Hvordan skal rock egentlig høres ut?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.438
    Antall liker
    39.510
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Enig med deg, @Valentino.
    Spiller anlegget uforsterket akustisk musikk, f.ex. klassisk, bra (=riktig), vil også rock lyde bra. Noe slikt var vel også det grunnleggende utgangspunktet for The Absolute Sound (Harry Pearson) tilbake på '70-'80 tallet.
    Men jeg er også sikker på at vi taler for stort sett døve ører. Tilbake til klassisk tråden...
    Enig i det. Riktig gjengivelse er riktig gjengivelse. Men live rock har ofte høyt volum, så kapasitet til å spille seriøst høyt er ganske viktig. The Who «Live at Leeds» var nok et lydtrykk på 100 dB eller mer i universitetskantinen hvor innspillingen foregikk. De var kjent som «the loudest band in the world», og det var ingen grunn til å tro at de brukte innestemme der heller. For meg ga ikke den innspillingen særlig mening før jeg fikk anlegg som er i stand til å spille ved slike volumer.

    Ønsket om en «rock-tilpasset» frekvensgang med noen dB ekstra nederst og helt øverst kan også forstås som en Fletcher-Munson kompensasjon for ørets frekvensavhengige følsomhet ved lave volumer. Man spiller for lavt vs intensjonen med innspillingen og behøver en loudness-kompensasjon. Ikke noe galt i det, selvsagt, men det kan være billigere å ha komponenter med tonekontroller enn å bytte rundt på høyttalere til man finner noe som har «riktige» avvik.

    Når jeg henter ut en leiebil finner jeg som regel at bass og diskant er skrudd opp til max. Noe av det første jeg gjør er å sette dem til flatt og skru opp volumet i stedet. Men over tid fører det kanskje til nettopp døve ører, så en loudness-kontroll er ikke så dumt, egentlig.
     
    Sist redigert:

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.316
    Antall liker
    2.474
    Godt med kapasitet, nok nivå i både mellombass og dypbass og gjerne en litt snill øvre frekvensområdet dersom ikke rommet er veldig godt behandlet.

    Det betyr for min del at dipoler og høyttalere med smal baffel går i stor grad går ut. Det samme også med konstruksjoner som lider for mye av gulvkansellering. Solid gulvkansellering kombinert med SBIR gjør at høyttalere låter mer som klokkeradio. Det blir ikke mye rock 'n' roll av det.
     

    MakkinTosken

    Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    16.010
    Antall liker
    43.069
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    The Boss, Dio, Sæbbæt og Ramones mfl låter fortreffelig her i grotta. Ikke noen eksotiske kurver bare stilt inn og opp etter boka og et solid fundament. Skal rock være ekstra kult drekker jeg meg bare full og vrir opp.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.857
    Antall liker
    11.751
    Torget vurderinger
    2
    Enig med deg, @Valentino.
    Spiller anlegget uforsterket akustisk musikk, f.ex. klassisk, bra (=riktig), vil også rock lyde bra. Noe slikt var vel også det grunnleggende utgangspunktet for The Absolute Sound (Harry Pearson) tilbake på '70-'80 tallet.
    Men jeg er også sikker på at vi taler for stort sett døve ører. Tilbake til klassisk tråden...
    Hoppende uenig! :)
    Har hørt det argumentet gjentatte ganger, men er uenig av to grunner:
    1. Fordi det ikke finnes noen fasit på hvordan rock skal spilles
    2. Fordi klanger og detaljering er av betydelig større viktighet for å fremheve klassisk musikks særegenheter, mens evnen til å lage en uanstrengt "wall of sound" er viktig for å fremheve rockens særegenheter.

    Det stopper selvsagt ikke der, det finnes også klare fellestrekk, som ubøyelig, rå kraft og god kontroll på store dynamiske utsvingninger. I rockens tilfelle ikke fordi det spilles inn med så mye dynamikk, nødvendigvis (oftere motsatt), men mer fordi det lille som er av dynamikk bør aksentueres.

