Eller Volvo. Sist jeg var inne - de tok det på straksen Litt avhengig av arbeidspress / tilfeldigheter dette...Forsøk gjerne det samme hos VW eller Mercedes-Benz og fortell hvordan det er.
Jeg har opplevd noe lignende med Møller. Bilen var inne til stor service før langtur, men de hadde ikke lagt merke til at vakuumslangen til bremseservoen var morken. Så den sprakk og jeg mistet servoen på vei ned lang, bratt og svingete nedoverbakke. Fullastet Caravelle med sovende barn i baksetet. Da fikk man bruke litt beinmuskler, og vel nede stoppe på første bensinstasjon og kjøpe en rull elektrikertape. Jeg var ikke spesielt glad da jeg ringte verkstedet etterpå.Så var det det å stole på verkstedet da. Er det sikkert at det de sier stemmer?
Jeg har et skrekkeksempel fra Møller Trondheim (for noen år siden).
Varsellampen for bremsene blinket. Inn på verksted. De så på det og sa at det var ikke noe galt, bare en dårlig kontakt et sted. Ikke nødvendig å gjøre noe. 2 uker senere mistet jeg bremsene i en bakke. Sjekket under panseret - bremseveskebeholderen var tom - lekkasje in en bremseslange. Det hadde Møller ikke oppdaget.
Hvorfor er man "fanboy" fordi man er begeistret for et produkt?"anekdote på nett"
Tja - det begynner å bli "noen" anekdoter - og ganske så reelle. Du og du...
Jepp - fanboy...!
Jepp! Og...?Du er vel i så måte "fanboy av det utgåtte, skurrete FM-radio" da, eller?
Forstår ikke at denne utformingen tillates - full av skarpe kanter og hjørner. Trodde det var krav om at biler skulle utformes slik at de minimerte eventuelle skader ved en påkjørsel av fotgjengere og liknende ?Tesla på sjarmoffensiven igjen.
Tesla tillater ikke salg det første året - Tek.no
Cybertruck-eiere risikerer kjemperegning fra produsenten.www.tek.no
Det er umogleg å navigera i dette landskapet etter anekdotar.Eller Volvo. Sist jeg var inne - de tok det på straksen Litt avhengig av arbeidspress / tilfeldigheter dette...
Utformet i samarbeid med Putler kanskje, ment brukt mot sivilie i Ukraina. Vet jo aldri med Musk.Forstår ikke at denne utformingen tillates - full av skarpe kanter og hjørner. Trodde det var krav om at biler skulle utformes slik at de minimerte eventuelle skader ved en påkjørsel av fotgjengere og liknende ?
Enig ..... vanvittig på trynet av Tesla, sykt mye advokatspråk herForstår ikke at denne utformingen tillates - full av skarpe kanter og hjørner. Trodde det var krav om at biler skulle utformes slik at de minimerte eventuelle skader ved en påkjørsel av fotgjengere og liknende ?
Eg har forstått det slik at det er ei litt anna tilnærming til kontraktsrett i USA enn i Noreg: at ein i langt større grad kan seia frå seg lovrettar gjennom kontraktsvilkår. Ikkje be meg utdjupa, men i teksten står det også atBilen ser underlig nok ut den, men det gjør også kontrakten med klausul mot videresalg.
Det er ikkje så rart at Tesla gjera dette; at dei vil ha kontroll over marknaden, og heller ser at kundar står i kø litt til enn at nokre skal kjøpa andrehands Cyberduck til overpris og andre velja eit alternativ (Ford?) fordi Tesla er så dyr. Det er vel litt parallelt til slik det var her til lands for to års tid tilbake, då ein kvar ny elbil kunne seljast vidare med forteneste.Selv om det er uvisst om et slikt kontraktsgrep ville vært gyldig overfor norske kunder [...]
Cybertruck på offroadtur. Her ville datteren min hoppet steiner med min gamle Limited, da jeg hadde den.Tesla på sjarmoffensiven igjen.
