_RoDa_
Ikke så veldig hifi-freak lengre
@vipa koser seg
Det er passe vanskelig å beskrive musikk- og lydopplevelser, og enda passe vanskeligere når de er såpass overveldende som i går.
Men siden jeg føler det som mitt ansvar, sammen med alle dere andre, å fylle sentralen med det jeg selv vil ha mer av, så må jeg forsøke.
@MakkinTosken sin jobb med de nederste frekvensene er så profesjonelt gjennomført at det nærmest er ikke-imponerende, helt til det er imponerende.
Jeg tror det handler om at det er så jevnt at ingen frekvenser trekker til seg noe oppmerksomhet, at alle Hzene behandles med samme respekt og kontroll.
Eksempelvis opplever jeg i eget anlegg på Knopflers Rudiger at noen av basstonene er kraftigere enn andre mens jeg hører de som jevnere og ikke like oppmerksomhetskrevende i Toskeanlegget.
Bassen hos @MakkinTosken har tyngde og kraft, men aller herligst en helt vill kombinasjon av størrelse og luftighet og denne utrolige lettbentheten*.
* - Som ikke betyr at bassen er lett, men at det er så raskt, så deilig lynraskt stopp-og-start, så sammenhengende med øvrig frekvensområde og en vanskelig å beskrive opplevelse av at bassen "tapper" luften i bevegelse - ren fysisk flytting av luft.
Nivået som er valgt gir meg en dyp respekt for @MakkinTosken sin tilnærming til musikkgjengivelse. Muligheten til å skru det parkett-flerrende imponerende sånn at pikken bytter plass i underbuksa, men i stedet har han valgt å gjøre det riktig, realistisk og i et nivå som rett og slett stemmer med de øvrige frekvensene som danner musikken. Ikke-imponerende, imponerende!
Dynaudio sin jobb med de øverste frekvensene er så profesjonelt gjennomført at det nærmest er ikke-imponerende, helt til det er imponerende.
Det finnes ikke diskant-lyd, i alle mest positive betydning, det bare er. Det bare er de lydene som skal være der øverst i så langt som vi kan høre.
Og så satans imponerende at de øverste frekvensene har kropp, Det er "fyldig diskantgjengivelse" som jeg før bare har hørt fra hornsystemer (hos LMC og OB-BB)
Ingeniørene hos Dynaudio gjør det på mange måter likt som @MakkinTosken - de er så modige at de ikke skal briefe med stjernestøv, glitter og fjas i toppen. De bare lar det få lov å låte som det skal låte.
mvh
Det er passe vanskelig å beskrive musikk- og lydopplevelser, og enda passe vanskeligere når de er såpass overveldende som i går.
Men siden jeg føler det som mitt ansvar, sammen med alle dere andre, å fylle sentralen med det jeg selv vil ha mer av, så må jeg forsøke.
@MakkinTosken sin jobb med de nederste frekvensene er så profesjonelt gjennomført at det nærmest er ikke-imponerende, helt til det er imponerende.
Jeg tror det handler om at det er så jevnt at ingen frekvenser trekker til seg noe oppmerksomhet, at alle Hzene behandles med samme respekt og kontroll.
Eksempelvis opplever jeg i eget anlegg på Knopflers Rudiger at noen av basstonene er kraftigere enn andre mens jeg hører de som jevnere og ikke like oppmerksomhetskrevende i Toskeanlegget.
Bassen hos @MakkinTosken har tyngde og kraft, men aller herligst en helt vill kombinasjon av størrelse og luftighet og denne utrolige lettbentheten*.
* - Som ikke betyr at bassen er lett, men at det er så raskt, så deilig lynraskt stopp-og-start, så sammenhengende med øvrig frekvensområde og en vanskelig å beskrive opplevelse av at bassen "tapper" luften i bevegelse - ren fysisk flytting av luft.
Nivået som er valgt gir meg en dyp respekt for @MakkinTosken sin tilnærming til musikkgjengivelse. Muligheten til å skru det parkett-flerrende imponerende sånn at pikken bytter plass i underbuksa, men i stedet har han valgt å gjøre det riktig, realistisk og i et nivå som rett og slett stemmer med de øvrige frekvensene som danner musikken. Ikke-imponerende, imponerende!
Dynaudio sin jobb med de øverste frekvensene er så profesjonelt gjennomført at det nærmest er ikke-imponerende, helt til det er imponerende.
Det finnes ikke diskant-lyd, i alle mest positive betydning, det bare er. Det bare er de lydene som skal være der øverst i så langt som vi kan høre.
Og så satans imponerende at de øverste frekvensene har kropp, Det er "fyldig diskantgjengivelse" som jeg før bare har hørt fra hornsystemer (hos LMC og OB-BB)
Ingeniørene hos Dynaudio gjør det på mange måter likt som @MakkinTosken - de er så modige at de ikke skal briefe med stjernestøv, glitter og fjas i toppen. De bare lar det få lov å låte som det skal låte.
mvh