    Hadde jeg spilt stort sett klassisk musikk hadde jeg f.eks. valgt Respons toppmodeller, de hadde jeg ikke valgt om jeg hadde rock som hovemeny på anlegget. De mangler villskapen og fandenivoldsheten, de oppfører seg alt for sedat. Det er ofte herlig med store membraner og høy effektivitet for å få rockefoten i gang, eller i det minste må mellombassen være hurtig og slem. Det finnes selvsagt anlegg som gjør begge deler med bravur, men de har en lei tendens til å koste en statsministerlønn, eller deromkring...
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.621
    Antall liker
    25.621
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Æh. Hurtig og slem mellombass, hvordan får man det til annet enn med forvrengning?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.857
    Antall liker
    11.751
    Torget vurderinger
    2
    Æh. Hurtig og slem mellombass, hvordan får man det til annet enn med forvrengning?
    Jeg tror på mange måter en touch forvrengning ikke nødvendigvis er helt feil i den sammenhengen. En skarp skal låte som en skarp, og den skal oppleves selv når du spiller høyt. Mye energi som skal formidles i et helvetes tempo der. :) En annen mulig idé er at mellombassen er noe fremhevet, altså at frekvenskurven ikke er helt flat.
    En interessant øvelse er å spille (den ikke så veldig rocka) låta "Wild streak" med John Campbell; etter ca 30 sek kommer det et enkelt skarptrommeslag som låter helt latterlig forskjellig på forskjellige anlegg. Fra tamt og uinteressant, til en dynamisk eksplosjon som setter standard for hele låta. De oppsettene som får akkurat den tromma til å "eksplodere i trynet på lytteren", spiller også rock jæ.... tøft! :)
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    851
    Antall liker
    848
    Sted
    Rogaland
    @SigbergAudio det er denne type CV jeg har hørt ser jeg, med slikt PA utseende. De var driftet med 3 effektforsterkere fra CV selv, mener å huske 3kw per effektforsterker. Dette ble dog hørt i diskotek/bar, men stusset over hvor lite trøkk i bunn det var på disse. Faktisk så dårlig at jeg gikk til "dj" eller for å sjekke. Det var slik jeg oppdaget hva dette ble kjørt på. De hadde også skrudd bass i maks stilling. Skal sies at senere på kvelden slo de seg av , pga overoppheting antar jeg.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.316
    Antall liker
    2.474
    Jeg synes heller ikke argumentet om at dersom anlegget spiller godt på klassisk, så fungerer det automatisk godt også på rock holder helt mål. Sistnevnte er nemlig i langt større grad preget av dårlige innspillinger enn hva klassisk er. Det må man gjerne kompensere for.

    Skal man ha skikkelig smekk i mellombassen, og som er en viktig egenskap til rock, så er hornlading egentlig overlegent så lenge vi holder utenfor store og stackete elementer.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.432
    Antall liker
    12.429
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har denne

    . image.jpg

    Tenkte jeg skulle høre på den en gang når jeg ikke har Klipsch lenger. 🤔

    Men litt mer seriøst, så husker jeg at når jeg hadde Cerwin Vega orket jeg ikke høre på klassisk, for det låt virkelig helt utpreget jævlig.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.621
    Antall liker
    25.621
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes heller ikke argumentet om at dersom anlegget spiller godt på klassisk, så fungerer det automatisk godt også på rock holder helt mål. Sistnevnte er nemlig i langt større grad preget av dårlige innspillinger enn hva klassisk er. Det må man gjerne kompensere for.
    For all del. Spørsmålet er hvordan og svaret er tonekontroller/EQ, gitt at kapasiteten er til stede over tre dekader. Men tonekontroller har vi vel fremdeles forbud mot, eller?
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.130
    Antall liker
    3.774
    Torget vurderinger
    9
    trodde det var det de kalte dsp i dag?
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    4.625
    Torget vurderinger
    0
    Ikke overraskende så blir det TOOL Albumet Fear Inoculum, fåes nå i de velkjente formatene :cool:
    Og er et album alle med respekt for platesamlinga si.. MÅ ha :cool:;)
    Et av nåtidens mest gjennomarbeidede album som er utgitt !!
    Veldig fett lydbilde altså. Tusen takk!😊

    Det låter ikke rocka med Ø/KlasseD/Lynx her dessverre i forhold til referansen jeg har etter rockekonserter jeg har spilt. Dette er jo et anlegg først og fremst satt opp mot klassisk musikk så da kan vi kanskje legge den død? 😉
    Av de høyttalerparene jeg har tilkoblet er det JBL LSR 308 som i mine ører låter mest rocka på albumet 2xJ anbefalte hos meg.

