En helhetsvurdering når ting er skrudd etter etter beste evne.Er disse inntrykkene med eller uten tonale justeringer?
En helhetsvurdering når ting er skrudd etter etter beste evne.Er disse inntrykkene med eller uten tonale justeringer?
Jeg synes faktisk det er skikkelig rart at de har spilt sånn når du har hørt de. Hos meg i et ubehandlet rom med Lynx/Ncore spiller toppen snilt som noen lam uten korreksjon. Har dog hørt de rufse litt i toppen med røramper. Rart...En helhetsvurdering når ting er skrudd etter etter beste evne.
Det har vel noe med mine snekker- øre å gjøre. Synes de spiller for tynt og uten tyngde der oppe. Ingenting over 13 khz er med i vurdering herfraJeg synes faktisk det er skikkelig rart at de har spilt sånn når du har hørt de. Hos meg i et ubehandlet rom med Lynx/Ncore spiller toppen snilt som noen lam uten korreksjon. Har dog hørt de rufse litt i toppen med røramper. Rart...
Forsøker å forstå hvorfor de åpenbart låter rufsete på en del elektronikkDet har vel noe med mine snekker- øre å gjøre. Synes de spiller for tynt og uten tyngde der oppe. Ingenting over 13 khz er med i vurdering herfra
Takk, det er sant detTror bare @The Shy har stålkontroll på om det hadde vært digitalløsningen som kunne vært årsaken.@TrompeteN - kan ha en del å gjøre med kilden også. Enkelte digitalløsninger låter temmelig grovkornet IMO. Synes da resultatet blir verre desto mer transparent gjengivelse høyttaleren evner i diskanten.
Er så lite opptatt av utstyr når jeg lytter at jeg sjelden får med meg hva som er i kjeden, men tror det har vært rør i et par av opplevelsen. Bruker bare ørene så god som mulig og sammenligner med virkelighetens klangbilde. Den opplever jeg alltid veldig mørk i forhold til det som stort sett presenteres via anleggTakk, det er sant detTror bare @The Shy har stålkontroll på om det hadde vært digitalløsningen som kunne vært årsaken.
Hvis frekvensrespons er gjort rede for kan det være andre ting enn forsterkere som forklarer det. Kanskje han er sensitiv for faseskiftet som følger et 3 ordens delefilter eller reagerer på et eller annet i hornet/spredningen som ikke er lett å se sånn umiddelbart på vanlige målinger foran høyttaleren?Forsøker å forstå hvorfor de åpenbart låter rufsete på en del elektronikk
Tenkte først og fremst på egne opplevelser om rufs eller typisk hornlyd. Har opplevde det noen ganger og da har løsningen vært å bytte ampen. Det var et designkriterium at den skulle være en enkel last for forsterkere, så det er derfor jeg er litt nysgjerrigHvis frekvensrespons er gjort rede for kan det være andre ting enn forsterkere som forklarer det. Kanskje han er sensitiv for faseskiftet som følger et 3 ordens delefilter eller reagerer på et eller annet i hornet/spredningen som ikke er lett å se sånn umiddelbart på vanlige målinger foran høyttaleren?
Hvis det er ment å være "enkel last" og ikke låter på rør så er de skivebom, enkelt og greit.. De fungerte ikke på ASR Emitter hos meg, det var ikke noe kraft med tre svære bokser .. Skulle likt å sett en måling på filteret på Icon..Mistenker at det ikke er helt der oppeTenkte først og fremst på egne opplevelser om rufs eller typisk hornlyd. Har opplevde det noen ganger og da har løsningen vært å bytte ampen. Det var et designkriterium at den skulle være en enkel last for forsterkere, så det er derfor jeg er litt nysgjerrig
Prisen blir 195 000kr, så det stemmer nok ikke heltI følge Stereo+ så vil prisen på den nye Ø verdande legge seg opp mot 300.000 kr. Det var da voldsomt.
Hei.Noen som har vært innom hos Mala og hørt på Verdande i dag? Fikk bilder fra Sveinung:
Vis vedlegget 858174
Og et par andre familiemedlemmer på motsatt side av rommet:
Vis vedlegget 858177
Veldig lite demping i det rommet, men det er jo mange som har relativt magert møblerte hjem.
Samme erfaring her! Ble litt for snille etter min smakHadde disse noen måneder tidligere. For meg fremsto mellomtone/diskant som meget sivilisert. Nesten kremaktig til tider. Meget bra.
Det jeg savnet hos meg var litt mer trøkk/dynamikk i nedre mellomtone/bass. Men jeg mistenker sterkt at rommet mitt ble for lite for disse.
De er langt mer tungdrevne enn specs tilsier etter min erfaringHvis det er ment å være "enkel last" og ikke låter på rør så er de skivebom, enkelt og greit.. De fungerte ikke på ASR Emitter hos meg, det var ikke noe kraft med tre svære bokser .. Skulle likt å sett en måling på filteret på Icon..Mistenker at det ikke er helt der oppe
Vanskelige fasevinkler på Icon?Husk at hvorvidt noe krever sin forsterker avhenger i stor grad av elektriske fasevinkler, og ikke så mye av dB og ohm.
Vet ikke, specs sier ikke noe om det. Jeg har bare hørt den på klasse D så vidt jeg vet.Vanskelige fasevinkler på Icon?
Vet egentlig ikke, merket ulyder og ved nærmere undersøkelse så viser det seg at membranen er revnet. Veldig skuffet nå, forsterkeren min har stålkontroll på elementene, så jeg skylder ikke på den.Oj ... Hvordan skjedde det?
Hvor gamle er de?Revnet stoffoppheng dekkes ikke av garanti i følge forhandler og nye koster 8900kr.
Tenkte egentlig å prøve å lime, da det er helt ute i kanten, men har ikke helt troen.
Noen som vet om det finnes repkit?
Kjøpt av meg i overgang 2018 -2019Hvor gamle er de?
Ja,Umiddelbart virker dette rett og slett som dårlig kvalitet/fabrikasjonsfeil. Den tilbakemeldingen fra forhandler legger jeg meg på minnet.
Er mildt sagt veldig skuffet.Umiddelbart virker dette rett og slett som dårlig kvalitet/fabrikasjonsfeil. Den tilbakemeldingen fra forhandler legger jeg meg på minnet.