Jo det er riktig men de nevner E134 fra Haugeund til Haukelifjell. Det er ca 200km. Og ca 100% av strekningen mange kjører disse dagene. Kan like gjerne skrive at vi kommer til å ha kontroll på E6.
Akkurat i den tunnellen er stigningen såpass at endel av de som sinker rett og slett ikke klarer å akselere noe særlig riktignok. Da er det greit å komme forbi.
Jo og det prioriteres strekninger med høy hyppighet av ulykker. Jeg klarer ikke å finne referanser til en eneste ulykke i rullestadtunnellen.
Jeg fikk ei bot endel år siden foresten. Drøyde til Skjærtorsdag for å slippe all trafikk. Fra Oslo til Haukeli. Stanget bak en 98´modell Subaru flere mil før Seljord. 12 plussgrader, tørt og skinnende sol. Ved den lengste rette strekningen uten av og påkjørsler etter Seljord kunne vi endelig kjøre forbi.
Resultat 2 prikker og ca 6000 i bot (husker ikke helt men tror det var 96 i 80 sonen. 95 hadde gitt ca halvparten i bot og ingen prikker. Jeg vet ikke om jeg kjørte i 95.5 eller 96.4 for å si det slik. Det er på en måte flaks uflaks om man heller over i feil kategori straffmessig.
50 tonns vogntog på vått/glatt underlag på sterkt trafikkert vei er underlagt akkurat de samme bestemmelsene.
Akkurat i den tunnellen er stigningen såpass at endel av de som sinker rett og slett ikke klarer å akselere noe særlig riktignok. Da er det greit å komme forbi.
Jo og det prioriteres strekninger med høy hyppighet av ulykker. Jeg klarer ikke å finne referanser til en eneste ulykke i rullestadtunnellen.
Jeg fikk ei bot endel år siden foresten. Drøyde til Skjærtorsdag for å slippe all trafikk. Fra Oslo til Haukeli. Stanget bak en 98´modell Subaru flere mil før Seljord. 12 plussgrader, tørt og skinnende sol. Ved den lengste rette strekningen uten av og påkjørsler etter Seljord kunne vi endelig kjøre forbi.
Resultat 2 prikker og ca 6000 i bot (husker ikke helt men tror det var 96 i 80 sonen. 95 hadde gitt ca halvparten i bot og ingen prikker. Jeg vet ikke om jeg kjørte i 95.5 eller 96.4 for å si det slik. Det er på en måte flaks uflaks om man heller over i feil kategori straffmessig.
50 tonns vogntog på vått/glatt underlag på sterkt trafikkert vei er underlagt akkurat de samme bestemmelsene.
Sist redigert: