Snickers-is
Bransjeaktør
Ja, det er mye som et viktig for lyden men som ikke akkurat slår ut på frekvensresponsen.
Kan umulig være mange fornøyde sjeler her på hfs så mye som man fikler og kødder for å få det godt nok.Det som er viktigst med lyden er at den som skal nyte den, er fornøyd. Hadde jeg opplevde lyden her hjemme som deg eller flageborg hadde jeg begynt på nytt igjen.
Kan umulig være mange fornøyde sjeler her på hfs så mye som man fikler og kødder for å få det godt nok.
Det er jo mye av gleden å fikle litt. Jeg vil vel si av de aller fleste forsøk er mer eller mindre mislykket. Da er det på igjenKan umulig være mange fornøyde sjeler her på hfs så mye som man fikler og kødder for å få det godt nok.
Helt enig i det, bare skøyer litt. Stagnasjon er kjedelig, nysgjerrighet er gøy. At man går i sirkler gjør vel ingenting så lenge man liker å gå?Det er jo mye av gleden å fikle litt. Jeg vil vel si av de aller fleste forsøk er mer eller mindre mislykket. Da er det på igjen
Ja, det er veldig morsomt å surre på egenhånd og spekulere litt sammen folk som er like blåst som meg. Klart vanskelig å gjøre her, da en eller annen jævel alltid mener å ha svaret på alt.Helt enig i det, bare skøyer litt. Stagnasjon er kjedelig, nysgjerrighet er gøy. At man går i sirkler gjør vel ingenting så lenge man liker å gå?
Ikke noe problem å bli fornøyd. Det er bare å senke nivået og forventningene detKan umulig være mange fornøyde sjeler her på hfs så mye som man fikler og kødder for å få det godt nok.
Korrekt. Dette praktiseres her hos meg og med stort hell. Litt av nøkkelen til livskvalitet betår i å være fornøyd med det en til enhver tid har.Ikke noe problem å bli fornøyd. Det er bare å senke nivået og forventningene det
Funker det. Eller man kan glede seg over det en ikke har. Som når en ser naboen har smelt bilen kan en tenke "glad det ikke var meg".Litt av nøkkelen til livskvalitet betår i å være fornøyd med det en til enhver tid har.
Eventuelt få hjelp til å definere behov og forventninger og finne ut hva som er praktisk mulig innenfor gjeldende begrensninger.Og til enhver tid være fornøyd med det man har, er greit nok, men litt kløe får man da ha... på den annen side, - hvis man mer eller mindre alltid er misfornøyd med det man har, trenger man kanskje en pyskolog istedet for nye høyttalere og ny forsterker....
Lykkelig uviten heter det!Og til enhver tid være fornøyd med det man har, er greit nok, men litt kløe får man da ha... på den annen side, - hvis man mer eller mindre alltid er misfornøyd med det man har, trenger man kanskje en pyskolog istedet for nye høyttalere og ny forsterker....
Det med å få hjelp til å definere behov er noe som ofte undervurderes.
Maslov blir kanskje litt for generell når du skal selge, i dette tilfellet, hifiMaslows behovspyramide – Wikipedia
no.m.wikipedia.org
Tipper du sikter til toppen av pyramiden?Maslows behovspyramide – Wikipedia
no.m.wikipedia.org
Sier perfeksjonisten!Ikke noe problem å bli fornøyd. Det er bare å senke nivået og forventningene det
Det jeg syntes er bra er at stort sett alle mennesker har 24/7 lytte erfaring. Det er et fantastisk verktøy å bruke på vei til god lyd…Tipper du sikter til toppen av pyramiden?
Beklager å måtte si dette, men det innebærer faktisk at man må lære seg noe på ordentlig. Det betyr ikke "velg deg et fagområde, erklær deg selv som ekspert og vent på applausen".
De fleste med normal hørsel har høreerfaring, og ikke nødvendigvis lytteerfaring.Det jeg syntes er bra er at stort sett alle mennesker har 24/7 lytte erfaring. Det er et fantastisk verktøy å bruke på vei til god lyd…
Naturligvis. Og siden jeg bor i et hus er jeg dermed praktisk talt byggmester.Det jeg syntes er bra er at stort sett alle mennesker har 24/7 lytte erfaring. Det er et fantastisk verktøy å bruke på vei til god lyd…
Hifi er enkelt. Når musikk/demoer fra anlegget spiller så likt som mulig det du hører hver dag er du i mål.Naturligvis. Og siden jeg bor i et hus er jeg dermed praktisk talt byggmester.
Du trenger ikke bygge selv, men du kan gjerne designe etter ønsket.Naturligvis. Og siden jeg bor i et hus er jeg dermed praktisk talt byggmester.
Det var en konsert i Tønsberg i sommer hvor mange av publikum klaget på lyden. Arrangøren og den profesjonelle lydmann sa alt var som det skulle. Hvem har rett?
Det finnes gode lyd teknikere som det finnes dårlige , i tillegg finnes det dårlige fasiliteteter eller arenaer som det finnes godeDet var en konsert i Tønsberg i sommer hvor mange av publikum klaget på lyden. Arrangøren og den profesjonelle lydmann sa alt var som det skulle. Hvem har rett?
Jepp, det glemte jeg å si.Eller at @HoJ er rimelig dævvhørt....
Akustikk i konsertlokaler er et svært fag i seg selv. Det er alt annet enn enkelt. Det er nok mulig å si at konsertsaler, orkesterinstrumenter og repertoar har utviklet seg sammen, slik at f eks Musikverein i Wien (1870) er perfekt egnet til sitt formål. Det var en del flaks involvert, noen konsertsaler ble gode, andre dårlige, og man fant stort sett ikke ut hva man hadde bygget før på åpningskonserten. Utover i det 20. århundre ble det bygget større saler, og andelen «dårlige» saler så ut til å øke uten at man helt forsto hvorfor. Det ble litt dyrt i lengden, og det ble forsket en hel del. Nå begynner man vel å få en brukbar forståelse. Det viste seg at kritiske forholdstall som tidsforsinkelse mellom direkte og reflektert lyd gikk utenfor ørets foretrukne tidsvindu når salen ble for stor. Nye saler bruker gjerne omfattende akustiske hjelpemidler med variable reflektorer og absorbenter, noen ganger som aktive systemer med mikrofoner og høyttalere. Det blir fortsatt en del dyre bomskudd, men kanskje bedre treffprosent enn for 30-40 år siden.Kan det tolkes som at treffprosenten er høyere når det ikke brukes mikrofon?
Også endrer det seg vel helt når publikum er på plass ...Det er så utrolig mye som spiller inn når en klaverkonsert skal være helt akustisk. Vet knapt hvor jeg skal begynne. Har på enkelte plasser jobbet i over ti timer bare med plasseringen og intonasjon får å få det til å bli bra.