    @SigbergAudio: Med det albumet som referanse lurer på om det bør til litt forvrengning til i mellomtone/bass før det låter "rocka" med tanke på alle veldig komprimerte rockealbumene der ute hvis det ikke skal være en svær rigg.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.621
    Antall liker
    25.621
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    12 Pro driver !!!! En eller mange!!!
    Har to Beyma 12P1000Nd per side 40-300 Hz, men lydogakustikk har sagt at det ikke holder for de jobber i dipol. Trist men leit.
    Og for å gjøre det enda verre: De arbeider bare under første dipolpeak.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.597
    Antall liker
    509
    The Black Album var en gamechanger. ....And Justice For All er jo notorisk for å omtrent mangle bass fullstendig.
    Jepp, bassen virker komprimert så når man får jekket den opp en del blir det veldig bra. Samtidig som at diskanten modereres (Gjelder spesielt på Klipsch).
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.316
    Antall liker
    2.474
    De gamle Klipsch modellene i RF seriene var en høyttaler som mange likte til rock. Og de var tunet med en solid heving i mellombassen i tillegg til at kassen med tynne sponplater sang med og skapte tydelige resonanser. Det forteller oss kanskje en del kombinert med type midwoofer Klipsch brukte. Hevelsen i diskanten var dog neppe noe de fleste likte i lengden, men slikt gir gjerne en imponatoreffekt ved første lytt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.432
    Antall liker
    12.429
    Sted
    Smurfeland
    Jepp, bassen virker komprimert så når man får jekket den opp en del blir det veldig bra. Samtidig som at diskanten modereres (Gjelder spesielt på Klipsch).
    Ryktene sier vel at bassen til Newsted mer eller mindre ble mikset ut før den ble gitt ut. Jeg har alltid likt And Justice, men liker den best med bass.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.438
    Antall liker
    39.510
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Har to Beyma 12P1000Nd per side 40-300 Hz, men lydogakustikk har sagt at det ikke holder for de jobber i dipol. Trist men leit.
    Og for å gjøre det enda verre: De arbeider bare under første dipolpeak.
    Omtrent samme her, men to 12P80 i kardioide. Faller av med 6 dB/oktav nedover og kansellerer hverandre fullstendig ved ca 450 Hz, men summerer til +6 dB ved ca 200 Hz og ingen kansellering fra frontvegg ved de vanlige 80-90 Hz. Med ca 100 dB følsomhet pr element blir det en del headroom i mellombassen. Så får de heller få litt hjelp av en subwoofer og litt eq under 80 Hz, slik at det hele går flatt ned til 16 Hz. Dessuten er bassene montert nede ved gulvet og supplert med et 10’’ mellombasselement litt høyere på baffelen, så det er ikke spesielt sjenerende floor bounce heller. Vanlige gulvstående høyttalere med alle elementer på en flat frontbaffel vil slite litt med det der.

    1666348228789.png

    1666348558221.png

    1666348427962.png


    Synes det funker bra til rock, jeg. Noen hundre watt pr element hjelper også.
     
    Sist redigert:

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.316
    Antall liker
    2.474
    Nå beskriver du Asbjørn hvorfor jeg ikke ville ha prioritert kardioide før man er over på 15" og 18" drivere. For mye tap nedover IMO. Hjelper selvsagt med en separat bassløsning.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.438
    Antall liker
    39.510
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    I serien Du vet du er hifi-nerd når...

    "Hvordan skal rock høres ut"?

    "Omtrent slik:"
    Ser den. Hos meg er jo nerd et honnørord. :)

    Men poenget var vel at rock skal låte rocka, dvs at det er et rytmisk fundament der som må svinge, at det avhenger av nok volum og headroom i mellombassen, og at spesielt kanselleringen fra frontvegg gjør at det hele snarere låter blodfattig. Og sånn skal rock ikke låte.
     

