Axel ble utestengt for fem prosent plagiat: - Vi blir forskjellsbehandlet
Mens Ingvild Kjerkols (Ap) masteroppgave fikk karakter A med 19 prosent tesktlikhet, ble lærerstudent Axel Thue utestengt for fem prosent tekstlikhet på en semesteroppgave.
Kjerkol fekk neppe A på masteren fordi ho er politikar, og eg trur ikkje oddsa for at Nord let ho sleppa unna i dag er vidare gode.^Forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker. Politikere har "get out of jail free card"![]()
Ut frå det vesle eg har orka å lesa av den masteroppgåva, er det rett nok uforståeleg at ho (dei) fekk A, men så er "kunnskapsledelse" heller ikkje mitt fag. Takk høgre makter for det. Kvifor den karakteren vart sett, er det kommisjonen som veit, men eg tviler ved på at den teksten som vart limt inn var utslagsgjevande.Hu fikk A fordi Hu jukset, Hu er en jukser.
Ugyldig, men ikke ulovlig ifølge politiet som la bort saken..![]()
Flyktningvedtak i Drammen er ugyldig
Jon Helgheim (Frp) er uenig - og anklager Statsforvalteren for å ha «latt seg forføre av den politiske debatten».www.vg.no
Ikke overraskende
Mor Nille osvkunnskapsledelse ... fag.
Nå må du huske at bankene har fryktelig små marginer o.s.v....Ingen bombe akkurat.....
Bankene har superprofitt fra boliglån | DN
Hvordan kan det være slik, at boliglån til lav risiko gir bankene så høy avkastning?www.dn.no
det har jeg ikke sagtSå du mener også at holocaust bare er jødisk oppspinn??
Ja, og de er så små at det er såvidt at banksjefene har til salt i grøten... de ansatte må ta med salt hjemmefra - omtrent som på 1800-tallet...Nå må du huske at bankene har fryktelig små marginer o.s.v....
Mener jeg leste at de har økt fortjenesten med 17 milliarder grunnet økt rente. Høy rente er det beste banken vet.Ingen bombe akkurat.....
Bankene har superprofitt fra boliglån | DN
Hvordan kan det være slik, at boliglån til lav risiko gir bankene så høy avkastning?www.dn.no
Det er ikke så veldig nøye hvor høy den er over et visst nivå, men det er veldig ugunstig for banker at rentene ligger for lave, det presser rentenettoen ganske mye siden det er pedagogisk vanskelig å sette innskuddsrenter under null.Mener jeg leste at de har økt fortjenesten med 17 milliarder grunnet økt rente. Høy rente er det beste banken vet.
Selvfølgelig. Da jeg bodde utenlands noen år fikk jeg personlige brev fra DnB Luxembourg på veldig dyrt papir som tilbød seg å hjelpe til med «visse muligheter som er tilgjengelige for nordmenn med adresse utenfor landet».Enkelte av dem er der allerede.
![]()
DnB åpner kontorer i Sveits
DnB følger etter kundene og etablerer seg i Sveits finanshovedstad Zürich. Kontorene åpner 1. juni etter at banklisensen kom på plass for noen dager siden. Norges største bank skal bistå nordmenn som på grunn av skatten har flytta til Sveits. – Vi skal bistå med å ta vare på relasjonene til de...www.nrk.no
Avisa Oslo skriver at dokumentet viser stor uenighet mellom Ruter og Sporveien, som begge er eid av Oslo kommune.
Inntrykket mitt er at det er vanlegvis slik det er innan transportsektoren (og sikkert andre også): Både mannskap og materiell er ca konstant gjennom konkursar og anbodsrundar, eller, som her, omorganisering av eit antal kommunale selskap.Dersom Unibuss går på trynet så tar jeg en vill gjetning på at ca de samme bussene vil bli kjørt av i stor grad de samme sjåførene men med en annen arbeidsgiver.
Herlege vibbar på desse presentasjonane, som om vi skal ca 15 år tilbake i tid, om lag til iPhone 3G. Den gongen innovative ideologar i næringslivet kunne halda inspirerande føredrag om “radical disruption” og “digitale nomadar”.Endre Angelvik, radikal leder for radikal innovasjon, er et funn for en journalist med litt teft for gravende journalistikk.
Morsom vinkling her, når den radikale direktøren og en Chief Experience Officer forteller om hvordan Ruter konkurrerer mot Elon Musk.Herlege vibbar på desse presentasjonane, som om vi skal ca 15 år tilbake i tid, om lag til iPhone 3G. Den gongen innovative ideologar i næringslivet kunne halda inspirerande føredrag om “radical disruption” og “digitale nomadar”.
Elles: ja. Ruter hadde sannsynlegvis løyst oppdraget sitt enno betre om dei hadde halde seg til velkjende konsept som haldeplass og avgangstid, og late andre arbeida med sjølvkøyrande flygebilar.
Det hadde i det minste blitt noe vanskeligere uten én knagg man kunne hektet all kritikk på, uavhengig av om den er relevant for kritikken.Kan vi kanskje være enige om at vi hadde hatt det mindre morsomt uten NPM?
Det kan man si... jeg har syklet forbi ene stedet de tester ut dette ørten ganger.Hm.. for en distriktsbeboer virker dette i betydelig grad mer som morsom trolling enn en sann historie fra virkeligheten....![]()