Det har du rett i, gitt.De heter Di Derre.
Det har du rett i, gitt.De heter Di Derre.
Er ein sjølvplagar so toler ein vel litt fik ogBare de ikke synger den sangen sin: "Jenter som klikker, jenter som slår, jenter som banker deg hardt hvert år" , eller hvordan den gikk
Som forklart lenger opp så bruker elbiler minimalt med strøm på "tomgang" (kø, rødtlys o.l.) i motsetning til fossilbiler.Det er bare målestandarden, i city så luskes det i jevn hastighet i 30 km/t.
Jeg slipper ihvertfall selvpining, er visst mange elbil eiere som sliter med det samme som deg. At de ikke får noe hjemme.. Jeg sier bare: Happy wife, happy life.Et snyltebilde til glede for elbilmotstanden. Gratis strøm fra Oslo kommune hjemme hos dama nå, ettersom jeg har sagt meg villig til selvplaging med De Derre på Over Oslo i kveld. Som takk for piningen blir det nok fitte på meg i kveld.
Vis vedlegget 826207
Hvor meget over tyvefem kroner er det for literen nu, forresten?
Men laaaangt fler er enda mer forbannet på bensinprisen, og de skylder på Støre/Vedum. To fluer i én smekk; noe å være forbannet på, og noen å skylde på.Jeg slipper ihvertfall selvpining, er visst mange elbil eiere som sliter med det samme som deg. At de ikke får noe hjemme.. Jeg sier bare: Happy wife, happy life.
Ja, du får klage på bensin prisen så får jeg klage på rekkevidden til elbiler..Men laaaangt fler er enda mer forbannet på bensinprisen, og de skylder på Støre/Vedum. To fluer i én smekk; noe å være forbannet på, og noen å skylde på.
Dieselbil-dama mi foretrekker alltid at vi bruker elbilen min, uansett hvor vi skal. Hmmmm.... Hva kan det komme av???
Jeg kom helskinnet gjennom allsangen. Vis vedlegget 826256
Nå skal jeg faen meg ha fitte senest innen helga.
Ja, tenkte det samme da jeg måtte fylle dieseldroget for et par dager siden. Kunne det enda vært bensin og dobbelt så stor tank.Ja noe drit det der å ta heisen ned til full tank hver morgen. Mye bedre å starte uka med å svi av 1500 spenn på tappen, bil er jo penger ut av vinduet uansett, så like greit å spa ut så mye som mulig.
Bil er desverre kjedelige saker, er kun egnet som transport fra a til b. Hvis vi derimot kutter ut et par hjul, da blir det med engang interessant...Et ord, kjøreglede.
Ser ingen nevner det ordet om elbil, det er kun tallrunking på hvor lite man betaler i bom, drivstoff og aks fra 0-100km/t, tekniske duppeditter som gjør at de fleste ikke klarer å konsentrere seg om kjøringen engang, og bruke kollektivfeltet som forbikjøringsfelt, ser daglig at når det står stille i to andre felt så ligger elbiler over lovlig hastighet i kollektivfeltet for å komme lengre frem i køen (idiotkjøring da det er kryss lengre fremme med opphevet kollektivfelt), ellers så gjelder det å ligge under fartsgrensen med elbil såpass at til og med lastebilsjåfører blir irriterte og må ta forbikjøringer i 110 sonen, bare for å klare å rekke helt hjem.
Veldig lite om faktisk bygge kvalitet og komfort på bilene.
Helt innafor å snylte på staten tydeligvis med elbil, der alle andre må betale som faktisk ikke har elbil. Husk at staten er ikke de som sitter i regjering som betaler, det er alle som bor her i landet som betaler.
Avgiftslettelser et sted (momsfritak på elbil er et betydelig kutt i det norske budsjettet på totalen) betyr bare at de må ta pengene et annet sted, det er også helt greit tydeligvis å øke strøm prisene for alle i landet som ikke har elbil. Hvor skal de få igjen de tapte inntektene som skal betale for alt her i landet? Sug litt på den og tenk. Skattelegge alle med fossile biler, såpass at de blir tvingt over til elbil? Hvor skal de så hente disse inntektene fra!?
Jeg valgte som nevnt nylig å kjøpe nyere bensin bil, hvorfor? Hovedsakelig kjøreglede. Og jeg gidder ikke å suttre over bensin prisene heller enda, slik elbileiere suttrer når strømprisene øker med bare 10 øre.. Jeg foretrekker lyden av en motor med litt bangs of joy og litt sug på innsuget med tilsvarende turbohyl som fører til kjøreglede for min del, da føler man også mer at man kjører bil når motoren høres stemt ut som en symfoni (det finnes mange bensin biler med fæl ustemt motor såklart som høres ut som en sur fis, men det er ikke det jeg snakker om her som gir lyden av en god opplevelse).
