Dette er en ganske interessant sak synes jeg. Det er utvilsomt utviklet seg en aldri så liten "pisse i buksa"-tendens over årenes løp, som om bransjen for audioskriblerier føler seg så marginalisert at de ikke egentlig tenker at innholdet i seg selv er nok til å gjøre annonseplassene attraktive nok, og at de derfor må sørge for umiddelbar payback.
Når det er sagt så er det noe som heter "all PR er god PR". Det er selvsagt ikke sant, men det er trolig mer sannhet i det enn det du selv (Bjørn) som står midt i dette føler. La oss nå si at de lager en slik video. Det sier seg selv at dette vil skape oppmerksomhet. Samtidig går det helt fint an å svare opp en slik video. Du vil komme opp i samme søk som "related" etter kort tid. Og la oss da si at du virkelig har tenkt gjennom dette, altså ikke bare sånn at du selv føler deg rimelig fornøyd, men at du faktisk modererer alle påstander du har kommet med slik at du er sikker på at de er 100% korrekte, at du ikke er bundet av noen NDA osv... Se for deg hvordan merkevaren (Sannhet) harmonerer med en slik levende diskusjon på nettet. Jeg tror ikke du vil kunne skape liknende grad av PR, og nå ut til i nærheten like mange bare ved å få en test.
La oss si du terger på deg 250 mennesker, men du får 2500 nye fans som fra før aldri hadde hørt om hverken deg eller Vera. Jeg mener, hvis Audioholics lager en slik video er det jo en billett til kirkegården uten sidestykke, gitt at du har 100% hold i det du skriver her. Alle de som velger å hate deg etter det ville neppe noen sinne vært dine fans uansett. Men de som forholder seg nøytrale og er nysgjerrige har helt sikkert ingen problemer med å finne informasjon om produktene og tester andre steder.
PS: Jeg er også nysgjerrig på definisjonen av "svimlende summer".