Tesla tillater ikke salg det første året - Tek.no
Cybertruck-eiere risikerer kjemperegning fra produsenten.www.tek.no
Forskjell på å være fan av en produktkategori (musikk) og et produkt (Beatles)?Hvorfor er man "fanboy" fordi man er begeistret for et produkt?
Du er vel i så måte "fanboy av det utgåtte, skurrete FM-radio" da, eller?
Ja, min umiddelbare reaksjon da jeg så Cybertruck bli vist offentlig for første gang var "forspilt mulighet". Tesla hadde sjansen til å ta det lukrative pickupmarkedet og stikke av med det om de bare hadde bygget en praktisk og plausibelt utseende pickup for Billy, Bob og Joe. I stedet ble det noe som bare oppfyller Elons dystopiske pubertetsfantasier på samme måte som med Twitter og tok evig lang tid å få ferdig med alle merksnodigheter han fant på.Jeg ville nok heller sett til Ford F-150 Lightning enn Tesla CyberDuck
Hvorfor reservekanner?Kunne tenkt meg en til jakt.
Vis vedlegget 969784
Står «WATHER» på dem (hva det nå enn måtte bety).Hvorfor reservekanner?
En kamerat fikk varsel på en bremselampe, men ikke på feilkode leseren som han har. En bedre type det. Det var bremseklossene som var slitt, som var årsaken. Trist at kostbare mærke værsteder ikke en gang bruker sundt ''bondevett'' som ofte tidligere ble brukt De kan ikke alltid stole på disse feilkodeleserne. Et eksempel var at en som hadde en bil som ikke dro skikkelig, og de kunne ikke finne noe feil. Bileieren kontaktet en tusenkunstner av en ''bygdaorginal' som fant en feil på en tennplugg. Han mente at de skulle hørt det!Så var det det å stole på verkstedet da. Er det sikkert at det de sier stemmer?
Jeg har et skrekkeksempel fra Møller Trondheim (for noen år siden).
Varsellampen for bremsene blinket. Inn på verksted. De så på det og sa at det var ikke noe galt, bare en dårlig kontakt et sted. Ikke nødvendig å gjøre noe. 2 uker senere mistet jeg bremsene i en bakke. Sjekket under panseret - bremseveskebeholderen var tom - lekkasje in en bremseslange. Det hadde Møller ikke oppdaget.
Jepp, og det er mye slags rustfritt og i kontakt en vanlig stål, som det nok er en del av i den, sammen med saltsuppe kan bli mye morro...Joda, men rustfritt stål er vanskelig å forme, mens aluminium etterhvert er kjent teknologi og like rustfritt. Det er vel noen grunner både til at rustfritt stål ikke har vært brukt så mye i bilkarosseri etter DeLoreans tid og til at Cybertruck’en ser ut som den gjør.
Vann til tomatsuppen.Hvorfor reservekanner?
Ja, interessant observasjon. Det er hva man kjenner som et batteri - to ulike materialer med ulikt galvanisk potensiale og en elektrolytt mellom. Det ene materialet vil opptre som anode og tæres vekk. Om hele karosseriet er rustfritt og opptrer som katode kan det gå hardt utover alt annet, ja. Intensiteten i reaksjonen kommer an på arealet - rustfri nagler og skruer i aluminium går fint i mange år, aluminumsnagler i rustfritt vil bare forsvinne i kontakt med saltvann.Jepp, og det er mye slags rustfritt og i kontakt en vanlig stål, som det nok er en del av i den, sammen med saltsuppe kan bli mye morro...
Jo, det kan være 3.0 diesel fra Bayerske Makk Werk. Men en kjøper ikke BMW lenger for å mekke selv, eller for å ha en bil der motoren holder lenge. De forsvant på 70-tallet.Tror ikke dette er bmw motor men likevel. Vis vedlegget 969834