Tror ikke du finner noen som har sutret over strømprisen her i tråden, selv når den har vært på sitt dyreste så har det vært evig mindre enn alternativet. Men her kom jo egentlig katta ut av sekken, det er irritasjon over elbil fordelene som er greia. Ellers så er det jo interesant at bekymringen for de med lite budsjett når det gjelder elbil og rekkevidde ikke overføres til samme når de står på pumpa og fyller bensin. Skulle jo tro de som bodde på bygda, har 5 mil til butikken og dobbelt så langt til jobben og med lite penger burde hatt litt billigere bensin, men man sutrer som kjent ikke over bensinprisen.Et ord, kjøreglede.
Ser ingen nevner det ordet om elbil, det er kun tallrunking på hvor lite man betaler i bom, drivstoff og aks fra 0-100km/t, tekniske duppeditter som gjør at de fleste ikke klarer å konsentrere seg om kjøringen engang, og bruke kollektivfeltet som forbikjøringsfelt, ser daglig at når det står stille i to andre felt så ligger elbiler over lovlig hastighet i kollektivfeltet for å komme lengre frem i køen (idiotkjøring da det er kryss lengre fremme med opphevet kollektivfelt), ellers så gjelder det å ligge under fartsgrensen med elbil såpass at til og med lastebilsjåfører blir irriterte og må ta forbikjøringer i 110 sonen, bare for å klare å rekke helt hjem.
Veldig lite om faktisk bygge kvalitet og komfort på bilene.
Helt innafor å snylte på staten tydeligvis med elbil, der alle andre må betale som faktisk ikke har elbil. Husk at staten er ikke de som sitter i regjering som betaler, det er alle som bor her i landet som betaler.
Avgiftslettelser et sted (momsfritak på elbil er et betydelig kutt i det norske budsjettet på totalen) betyr bare at de må ta pengene et annet sted, det er også helt greit tydeligvis å øke strøm prisene for alle i landet som ikke har elbil. Hvor skal de få igjen de tapte inntektene som skal betale for alt her i landet? Sug litt på den og tenk. Skattelegge alle med fossile biler, såpass at de blir tvingt over til elbil? Hvor skal de så hente disse inntektene fra!?
Jeg valgte som nevnt nylig å kjøpe nyere bensin bil, hvorfor? Hovedsakelig kjøreglede. Og jeg gidder ikke å suttre over bensin prisene heller enda, slik elbileiere suttrer når strømprisene øker med bare 10 øre.. Jeg foretrekker lyden av en motor med litt bangs of joy og litt sug på innsuget med tilsvarende turbohyl som fører til kjøreglede for min del, da føler man også mer at man kjører bil når motoren høres stemt ut som en symfoni (det finnes mange bensin biler med fæl ustemt motor såklart som høres ut som en sur fis, men det er ikke det jeg snakker om her som gir lyden av en god opplevelse).
Det sutres ikke, hvorfor i alle verden skulle noen sutre over det når det gjelder elbil? Og kjøreglede er det massevis av. Bilkjøring har blitt enda mer avslappende enn før. God lyd der også. Uten during og mas.Et ord, kjøreglede.
Ser ingen nevner det ordet om elbil, det er kun tallrunking på hvor lite man betaler i bom, drivstoff og aks fra 0-100km/t, tekniske duppeditter som gjør at de fleste ikke klarer å konsentrere seg om kjøringen engang, og bruke kollektivfeltet som forbikjøringsfelt, ser daglig at når det står stille i to andre felt så ligger elbiler over lovlig hastighet i kollektivfeltet for å komme lengre frem i køen (idiotkjøring da det er kryss lengre fremme med opphevet kollektivfelt), ellers så gjelder det å ligge under fartsgrensen med elbil såpass at til og med lastebilsjåfører blir irriterte og må ta forbikjøringer i 110 sonen, bare for å klare å rekke helt hjem.
Veldig lite om faktisk bygge kvalitet og komfort på bilene.
Helt innafor å snylte på staten tydeligvis med elbil, der alle andre må betale som faktisk ikke har elbil. Husk at staten er ikke de som sitter i regjering som betaler, det er alle som bor her i landet som betaler.
