ufo
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 12.02.2016
- Innlegg
- 1.978
- Antall liker
- 1.142
slikt skal da ikke skje under normal bruk uansett. byttes de ut, vil det kunne skje igjen om noen år?
Det lurer jeg og på? Er det andre med Ø her inne som har hatt lignende problemer?slikt skal da ikke skje under normal bruk uansett. byttes de ut, vil det kunne skje igjen om noen år?
Innboforsikring? vet ikke. Tror elementene er laget etter spesifikasjoner.Kan det i verste fall tas via innboforsikringen?
Er elementene spesiallagd for Ø? I så fall er nok ikke prisen urimelig.
Leste på avforum at en mente de var custumlagetder er et mindre antall variasjoner av deler i samtlige AE elementer, at de produserer helt custom specs til Mala har jeg ingen tro på. er nok et TD12m med sticker.
Det er alltid rykter ute å går, det er fullt mulig det er standard elementer.har hørt tilsvarende ørten ganger før fra andre, for å beskytte egne interesser. hvorfor trenger de helt egne specs når der er plenty å velge av fra før? så har de fleste en minimum bestilling på slikt, typisk noen hundre enheter.
men jeg "vet" da ikke.
Jeg sender gjerne driveren til deg.Hei alle sammen,
Jeg har lest alle innleggene her nå og sett bildene som er lagt ut. Det er lagt ut flere bilder og informasjon fra eieren her enn vi har fått tilsendt.
Jeg må jo si at skaden ser merkelig ut, spesielt nå som jeg ser bildet med den lange revnede kanten. Slike skader skjer sjelden av seg selv nesten 6 år etter at en høyttaler var produsert(dette paret ble lagd i 2017).
Vi har solgt godt over 50 par og har aldri sett noen lignende skader, så kvaliteten på AE driverne har vært særdeles god. Driverne i Ø er en custom driver med litt andre spesifikkasjoner i motoren for å få noe mer dypbass og slaglengde enn standard TD12M fra AE.
På generelt grunnlag er det nok ikke normalt (tror jeg) å innvilge reklamasjon på en driver med revnet oppheng på en høyttaler som er nesten 6 år gammel basert på bilde. Skader på drivere skyldes statistisk sett oftest en fysisk påkjenning utenfra.
Jeg foreslår at den defekte driveren sendes til oss for en skikkelig sjekk. Da vil vi kunne gjøre en litt grundigere sjekk og kanskje skjønne noe mer hva som har skjedd her.
Sveinung
Mala Audio
Takk. Da ser vi frem til å studere dette nærmereTil opplysning så står grillene alltid på, og fysisk påkjenning utenfra har aldri forekommet.
Bruddet virker utrolig skarpt, hardt og er helt jevnt. Jeg sender deg elementet så får vi se.
Det skjønner jeg veldig godt. Som forhandler ville jeg nok prøvd å finne en løsning. De burde jo ha egen i å se på elementet ditt for om mulig å bedre kvaliteten.Ja,
Er mildt sagt veldig skuffet.
Nå pakker jeg elementet i morgen og får det sendt, jeg har en dialog med Mala så får vi se hva de tenker etter å ha sett driveren.Det skjønner jeg veldig godt. Som forhandler ville jeg nok prøvd å finne en løsning. De burde jo ha egen i å se på elementet ditt for om mulig å bedre kvaliteten.
Høres ut som tatt fra prisstrategi for NordOst eller andre som vil ha pengene dine?Sjeldent har vi hørt høyttalere som vokser så inn i granskauen med oppgaven.
Sjeldent har vi hørt høyttalere som vokser så inn i granskauen med oppgaven.www.lydogbilde.no
«Hver høyttaler huser et 12-tommers basselement. Dette er spesialutviklet i samarbeid med amerikanske Acoustic Elegance, som kun lager elementer for hånd.»
Synes du det? Er jo mange produsenter som bruker spesialutgaver av eksisterende komponenter.Høres ut som tatt fra prisstrategi for NordOst eller andre som vil ha pengene dine?
Ja de lagde 8 stk til meg også, de lager etter hvert som bestillinger kommer inn er mitt inntrykk.Sjeldent har vi hørt høyttalere som vokser så inn i granskauen med oppgaven.
Sjeldent har vi hørt høyttalere som vokser så inn i granskauen med oppgaven.www.lydogbilde.no
«Hver høyttaler huser et 12-tommers basselement. Dette er spesialutviklet i samarbeid med amerikanske Acoustic Elegance, som kun lager elementer for hånd.»
Veldig fint at det er dialog.Synes du det? Er jo mange produsenter som bruker spesialutgaver av eksisterende komponenter.
Uansett synes jeg ikke vi skal gjøre dette enda mer negativt. Nå skal de jo se på det. Har tro på at ting løser seg .
Ok, «spesialutviklet», ser den. Spesialtilpasset er kanskje mer betegnende.Veldig fint at det er dialog.
Klart det finnes slikt, jeg har et langt yrkesliv med alle mulige tekniske systemer, og en del av dem ganske spesielle, men like vel bygd med standardkomponeter. Derfor er jeg generelt skeptisk til uttrykk som spesialutviklet og håndlaget. Det betyr selvsagt at det ikke finnes.
I forbindelse med et høytalerelement trenger jo ikke det bety stort mer enn noen flere viklinger i spolen for å være spesial. Men det kan jo selvsagt være helt spesielt.
Ser at det manglet et ikke i svaret mitt ..Ok, «spesialutviklet», ser den. Spesialtilpasset er kanskje mer betegnende.
Jeg leste inn et ekstra ikke – regnte med det var det du menteSer at det manglet et ikke i svaret mitt ..
Rettet nå.
Helt enig, tror inte svaret finns här på Hifisentralen.Det burde ikke være nødvendig å måtte legge ut informasjon om saken her, for å få forhandler til å be om å få se på driveren og vurdere saken mer grundig.
Du er et godt menneske.Jeg leste inn et ekstra ikke – regnte med det var det du mente
revnet? ser ut som limet har sluppet, skal jo bare ikke skje etter 6 år uavhengig av hvordan du har brukt høytaleren,bør være en enkel garanti sakDa har det store skjedd, membranen er revnet
Vis vedlegget 941944 Vis vedlegget 941945
Hvordan ser det ut inne i Ø Audio Icon?
Vis vedlegget 941947 Vis vedlegget 941948 Vis vedlegget 941949 Vis vedlegget 941950 Vis vedlegget 941951
Det var min første melding til forhandler også, at limet var sluppet, det ser bare sånn ut, men kanten som du ser på bilde går loddrett ned, så ingen flate å lime mot.revnet? ser ut som limet har sluppet, skal jo bare ikke skje etter 6 år uavhengig av hvordan du har brukt høytaleren,bør være en enkel garanti sak
Er det noen reklamasjonsrett på ting eldre enn 5 år?Det der ser ut som en svakhet i fjæra, og en direkte feil i opphenget. Ser for meg ut som en klokkeklar reklamasjon.
Noen ting har det, f.eks. batteri på elbiler, burde det ikke holde mer enn 5 år?Er det noen reklamasjonsrett på ting eldre enn 5 år?