Lurer på om denne slår inn for @Espen R snart?Og bla bla bla........... Here we go again...... Før var det MoFi, nå er det AP. Begynner virkelig å likne på hetz.
Jim, hva i denne tråden som jeg har skrevet er det du ikke liker å lese? At dem som står nærmest mastertapene sier at tapene er i dårlig forfatning?Lurer på om denne slår inn for @Espen R snart?
4) Stadige gjentagelser av samme tema fra samme bruker er ikke tillatt, og kan medføre sletting og eventuelt utestengelse. Dette kan typisk dreie seg om brukere som benytter enhver anledning til å drive propagandavirksomhet for en gitt mening om produkter, løsninger m.m.
Har ingenting med hva jeg liker eller ikke, det har med gnålet ditt å gjøre, den konstante repeaten. Ingen økonomiske interesser, har heller ingen forhold til denne musikken så jeg skal ikke handle inn noe av dette. Men hva er det som gjør at du ikke tror at folk selv klarer å hente den infoen de trenger? Hvis folk finner argumenter for å kjøpe dette kan de ikke da få lov til det i ro og fred? Alle vet hvor du står og det er helt uinteressant.Jim, hva i denne tråden som jeg har skrevet er det du ikke liker å lese? At dem som står nærmest mastertapene sier at tapene er i dårlig forfatning?
Jeg syns det kunne være en grei info å dele med dem som ikke er klar over situasjonen med disse tapene, før dem legger ut med flere tusen kroner pr eksemplar, spesielt når alternativet er å kjøpe en original skive på bruktmarkedet.
Men du har kanskje økonomiske interesser her?
Jeg skjønner ikke helt hva Analogue Production driver med. De nylig utgitte SACD'ene av Two Against Nature og Everything Must Go blir stort sett slaktet på forumet til Hoffman, dem er betydelig komprimert og Eq'd på en guffen måte. De originale CD utgivelsene og HD Tracks låter langt bedre, skrives det. Så mye for såkalt "audiophile quality".
Det blir bare så ekstremt usaklig oppgulp dette her.Har ingenting med hva jeg liker eller ikke, det har med gnålet ditt å gjøre, den konstante repeaten. Ingen økonomiske interesser, har heller ingen forhold til denne musikken så jeg skal ikke handle inn noe av dette. Men hva er det som gjør at du ikke tror at folk selv klarer å hente den infoen de trenger? Hvis folk finner argumenter for å kjøpe dette kan de ikke da få lov til det i ro og fred? Alle vet hvor du står og det er helt uinteressant.
Du kobler ut den sosiale antennen din og så går du inn i feelgood tråder for å forsøple, du klarte til og med og rote deg inn i en tråd der folk koste seg med å skrive om kassetter og fortelle dem at de var bortimot idioter som holdt på med dette. Noen ganger lurer jeg rett og slett på om du har noen traumatiske opplevelser fra barndommen, det var vel ikke noen som kjørte en All Analog 180 grammer opp i rasstuten på deg i et friminutt på barneskolen? La folk få kjøpe og spille de platene de vil og så gjør du det samme. Slik jeg har forstått det så spiller du ikke vinyl engang men kun mener en masse om det.
Du er ikke i stand til å ane.Det blir bare så ekstremt usaklig oppgulp dette her.
Det var en grunn til at jeg skrev "i denne tråden", fordi jeg ante at du ikke ville klare å holde deg innenfor.
I den lange tråden som går på forumet til Hoffman er (var) det tydeligvis en god del mennesker som ikke hadde kjennskap til hvilken stand mastertapene til Steely Dan er i, så hvorfor skulle ikke det samme gjelde på dette forumet?
Til info, så skriver Michael Fremer også at UHQR versjonen er bedre enn originalutgivelsen på flere parametre:Ser Fremer har anmeldt «Countdown», noe av friskheten i toppen er borte sammenlignet med original utgivelsen (forringelse av masteren) ellers ganske bra. 8 for musikken/8 for lyd.
Men anbefaler potensielle kjøpere heretter å lese reviews på nettet, fordi resterende utgivelser i serien vil være basert på tapes/copy tapes av en kvalitet som ikke forsvarer en pris på 2000,- spenn.
Ja. Fordi det er benyttet en mer støysvak vinyl enn original pressingen, samt at vinylmastering har utviklet seg siden den gang da, spesielt det å kutte de nedre frekvenser. Men vinylutgaven kan aldri bli bedre enn kvaliteten til tapen.Til info, så skriver Michael Fremer også at UHQR versjonen er bedre enn originalutgivelsen på flere parametre:
I compared this costly reissue to a black label ABC Records original as well as a 1980 Japanese reissue (VIM-4043). The original scores "fresh tape" points in the higher frequencies, the new UHQR easily betters the original on bottom as well as in terms of image focus and drop dead black backgrounds."
