Mye høyere kilopris. Sannsynligvis ikke bedre på noe annet.
Design
Det er innebygd en audiosniffer i ruterne som skiller ut audiodata fra annen data ut fra en proprietær algoritme som involverer både automagi og en ikke ubetydelig dose binærolje. Binærolje er bældyrt, derav det høye prisleiet. Automagi er open source.Jeg er åpen for en forklaring på hvordan audiodata blir regenerert, mens resten "bare passerer"........
PoE sier vel ikke noe om kvaliteten?Jeg har flere overprisede managed switcher fra Cisco her også. Ikke pga lydkvalitet, men pga stabilitet av nettverket. Routeren fra Get kræsjet hyppig, etter å ha kun koblet til en enkelt kabel fra en heftig Cisco switch til routeren ble alle disse problemene borte. Så på generelt grunnlag kan man få ekstremt mye bedre kvalitet på nettverket (både internt og ut i verden) om man bruker kvalitetskomponenter (jeg bruker PoE).
Til og med støyfri! Imponerende!Tullegutten, fins mange Audiofile ruter/switcher...for eksempel disse fire. Titt litt nøye, kun en med wifi...de andre er switch for hardwire mellom flere enheter.
Hoved parolen er reduksjon av EMI mellom komponenter koblet på samme nettverk, om det er hørbart eller ei uavhengig av pris kan diskuteres.
Jeg har akkurat denne modellen hos meg. Det er ikke noe galt med den, men jeg fikk en forbedring i lyden da jeg koblet en helt ordinær switch mellom den og anlegget. Det kostet meg 400 kroner.
Tullball. Har du lest innleggene før deg,? Sjekk litt opp på hvordan internnett og nettverk fungerer før du sprer fake news. Selv en dårlig nettverkskabel maange ganger bedre enn det som kreves til audio. Feks er bitraten til CD 1.4Mbit/s mens den dårligste nettverkskabelen fra Clahs Olson gir 100Mbit/s.Det har noe å si.
Anbefaler å kjøpe en switch med god strømforsyning som du setter foran streameren. Det er til en viss grad forskjell på nettverkskabler også. Med et godt oppsett er det fullt mulig å høre forskjell.
Det er ikke noe annet enn teknikk som er tema jo.Jeg har ikke kompetanse til å melde meg på i den tekniske diskusjonen.
OK. Javel.Musikk er kunst/kultur; lydgjengivelse er teknikk.
Vitenskapen har visst at jorda er rund i alle fall i over 2000 år. De gamle egypterene beregnet endatil jordens omkrins ganske nøyaktig ca 200 år før kristus.Det er ikke mange år siden vitenskapen var overbevist om at jorda var flat. Så var det en som filosoferte litt over hva han så: En seilbåt som kom over horisonten hvor man bare så toppen av masta... .
Jeg prøver ikke å spre vranglære, men bare utfordre folk som har prøvd til å komme med sine erfaringer. Det må da være flere som har prøvd?
Den gangen hadde de kun live-musikk. Ingen målinger som medførte at romerne fikk grå hår av det. Vannklosett, og sentralvarme oppvarming, hadde de også. Og med steinhus var kanskje akustikken lik overalt. Spørs om ikke Sonus Faber har sine røtter fra den gang, Extrema kan tyde på det, var nok godt øyemål og nok romersk hjemmebrygget øl som lå til grunnlag for et høyttaler design man ikke har sett maken til. Sågar med slave bak, kan være inspirert etter datidens slaver - jeg vet ikke.Vitenskapen har visst at jorda er rund i alle fall i over 2000 år. De gamle egypterene beregnet endatil jordens omkrins ganske nøyaktig ca 200 år før kristus.
QUE?OK. Javel.
Men, da betyr det at Kari Bremnes høres lik ut - dvs. hennes eget stemmeleie - enten det gjengis via 5’’ eller 6,5’’ eller 8’’ drivere store drivere, uavhengig av type motorsystem eller også uavhengig av om membran materialet er av papir, polymer-materiale, aluminium, keramikk eller magnesium?
Lyder alle fioliner likt fordi de er laget av samme treslag?
Jeg skjønner ikke hvor du vil hen med dette, men jeg tar en råsjanse og satser på at du bare prater tullball.Den gangen hadde de kun live-musikk. Ingen målinger som medførte at romerne fikk grå hår av det. Vannklosett, og sentralvarme oppvarming, hadde de også. Og med steinhus var kanskje akustikken lik overalt. Spørs om ikke Sonus Faber har sine røtter fra den gang, Extrema kan tyde på det, var nok godt øyemål og nok romersk hjemmebrygget øl som lå til grunnlag for et høyttaler design man ikke har sett maken til. Sågar med slave bak, kan være inspirert etter datidens slaver - jeg vet ikke.
Jeg tror han prøver å si at noen synes det som er gøy med denne hobbyen er å prøve og feile og diskutere erfaringer med andre som har samme hobby.
Send meg PM dersom du ikke skjønte ordene/setningene jeg skrev. Og hvilken betydning dette tegnet - ? - i min siste setning har.QUE?
Hva prøver du å si?
Kall det gjerne tullball eller humorJeg skjønner ikke hvor du vil hen med dette, men jeg tar en råsjanse og satser på at du bare prater tullball.
Vi er på et diskusjonsforum, ikke et pm forum.Send meg PM dersom du ikke skjønte ordene/setningene jeg skrev. Og hvilken betydning dette tegnet - ? - i min siste setning har.
Tolket det slik jeg svarte deg. Hvis ikke hadde jeg ikke svart deg det jeg gjorde.Vi er på et diskusjonsforum, ikke et pm forum.
Tolket du utsagnet mitt slik du gjenga?
Well, synd du tror jeg mener at kun Seas mellomtoner låter bra. Men ja jeg tør mene mellomtonen på 802 og 803 D3 i mine øyne låter dårlig, og jeg tør mene 805 D3 helt motsatt låter sykt bra. Heller ikke rett for å innrømme jeg ikke liker lyden fra hornhøyttalere, ig da snakker jeg om det som tilbys som «kjøpevare» - annet du sliter med?Anekdotene diner gått ut på dato @MusicBear , akkurat som erfaringene dine er basert på gamle ting.
At Seas er det eneste du kan skryte av og at mellomtonen på B&W er hevet og låter dritt.
Kan du finne noe annet og repetere.. for vi har hørt dette nå...
Ja, og alt med trakt forran låter rævva... har jeg glemt noe ?