PeriodeLytter
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 26.02.2013
- Innlegg
- 3.665
- Antall liker
- 3.381
Jeg bruker svare på disse om de finnes et felt for 'Annet' hvor jeg skriver hvordan de kan bli bedre ved rett og slett slutte plage med slike undersøkelser.Jeg var i kontakt med et forsikringsselskap i forrige uke og rett etter jeg hadde lagt på, kommer en automatisk telefonsamtale med x antall spørsmål. Etter å ha handlet på nett, kommer det mail etter noen dager om hva jeg mener om produktet. Etter å ha bestilt en pizza fra Peppes i går, får jeg x antall spørsmål på sms om pizzaen osv osv. Det får jaggu være bra at jeg gidder å handle hos dem, enn å måtte stå skolerett og svare for hver eneste handel og tlfsamtale jeg foretar meg. Jævxx irriterende!
Man ser ofte at når serviceprodukter outsources eller er med i franchiskjeder slike undersøkelser benyttes som QC. Dessverre alt for ofte med spørsmål direkte koblet til bruk i markedsføring.
De benyttes også til bonusordninger for servicepersonell. Noe jeg selv fikk smake på da medarbeider hos en VW forhandler ringte meg harnisk og lurte på hva han hadde gjort meg. Klagen min var egentlig at verkstedet bevist bondefanget meg med å gi en lav pris på oppdrag for så ringe med beskjed at oppdraget koster 4x mer enn avtalt grunnet blahh blah.