    Makrellen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.10.2012
    Innlegg
    216
    Antall liker
    326
    Kunne bare ikke dy meg! Har selv insett at det ikke er noen vei utenom å bli hifi nerd, når man først har insett hvor dårlig lyd man har.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.467
    Antall liker
    7.711
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    @SigbergAudio det er denne type CV jeg har hørt ser jeg, med slikt PA utseende. De var driftet med 3 effektforsterkere fra CV selv, mener å huske 3kw per effektforsterker. Dette ble dog hørt i diskotek/bar, men stusset over hvor lite trøkk i bunn det var på disse. Faktisk så dårlig at jeg gikk til "dj" eller for å sjekke. Det var slik jeg oppdaget hva dette ble kjørt på. De hadde også skrudd bass i maks stilling. Skal sies at senere på kvelden slo de seg av , pga overoppheting antar jeg.
    Vanskelig å kommentere anekdotisk diskotek jeg ikke har vært i, men hivs ikke "trøkk i bunn" henviser til under 30hz så høres det ut som et eller annet med oppsettet ikke stemte.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.911
    Antall liker
    2.398
    Torget vurderinger
    8
    Hva er rock ? Maiden, Purple etc etc har jo ræva lyd uansett anlegg
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.803
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Prøver meg på et kanskje litt pussig tema, men rock er en av de tingene jeg er litt opptatt av at høyttalerne våre skal fungere godt på, og jeg mener rock som sjanger er undervurdert mtp hvor krevende det er å få det til å fungere bra. Det er derfor interessant med en debatt rundt hvilke kvaliteter som er viktig i en rockehøyttaler, og kanskje enda mer fundamentalt; Hvordan skal rock egentlig høres ut?

    Basert på både hva man ser av tilbakemeldinger på messer og hva man kan lese på diverse forumer, kan det virke som om er litt forskjellige oppfatninger om akkurat det.

    Og når man ser at enkelte velger og anbefaler høyttalere med øh, "interessant" frekvensrespons til rock, kan man lure på om noen mener at rock SKAL høres j**lig ut. Og hører man på enkelte plater kan man forsåvidt lure på om enkelte av de som sitter i lydstudio rundt omkring mener det også. :geek:

    Personlig mener jeg jo at rock skal låte tøft og med mye trøkk, og av og til direkte brutalt, men jevnt over synes jeg f.eks ikke gitar skal være direkte ubehagelig å høre på selv om det er masse driv og vreng og fuzz. Men det er kanskje en del som tenker at det SKAL låte hardt og skarpt når det står på som verst i energiske rockelåter? Og hvis det ikke gjør det så er høyttaleren for "snill"?

    Så kjør debatt! hva mener DU? :)
    Har testet mye på rock og blant det råeste som er å oppdriver kommer fra Deep Purple klassiske live konserter med Blackmore frem til 1975 slike som Live In Stockholm, Graz, Japan, Paris og Made In Europe. Blant de kjente låtene som Speed King, Black Night and Lucille er låta Mistreated (Coverdale og Blackmore) fra 1974 en eksepsjonell solid benchmark på hvor bra en høyttaler kan gjengi rock. Husk 11.32 min spilletid...(Made in Europe utgivelsen på Vinyl er enda mer magisk). :cool:
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    8.402
    Antall liker
    20.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    De gamle Klipsch modellene i RF seriene var en høyttaler som mange likte til rock. Og de var tunet med en solid heving i mellombassen i tillegg til at kassen med tynne sponplater sang med og skapte tydelige resonanser. Det forteller oss kanskje en del kombinert med type midwoofer Klipsch brukte. Hevelsen i diskanten var dog neppe noe de fleste likte i lengden, men slikt gir gjerne en imponatoreffekt ved første lytt.
    Mine gamle RF 83 låt ganske slitsomt til rock. Joda, det var vel litt smekk i de, men det låt unaturlig. Nå var vel heller ikke rommet den gangen særlig egnet. Mange vil sikkert hevde Vienna Acoustic ikke er særlig rocka, men synes The music tygger det meste. Tror det er like viktig å tenke akustikk ved å spille rock. Kan lett bli lapskaus og et rotete lydbilde hvis en ikke har litt kontroll på rommet.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.316
    Antall liker
    2.474
    Mine gamle RF 83 låt ganske slitsomt til rock. Joda, det var vel litt smekk i de, men det låt unaturlig. Nå var vel heller ikke rommet den gangen særlig egnet. Mange vil sikkert hevde Vienna Acoustic ikke er særlig rocka, men synes The music tygger det meste. Tror det er like viktig å tenke akustikk ved å spille rock. Kan lett bli lapskaus og et rotete lydbilde hvis en ikke har litt kontroll på rommet.
    Det hjelper med dip i presensområdet for at høyttalere skal bli mer altetende. Det har vel de fleste Vienna høyttalerne og noen har også heving i 80-150 Hz området. Men det kan også bli vel snilt og mangle detaljer. Synes ikke Vienna høyttalere fungere godt på messer med teppelagte gulv. Det låter innelukket.
    MOZFIG04.jpg
    210Kisfig3.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    8.402
    Antall liker
    20.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det hjelper med dip i presensområdet for at høyttalere skal bli mer altetende. Det har vel de fleste Vienna høyttalerne og noen har også heving i 80-150 Hz området. Men det kan også bli vel snilt og mangle detaljer. Synes ikke Vienna høyttalere fungere godt på messer med teppelagte gulv. Det låter innelukket.
    Vis vedlegget 860009 Vis vedlegget 860010
    Skal ikke legge opp til en diskusjon om mine høyttalere, men målingene du viser til er The kiss og ikke The music. Ikke det at jeg tror det er så stor forskjell.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Nok membranareal i lowmid/øvre bass 100-350hz) har alltid føltes ut som nøkkelen for meg. Jeg har aldri helt klart å få skarptrommer til å smelle ordentlig som skal på litt volum med noe mindre enn noe som tilsvarer ca 4x15" i dette området. Det kan kunstig maskeres og provoserer litt frem med eq og heving i dette området, men det blir fortsatt oppfattet litt kunstig imho. Romkontroll er også viktig, siden spesielt bredde på litt mindre rom og gulv har en tendens til å skape trøbbel her.

