Dårlig journalistikk? Så vidt jeg kan skjønne er bergarten 2 milliarder år gamle. Hvor gamle organismene er må gudene vite. Ikke noe nytt at det finnes organismer dypt nede i jordskorpa....2-Billion-Year-Old Rock Found Harboring Microbes – And They’re Still Alive
The ancient organisms could help us understand the origins of life on Earth, and may also aid the search for life on other planets.www.iflscience.com
Det er jo bare å lese artikkelen, det.Dårlig journalistikk? Så vidt jeg kan skjønne er bergarten 2 milliarder år gamle. Hvor gamle organismene er må gudene vite. Ikke noe nytt at det finnes organismer dypt nede i jordskorpa....
Jeg var på en visning her om dagen. To unge og sleske meglere gjorde det de kunne for å snakke boligen opp. «Fin leilighet, ikke sant?,» sa den sleskeste. Jeg var ikke helt overbevist og sa «mange på visning!». «Det er derfor det er en fin leilighet, vet du» sier megleren.
Sykefraværet bør NED. det sjønner alle.
Men ikke alle har skjønt at kvaliteten på korrekturlesing må OPP
Vis vedlegget 1065829
Hvilken ironi ...
Veislitasjen fra privatbiler er for alle praktiske formål null. Det er tunge kjøretøy som står for den. Vegvesenet skiller mellom under og over 7.5 tonn i så måte, om en bil veier 1 eller 2 tonn spiller ingen rolle.Et kjøretøy som veier halvparten, halvparten av prisen, som bare sliter en fjerdedel så mye på veiene.
Ja, og pikkdekk forbud og restriksjoner er bare innført for å plage oss.Direkte morsomt å lese om null slitasje fra personbiler, trylling heter det!
Mvh.
SAL
"Null" som i helt uvensetlig relativt til tunge kjøretøy, det var vel ikke så vanskelig å skjønne? Ellers regner jeg med at Vegvesenet, TØI og tilsvarende i Sverige ville sette umåtelig pris på at du tok kontakt og øste av din vidsom på fagfeltet slik at de kan komme seg ut av vrangforestillingene de har hatt i noen tiår. Vegvesenet opererer som sagt med over eller under 7.5 tonn i denne sammenheng, 1, 2 eller 3 tonn er en avrundingsfeil.Direkte morsomt å lese om null slitasje fra personbiler, trylling heter det!
Mvh.
SAL
Artikkelen handler om nedbrytning av veiens fysiske strukturer."Null" som i helt uvensetlig relativt til tunge kjøretøy, det var vel ikke så vanskelig å skjønne? Ellers regner jeg med at Vegvesenet, TØI og tilsvarende i Sverige ville sette umåtelig pris på at du tok kontakt og øste av din vidsom på fagfeltet slik at de kan komme seg ut av vrangforestillingene de har hatt i noen tiår. Vegvesenet opererer som sagt med over eller under 7.5 tonn i denne sammenheng, 1, 2 eller 3 tonn er en avrundingsfeil.
Skal vi være så drisitge å anta at denne innsikte nvar helt ukjent for deg?
Asfaltslitasje er primært en funksjon av piggdekk eller ikke, samt fart (delvis derav disse miljøfartsgrensene). Ikke av om en bil er elektrisk eller har forbrenningsmotor eller om den veier 1.5 eller 2.5 tonn for å ta to ganske vanlige vektområder for fossil/elbiler.Artikkelen handler om nedbrytning av veiens fysiske strukturer.
Det står eksplisitt at det ikke handler om veiens øverste lag, nemlig slitasje på asfalten.
Så vi trenger neppe å opplyse TØI etc, men andre burde kanskje få med seg hele innholdet i det de leser.