Avgiftslettelser et sted (momsfritak på elbil er et betydelig kutt i det norske budsjettet på totalen) betyr bare at de må ta pengene et annet sted, det er også helt greit tydeligvis å øke strøm prisene for alle i landet som ikke har elbil. Hvor skal de få igjen de tapte inntektene som skal betale for alt her i landet? Sug litt på den og tenk. Skattelegge alle med fossile biler, såpass at de blir tvingt over til elbil? Hvor skal de så hente disse inntektene fra!?
Jeg valgte som nevnt nylig å kjøpe nyere bensin bil, hvorfor? Hovedsakelig kjøreglede. Og jeg gidder ikke å suttre over bensin prisene heller enda, slik elbileiere suttrer når strømprisene øker med bare 10 øre.. Jeg foretrekker lyden av en motor med litt bangs of joy og litt sug på innsuget med tilsvarende turbohyl som fører til kjøreglede for min del, da føler man også mer at man kjører bil når motoren høres stemt ut som en symfoni (det finnes mange bensin biler med fæl ustemt motor såklart som høres ut som en sur fis, men det er ikke det jeg snakker om her som gir lyden av en god opplevelse).
Jeg har en 20 år dieselbil. Mine foreldre en Polestar. Steinalderen er aldri mer tydelig enn når vi står ved siden av hverandre på tomgang. Min stinker og bråker noe infernalsk. Den andre ikke en lyd eller lukt.Skal aldri tilbake til steinalderen.
Her er det fint om du tar en prat med Hyundai Norge.Dyr og omfattende service?
Hvilken Hyundai har du? På HI5 er det sørvis hver 2. år/30k.Her er det fint om du tar en prat med Hyundai Norge.
Dyr - ja.
Omfattende - nei
Hyundai Norge har i sin alternative virkelighet bestemt at det skal være service hver 15 000 km.
Den "servicen" består stort sett av 2 runder rundt bilen, inkludert bønnestund.
For dette synes forhandleren et vederlag på minst 2500,- er En God Ide.
Batteri? Byte kupéfilter. Eg trur dei sa dei hadde smurt eitt eller anna på Leaf-en, men hugsar ikkje heilt kva. Det tok to timar, så dei må ha gjort noko.Hva er det de sjekker på en 2 års service på en elbil? Bremser selvfølgelig, men hva ellers?
Smører opp noe i forstilling kanskje? Sjekker hjullager?Batteri? Byte kupéfilter. Eg trur dei sa dei hadde smurt eitt eller anna på Leaf-en, men hugsar ikkje heilt kva. Det tok to timar, så dei må ha gjort noko.
800kr er ikke en realistisk årlig service- og vedlikeholdskostnad for en 20 år gammel bil.Bilen koster 800,- å ta service på, 1500,- i året å forsikre. Verditap 0,-.
Inspeksjonsservice tar faktisk en del tid - den sjekklista på min som hva som sjekkes er relativt lang.Om du egentlig trenger den, er en annen skål. Jeg blir antakeligvis å gi beskjed at de dropper den ved neste service…Ny bremsevæske, smøring av glidebolter og evt tromler bak samt pollenfilter er jo konkrete ting, men når jeg bestilte service til Seat Mii (Vinterbilen, som forøvrig går lett 20-22 mil om vinteren her i Oslo/omegn og 28-30 mil om sommeren) så var halve prisen "Inspeksjon av bilen", til over 2000 kr. Totalt kommer det på 4 385,-. Hvor lang tid tar det å inspisere et karosseri for bulker og rust, liksom? mistenker at dette ettermarkedet er melke-ku for Møller.
Oljefilter, kupefilter, luftfilter og dieselfilter koster 320,- (sjekket nå). Oljen koster 499,-. Bommet med 20,- men til gjengjeld så skifter jeg ikke dieselfilter årlig.800kr er ikke en realistisk årlig service- og vedlikeholdskostnad for en 20 år gammel bil.
Det dekker oljen du skifter, men ingenting annet. Bare et sett med luftfilter til motor pluss pollenfilter til kupeen vil typisk dra unna 1500-1800kr. Bremseklosser og -skiver samt andre slitedeler kommer i tillegg.
Er en ikke bilkyndig eller har egnet plass å skru, så må noen betales for å gjøre jobben og. Du må og vurdere det slik at alt arbeidet du gjør selv på bilen er kun gratis om tida di er helt verdiløs.
Kona, og det var interessant med forskjellen til HI Five...Hvilken Hyundai har du? På HI5 er det sørvis hver 2. år/30k.
Mistenker at det er Hyundai Norges svar på konkurransen mot parallell-import, men jeg vet ikke. Har en rød kjølevæske til kjørebatteriet må du/vi ut med 12 000 kroner hvert 3. år/60.000 km også....Kona, og det var interessant med forskjellen til HI Five...