Tracking Angle | Do These Guys Look like They're Counting Down to Ecstasy?
Ennå ikke fått platene?
Ser Fremer har anmeldt «Countdown», noe av friskheten i toppen er borte sammenlignet med original utgivelsen (forringelse av masteren) ellers ganske bra. 8 for musikken/8 for lyd.
Men anbefaler potensielle kjøpere heretter å lese reviews på nettet, fordi resterende utgivelser i serien vil være basert på tapes/copy tapes av en kvalitet som ikke forsvarer en pris på 2000,- spenn.
Til info, så skriver Michael Fremer også at UHQR versjonen er bedre enn originalutgivelsen på flere parametre:
I compared this costly reissue to a black label ABC Records original as well as a 1980 Japanese reissue (VIM-4043). The original scores "fresh tape" points in the higher frequencies, the new UHQR easily betters the original on bottom as well as in terms of image focus and drop dead black backgrounds."
Tracking Angle | Do These Guys Look like They're Counting Down to Ecstasy?
QP er ikke i nærheten av JVC super vinyl (eller japanske pressinger generelt). Heller ikke i nærheten av hva Pallas i Tyskland klarer nå for tiden. Faktisk har amerikanerne aldri laget konsistent lytefrie pressinger...Dette med bakgrunnstøy som er relatert til vinylpressing og ikke tape sus. Jeg vet ikke om du syns jeg er kritisk nå. Men fra mitt ståsted er det forunderlig at den typisk audiopile tålererer dette, at en ikke forventer mer, spesielt prisen på produktet tatt i betraktning, og at det ikke trenger å være sånn. For flere tiår siden ble det levert helt støyfrie pressinger fra Japan, f eks JVC super vinyl.
Noen som har sammenliknet Can`t Buy A Thrill fra Speakers Corner mot UHQR
På 45... Må jo løpe å snu plata i eninga.
Du kjøpte aldri Countdown, Pretzel og Royal Scam på Jpn SACD'er? (Royal Scam kun på MQA UHQ CD).Ja det må man være villig til. Jeg har jo plata på 33rpm også. Dessuten har jeg Steely Dan boksen på CD. Kjøper nok SACDene som kommer fra Analogue Production nå etterhvert. Venter antagelig til de sannsynligvis kommer samlet i en boks slik som med Doors utgivelsene...
Du kjøpte aldri Countdown, Pretzel og Royal Scam på Jpn SACD'er? (Royal Scam kun på MQA UHQ CD).
Tape research: Peter Macchia (Universal Music NY)
DSD flat transferred from US original analogue master tapes by Eli Brown at Universal Music Studios, LA, in 2018.
Edited in DSD by Manabu Matsumura at Universal Music Studios, Tokyo, in 2018
Mangler Royal Scam, prisene har gått himmelhøyt etter at den gikk ut av print.
Skrev jo tydelig at Countdown og Pretzel var langt bedre, siden disse var basert på US analog taper.Nei, gjorde ikke det etter dårlig erfaring med de japanske SACD utgavene av Aja og Gaucho.....
Er det noen spesiell grunn til at en vil ha ørten forskjellige utgaver av samme album?Ja det må man være villig til. Jeg har jo plata på 33rpm også. Dessuten har jeg Steely Dan boksen på CD. Kjøper nok SACDene som kommer fra Analogue Production nå etterhvert. Venter antagelig til de sannsynligvis kommer samlet i en boks slik som med Doors utgivelsene...
Er det noen spesiell grunn til at en vil ha ørten forskjellige utgaver av samme album?
Jeg nikker når Bernie Grundman snakker. Han snakker et par ganger om viktigheten av å tilstrebe et så transparent signal som overhodet mulig. Hver eneste ting du putter inn i signalveien, som Eq board, kompressor etc vil sette et fingerprint på lydgjengivelsen.Mer om dette her:
Har du kjøpt Pretzel Logic?Kommer til å fortsette å kjøpe disse etterhvert som de kommer ut...
hmm...Har ikke kjøpt den ennå. Ser at den får stort sett god kritikk.
er vel ingen risiko i å bestille denne ? liker man den ikke er det bare å vente til den er utsolgt og selge den igjen ?Mikey var ikke særlig happy med «Pretzel Logic», utgivelsen, men han har nå hørt en testpressing av «Aja» og er oppe i skyene. Selv om den er fra en copy tape, parkeren den nye UHQR alle andre utgaver.
Så her er det nok bare å legge inn bestilling har du pæng til overs etter å ha betalt renter og avdrag på hus og bil
Kommer i oktober.
Exclusive! "AJA" UHQR Preview
the Steely Dan "crown jewel" gets a platinum settingtrackingangle.com