De siste 2-3 årene har jeg fått forespørsler om å reparere hifiutstyr (forsterkere) som har vært innsendt til importør/leveranør i Oslo og gitt opp. Enkelte produkter har sågar vært innsent for reparasjon 2 (!) ganger for så å oppgi at produktet var reparert. Ja, særlig...
Jeg har tatt i mot under forutsetning at jeg ikke kan garantere noe. Ikke kan jeg ta betalt heller.
I alle tilfellene har det vært enkle feil som har vært enkelt å reparere. Det gjelder både rør og transistorutstyr.
Sist reparert var en rørforforsterker til 50k. Den hadde vært inne to ganger og det ble påstått at den var reparert. Eieren kom bortom og var fortvilet og spurte om jeg kunne se på den. Den hadde fortsatt en feil. Jeg kunne ikke garantere noe som helst da den hadde vært i Oslo 2 ganger, sa jeg. Det tok meg 10 min feilsøking og 5 min rep.
Nå må Oslofolkene som driver service på slikt utstyr skjerpe seg - jeg drukner i rødvin! Lol.
Jeg har tatt i mot under forutsetning at jeg ikke kan garantere noe. Ikke kan jeg ta betalt heller.
I alle tilfellene har det vært enkle feil som har vært enkelt å reparere. Det gjelder både rør og transistorutstyr.
Sist reparert var en rørforforsterker til 50k. Den hadde vært inne to ganger og det ble påstått at den var reparert. Eieren kom bortom og var fortvilet og spurte om jeg kunne se på den. Den hadde fortsatt en feil. Jeg kunne ikke garantere noe som helst da den hadde vært i Oslo 2 ganger, sa jeg. Det tok meg 10 min feilsøking og 5 min rep.
Nå må Oslofolkene som driver service på slikt utstyr skjerpe seg - jeg drukner i rødvin! Lol.
Sist redigert: