Nå må vi alle huske at Ruter har en avdeling for Radikal Innovasjon. Denne har brukt mange millioner på å forsøke å utvikle selvkjørende minibusser. De måtte skrinlegge første forsøk. Derfor fikk de enda flere midler for å prøve igjen.
Man kan spørre: dersom Ruter utvikler en mengde selvkjørende minibusser er det vel ikke nødvendig med trikker og større busser? Lederen for Ruter mener nemlig at det er latterlig at folk må gå til en holdeplass. Han sier: vi tar folk fra et sted de ikke pleier å være til et sted de ikke skal.
Han er nemlig veldig opptatt av "den siste kilometeren", som om det er en kilometer til nærmeste holdeplass.
Og dermed kan vi glede oss over følgende. Oslo kommune finansierer at selskapet som står for kommunens kollektivtrafikk saboterer samme. Avdelingen for Radikal Innovasjon har nemlig klart å utsette en del investeringer, på grunn av at det den holder på med kommer til å gjøre disse unødvendige.
Det hele er selvsagt gigantisk sludder, men moro for dem som får betalt for å leke at de er radikale innovatører, med kommunens penger.
Mange konferanser verden over som ønsker å høre om Oslos radikale innovasjoner, og der de radikale innovatørene får høre om siste nytt på utviklingsfronten, osv.
Selvsagt rart at noen journalister ikke har tatt ordentlig tak i dette, for det er veldig underholdende sprøyt. Endre Angelvik, radikal leder for radikal innovasjon, er et funn for en journalist med litt teft for gravende journalistikk. Når man kan pøse offentlige midler på diverse utenlandske forskningsprosjekter får man også plass i ulike fora.
Noen av de radikale påfunnene.