordisk språk
Ja, og du kan og stille inn hvilken kvalitet strømmen skal ha... Mvh JarlKeep it simple, stupid. La Qobuz strømme i originalformatet så vil en kompetent dac konvertere til analog på beste vis.
Å nedsample fra 192 til 96 kHz gir bare en ekstra konvertering (en digital-til-digital-konvertering). Konverteringer kan ikke forbedre signalet så det er praktisk å holde antall konverteringer på et minimum.
Selvsagt, men jeg tester om det å føde DAC sin maks SR har større betydning for sluttresultatet. Innledene tester kan indikere at for min A-GD M7 med en eldre firmware at dette er tilfelle. Men ny firmware vet jeg har ny resampler så relevans for andre M7 eiere er liten.Keep it simple, stupid. La Qobuz strømme i originalformatet så vil en kompetent dac konvertere til analog på beste vis.
Å nedsample fra 192 til 96 kHz gir bare en ekstra konvertering (en digital-til-digital-konvertering). Konverteringer kan ikke forbedre signalet så det er praktisk å holde antall konverteringer på et minimum.
Jeg sjekket. Det har den ikke, eller rettere sagt: Triode's EDO støtter ikke Transporter. Men for de som har Touch kan dette være aktuelt å vite:Asbjørn har ikke Transporteren støtte for EDO Enhanced Digital Output pluggen? På mine Touch ligger den under Applett installer og installerer en ny Linux kernel som gir støtte for 24/192 på alle digitale utganger med lokal audio disabled.
Notes on Squeezebox Touch with EDO
Roon supports the EDO plugin available for the Squeezebox Touch. You must have a 7.8.x firmware version installed on your Touch in order to take advantage of EDO with Roon. If you have connected a DoP capable DAC to your Squeezebox Touch+EDO, you can instruct Roon to send DSD content using DoP instead of converting it to PCM. This allows for bit-perfect DSD playback.
Høres ut som en opplagt sannhet - men når man leser rundt om dingser som gjør magi så kan man virkelig lure.Konverteringer kan ikke forbedre signalet så det er praktisk å holde antall konverteringer på et minimum.
Pinlig affære (som mange andre videoer fra han). "My response" - uteblir, bare gjentakelser av hans tidligere prosa om MQA.Regner med ingen har postet denne ennå?
Jeg finner det påfallende at i forsvaret av teknologien går han på forsvar av person i stedet for å snakke om teknologien. I tillegg finner jeg det påfallende at han hevder at teknologien gjenoppretter feil som gjøres i filteret, men at dette ikke kan måles. Han kunne gått i detalj om denne påstanden men velger å ikke gjøre det. Disse eksemplene han kommer med er jo alle målbare, og vi vet hva som skjer, så jeg ser ikke hvorfor de er relevante heller.
Nå er det en stund siden jeg har orket å høre på denne karen. Han blander så mye rare påstander og veklser enkelt mellom guds haifailære og teknologiske fakta. Men ellers helt enig. Dette var mer et forsvar av MQA skredderne. Artig når han forsøker ta en BS ved å snakke om helt andre ting inkl analog audio og lossy.Regner med ingen har postet denne ennå?
Jeg finner det påfallende at i forsvaret av teknologien går han på forsvar av person i stedet for å snakke om teknologien. I tillegg finner jeg det påfallende at han hevder at teknologien gjenoppretter feil som gjøres i filteret, men at dette ikke kan måles. Han kunne gått i detalj om denne påstanden men velger å ikke gjøre det. Disse eksemplene han kommer med er jo alle målbare, og vi vet hva som skjer, så jeg ser ikke hvorfor de er relevante heller.
Men en slik stilling til fenomenet MQA vil jo kreve at man faktisk gjør forsøk på å bevise eller motbevise. Når han da ikke bruker ett eneste av funnene til GoldenTone som grunnlag for diskusjon faller vel grunnlaget ut av en slik argumentasjon? Og langt de fleste som faktisk har set og forstått GoldenTone sin presentasjon har vel en oppfatning at MQA sine påstander ikke forholder seg til sannheten.a general proposition not self-evident but proved by a chain of reasoning; a truth established by means of accepted truths.
«Only a theorem», liksom. Vet han i det hele tatt hva et teorem er?Man stiller spørsmål om Nyquist men omfavner all lektyren fra MQA Slik skal det være.
Så du stemmer på bevisst løgn?Penger. Markedsmakt.
Og i tilfelle noen skulle være uvitende om det: DVD-Audio floppet på grunn av et fullstendig håpløst brukergrensesnitt, ikke på grunn av MLP.Jepp, Stuart var med på DVD-Audio som raskt ble feiet av banen. Også dette var ment å være sugerør ned i forbruker og artistene sine lommebøker.
Det vil være utrolig trist om han skulle lykkes denne gangen hvor han degradere lyden. DVD-A var tross alt lossless
Her var det litt uklart hvilken stråmann du forsøker å konstruere, men jeg forsøker meg på en gjetning: Mener du om DVD-Audio ville være et fremskritt i forhold til CD for lyd og forbrukernes interesser dersom det hadde hatt et mer funksjonelt brukergrensesnitt?mener du da å si at dvd-audio ville vært et fremskritt ikke bare for lyden, men også forbrukeres interesser?
Garantert håpløst brukermessig (som MQA), men er det brukergrensesnittet som er den offisielle årsaken til at DVD-A floppet?Og i tilfelle noen skulle være uvitende om det: DVD-Audio floppet på grunn av et fullstendig håpløst brukergrensesnitt, ikke på grunn av MLP.
In order to play DVD-Audio, a preamplifier or surround controller with six analog inputs was originally required.[14] Whereas DVD-Video audio formats such as Dolby Digital and DTS can be sent via the player's digital output to a receiver for conversion to analog form and distribution to speakers, DVD-Audio is not allowed to be delivered via unencrypted digital audio link at sample rates higher than 48 kHz (i.e., ordinary DVD-Video quality) due to concerns about digital copying.[14]
Ingen digitalutgang, naturligvis. Og hva skal man med et fysisk transportformat for 192/24 PCM som ikke tillater deg å flytte innholdet til harddisk?DVD-Audio discs may optionally employ a copy protection mechanism called Content Protection for Prerecorded Media (CPPM).[19] CPPM, managed by the 4C Entity, was designed to prevent users from extracting audio to computers and portable media players.
Because DVD-Video's content-scrambling system (CSS) was quickly broken, DVD-Audio's developers sought a better method of blocking unauthorized duplications. They developed CPPM, which uses a media key block (MKB) to authenticate DVD-Audio players. In order to decrypt the audio, players must obtain a media key from the MKB, which also is encrypted. The player must use its own unique key to decrypt the MKB. If a DVD-Audio player's decryption key is compromised, that key can be rendered useless for decrypting future DVD-Audio discs. DVD-Audio discs can also utilize digital watermarking technology developed by the Verance Corporation, typically embedded into the audio once every thirty seconds. If a DVD-Audio player encounters a watermark on a disc without a valid MKB, it will halt playback.[20]
Jeg vet ikke om det har vært erklært noen offisiell årsak, men min påstand er at brukergrensesnittet var årsaken til at DVD-A tapte kampen mot SACD som et nisjeformat for høyoppløst multikanals lydutgivelser med musikk.Garantert håpløst brukermessig (som MQA), men er det brukergrensesnittet som er den offisielle årsaken til at DVD-A floppet?