Motorhome
Hi-Fi freak
Kan ikke forstå annet at det er mye problemer med elbilene. Hvis en følger med , så veit en det
Det er et alvorlig problem hvis man er i panikk, folk har brent inne i hus, ikke kommet seg ut fordi de måtte vri to ganger på vrideren, men glemte det fordi de var i panikk
Audi = farlig = for høy risiko
Men MG tilbyr vel ikke elektrisk soltak, for meg er det et mustErfaring med MG4 så langt, fullstendig feilfri, kjøreegenskaper som en BMW, stille og knirkefri.
OK, takk for oppklaring, det var vel kanskje Tesla som har mere utfordringerGjentar. Det er ingen problem å åpne dørene på en e-tron. Selv ved panikk.
Finnes flotte soltak som en kan ettermontere. Populært kalt dasslokk i sin tidMen MG tilbyr vel ikke elektrisk soltak, for meg er det et must
Tesla har manuelle handtak i tillegg til de elektriske.OK, takk for oppklaring, det var vel kanskje Tesla som har mere utfordringer
Ut frå mine observasjonar av folk som bruker teknologi, vil eg faktisk meina at det ikkje er heilt utenkjeleg. Ikkje at det treng vera noko gale med forklaringane, altså.Er det sannsynlig at Møller ikke har klart å forklare ekteparet hvordan døråpnerne på en e-tron virker.
Dette har jo ingenting med barnesikring å gjøre. Med barnesikring aktivert får man aldri åpnet dør fra innsiden. Dette handler om at uten barnesikring virker ikke dørhåndtakene dersom man drar litt for fort i dem eller man må dra to ganger.Den mekaniske barnesikringen lar seg ikke åpne innenfra, uansett hvordan man røsker og drar i håndtaket. Om du havner i fjorden kortslutter elektrisk drevne dørlåser, uansett fabrikat og motortype, og da blir effekten omtrent den samme.
Nødhammer med setebeltekutter - Trafikksikkerhet - thansen.no
Kjøp Nødhammer med setebeltekutter : Trafikksikkerhet hos thansen.nowww.thansen.no
At man må forklares hvordan et dørhåndtak virker sier jo alt hvor galt det har gått.Vi diskuterer vel 2 ting her?
1: Er det sannsynlig at Møller ikke har klart å forklare ekteparet hvordan døråpnerne på en e-tron virker.
2: Er Audis løsning på barnesikring av dørene en god løsning?
RE spørsmål 1 tror jeg man må være rimelig tett i toppen for å ikke forstå Møllers forklaring så jeg vil tro det er noe galt med bilen. Så vidt jeg forstår (men det er ikke nevnt eksplisitt) sliter de med å åpne alle dørene, også den på førersiden, og der er det jo ingen barnesikring. Dessuten har jo ekteparet også problemer med å åpne døren utenfra, noe som jo tilsier at dette ikke har noe med barnesikringen å gjøre.
Når det gjelder spørsmål 2 er det vel noe uenighet. Jeg vet heller ikke om det er en elektronisk eller mekanisk løsning med å trekke 2 ganger i dørhendelen. Er den elektronisk kunne det jo vært løst med en ekstra knapp, f.eks. på midtkonsollen mellom setene. Hvis den er mekanisk er det jo vanskelig å lage noen tidsforsinkelse. så det betyr at hvis man drar en gang litt hardt i døråpneren (som jo barn gjerne gjør) vil i praksis barnesikringen være slått av. Jeg vil jo tro at det er elektronisk med tidsforsinkelse. Trekk en gang hardt og så en gang til innenfor en gitt tidsramme så åpnes døren. Det er jo en måte å løse det på. Om det er en god måte er vel det som diskuteres.
I rest my caseTesla har manuelle handtak i tillegg til de elektriske.
GRATTISHelt enig. Har du først opplevd det er det veldig vanskelig å gå over til en bil uten. HUD står øverst på listen min over ting en bil må ha.
PS: Gleder meg til fredag.
BBC TopGear skriver:
BMW i5 M60 review: quite simply the best electric M car yet
Jaguar har dette - jeg har det og veldig nyttig ifm f.eks navigering da du får opp rundkjøring mm. Dog tilvalg på HSE modellen tror jeg..Min bil har heads-up display, etter å ha blitt vant med dette er det veldig vanskelig å gå tilbake, jeg opplever det som en viktig trafikksikkerhetes-funksjon
All viktig info er vist på frontruten, inklusive navigasjons-info.... du må ikke ta øynene vekk fra veien for å se hva som skjer
Jeg synes jo da det er merkelig at en del store produsenter ikke tilbyr dette, Ford, Toyota, tror også MG, Jaguar? ... husker ikke
Tipper at dette er det man opplever i "alle" (Skoda, Lexus, BMW, Audi, Mercedes, Ford - 'ved personlig erfaring) med keyless/komfortnøkkel en gang i blant at døren ikke åpnes med en gang man drar i håndtaket. Sist i dag låste bilen seg (den var åpen) da jeg tok i dørhåndtaket for å gå inn i bilen.Ja, deu har vel rett i det, men så vidt jeg forsto gjaøt det også fordørene og utenfra. Da kan det jo ikke ha noe med barnesikringen å gjøre.
At man må forklares hvordan et dørhåndtak virker sier jo alt hvor galt det har gått.
Brutal sak belte strammes seter låser deg automatisk fast ( klamper du pedalen satt iallefall jeg igjen meg følelsen rart dette er lov å selge ) mvh kun passasjer.Helt enig. Har du først opplevd det er det veldig vanskelig å gå over til en bil uten. HUD står øverst på listen min over ting en bil må ha.
PS: Gleder meg til fredag.
BBC TopGear skriver:
BMW i5 M60 review: quite simply the best electric M car yet
Her er filmen:Nettopp kommet fra fire timers sightseeing med fire personer i bilen. Stadig stopp for fotografering. Ingen hadde på noe tidspunkt problemer med å åpne dørene. Ingen trengte instruksjoner. Det holder å ikke oppføre seg som en bavian....
Har noen spurt NAF om de slo av barnesikringen?Her er filmen:
Bilen har to ganger blitt undersøkt av NAF, på to forskjellige NAF-sentre. På begge undersøkelsene opplevde NAF-konsulentene det samme som samboerparet.
NAF skriver følgende i den ene rapporten:
«Feilfunksjon på døråpnere på begge bakdørene. Innvendig dørhåndtak virker av og til ikke. Man må betjene håndtaket flere ganger for å få åpnet dører. Også feilfunksjon på utvendig dørhåndtak på høyre bakdør. Må av og til betjenes flere ganger for å åpne døren».
På e-Golf og...På BMW 7 serie er det en elektrisk barnesikring som enkelt åpnes / lukkes med en knapp i døren på førersiden, enkelt å håndtere, men i en panikksituasjon