Air traffic controller audio obtained by CNN from LiveATC.net captured air traffic control operators directing the helicopter to pass behind the passenger plane.
An air traffic controller said, “PAT 2-5 do you have the CRJ in sight?”
The controller then said, “PAT 2-5 pass behind the CRJ.”
Additional air traffic control audio shortly before the collision captures the helicopter pilot saying, “PAT 2-5 has aircraft in sight, request visual separation.”
Less than 13 seconds later, the audio then captured audible gasps, including a loud “oooh” in the background apparently from the tower, at the moment of the crash.
Her trodde man et kort øyeblikk, at det var grenser for, hva som var muligt (Stupidity),Godt i gang med bortforklaringer, ser jeg. «Dwarfism» - den var ny.
From ‘dwarfism’ to Obama: Trump’s ugly blame game for deadly plane crash
President Donald Trump held a press conference on Thursday to address the late-night crash between a commercial airplane and an Army Black Hawk helicopter.� Unsurprisingly, Trump used the tragedy ...www.dailykos.com
Blant nålevende tror jeg du kan ha rett, mulig bare overgått av putin selv.Her trodde man et kort øyeblikk, at det var grenser for, hva som var muligt (Stupidity),
og så ser man dette. Trump må være det mest avskyelige menneskje som finnes.
Newly minted Transportation Secretary Sean Duffy—a reality TV contestantturned congressman turned Fox Business host with no transportation experience—seemed like a deer in headlights during a news conference Thursday morning. He tried to provide updates on the late-night crash between a regional commercial jet and an Army Black Hawk helicopterthat took place as the jet prepared to land at Ronald Reagan Washington National Airport, near Washington, D.C. All 64 passengers on the commercial jet and three service members on the helicopter are assumed dead.
"Obviously, it is not standard to have aircraft collide. I want to be clear on that," Duffy said at the news conference, in what is perhaps the most "no shit, Sherlock" comment in history.
When a reporter later asked whether there's an acting Federal Aviation Administration director—after Donald Trump’s co-president, Elon Musk, told the previous head to resign—Duffy did not answer and continued to walk away. Trump announced later on Thursday that he was appointing an “acting commissioner” to the FAA.
Merkelig sammentreff.Jan 20: FAA director fired
Jan 21: Air Traffic Controller hiring frozen
Jan 22: Aviation Safety Advisory Committee disbanded
Jan 28: Buyout/retirement demand sent to existing employees
Jan 29: First American mid-air collision in 16 years
MAGA = Make Airplanes Go-Boom Again
Sikkert " Hard core" MAGASkulle kanskje trodd at et minstekrav var å kunne stave egen stillingstittel, men det er visst ikke så nøye.
Only the best people ja.
Vis vedlegget 1093644
Seriøst - du tenker at om du oppløser en komite, så krasjer flyene en uke etterpå. Tror du at den ekstra personen som skulle vært på jobb i går, skulle blitt ansatt på mandag?Jan 20: FAA director fired
Jan 21: Air Traffic Controller hiring frozen
Jan 22: Aviation Safety Advisory Committee disbanded
Jan 28: Buyout/retirement demand sent to existing employees
Jan 29: First American mid-air collision in 16 years
MAGA = Make Airplanes Go-Boom Again
Middle Age Riot (@middleageriot.bsky.social)
Jan 20: FAA director fired Jan 21: Air Traffic Controller hiring frozen Jan 22: Aviation Safety Advisory Committee disbanded Jan 28: Buyout/retirement demand sent to existing employees Jan 29: First American mid-air collision in 16 years MAGA = Make Airplanes Go-Boom Againbsky.app
Slik det var i forbindelse utgangen av Afganistan mener du?Seriøst - du tenker at om du oppløser en komite, så krasjer flyene en uke etterpå. Tror du at den ekstra personen som skulle vært på jobb i går, skulle blitt ansatt på mandag?
Trump er en idiot, men om det er systemfeil som er årsaken, så er det forrige administrasjon som har ansvaret.
Vi vet ikke årsaken ennå. Den detaljen jeg funderer på i utskriften av kommunikasjonen mellom kontrollsenteret og helikopteret er at de fikk ordre om å krysse bak flyet, men svarte med å bekrefte at de så flyet og «request visual separation». Jeg forstår ikke helt hva det betyr. Så de at de var på kollisjonskurs og spurte om lov til å gjøre en unnamanøver? Det er i så fall litt rart.Seriøst - du tenker at om du oppløser en komite, så krasjer flyene en uke etterpå. Tror du at den ekstra personen som skulle vært på jobb i går, skulle blitt ansatt på mandag?
Trump er en idiot, men om det er systemfeil som er årsaken, så er det forrige administrasjon som har ansvaret.
Jeg greier ikke å skjønne poenget ditt.Slik det var i forbindelse utgangen av Afganistan mener du?
Men mener du at Trump har hatt noen som helst påvirkning til hvorfor denne ulykken skjedde?Vi vet ikke årsaken ennå. Den detaljen jeg funderer på i utskriften av kommunikasjonen mellom kontrollsenteret og helikopteret er at de fikk ordre om å krysse bak flyet, men svarte med å bekrefte at de så flyet og «request visual separation». Jeg forstår ikke helt hva det betyr. Så de at de var på kollisjonskurs og spurte om lov til å gjøre en unnamanøver? Det er i så fall litt rart.
At trump har sparket alle kompetente ledere og erstattet dem med spyttslikkere, for så selv å uttale seg bombastisk om årsaken, tilsier vel at vi kanskje aldri får vite hva som skjedde. Havarikommisjonens oppgave blir nå å bekrefte det sjefen allerede har sagt. Over tid vil det være helt ødeleggende for flysikkerhet, muskovia-style.