    Dette gjelder generelt over alt jeg har kalibrert og satt opp. Det kan bli ganske bra, men det skikkelige slaget som er vanskelig å skille fra et ordentlig trommesett som spiller klarer jeg ikke få frem uten store mengder membranareal.

    Det beste eksempelet jeg har fra eget oppsett var da jeg skulle eksperimentere med delefrekvenser når jeg bygde en 12" mellomtone til de gamle høyttalerne mine. De hadde etter ombygging 3x15 hver og en 12" mellomtone. Prøvde en del ulike delefrekvenser, og var i utgangspunktet bestemt på rundt 200hz, men endte opp på 350hz. Forskjellen på rock og slam på musikk med mye driv i trommer var altså så vanvittig mye bedre ved å la de 3x15 spille i dette området kontra 12" og 12 er jo egentlig ikke så smått. Helt natt og dag. Og på samme volum spilt selvsagt med blind testing. Etter det har jeg aldri undervurdert hvor mye membranareal man faktisk må ha for å gjengi rockemusikk med den dynamikken som skal til.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.316
    Antall liker
    2.474
    Skal ikke legge opp til en diskusjon om mine høyttalere, men målingene du viser til er The kiss og ikke The music. Ikke det at jeg tror det er så stor forskjell.
    Ene målingen er av The Kiss og andre er av Mozart. Bethoven Concert Grand og Mahler er også tunet med heving i mellombass og dip presensområdet. The Music har jeg ikke sett målinger av.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    8.402
    Antall liker
    20.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    The music er etterfølgeren av Malher, som jeg også er har eid. Den er ikke spesielt oppløst. Litt tilslørt. Lurer på om jeg skal prøve å dele enda høyere mot basstårna. Hadde vært gøy å prøvd å dele 200-300hz, bare for å teste😀
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    5.004
    Torget vurderinger
    2
    2 x 15" og deling ved 350hz, ja det ble noe annet enn når det ble delt mye lavere.
    For en som nesten kun har hatt stativ høyttalere ble det en ny verden.
    Nok effekt og litt elektronisk hjelp i bassen gjør underverker. Kunne nok jobbet litt med toe in for litt bedre resultat i toppen, men det kommer vel det også.
    Synes det spiller både rock og klassisk.
    Er mest overasket over forskjellen på disse kontra MagnePan 1.7. PAP kopien spiller rock mye bedre, men nå spilles det lite slik musikk for tiden.


    IMG_20221021_142024.jpg
    lift 35 crown dempet 1.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    12.278
    Antall liker
    12.577
    Sted
    Hus
    Gov`t Mule sin Dose er det god lyd i på LP. God separasjon på trommer og symbaler. Det er skjelden vare på mange rockeplater. Skarptromma høres i mange tilfelle uten snert. Samme med symbaler. De drukner i alt det andre dessverre :unsure:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn