Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.092
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    @Høvdingen @bambadoo

Jeg mener at @amason og hans kumpaner fortjener motbør for sine argumenter, men når det går på personangrep og regelrett mobbing, så mener jeg at forumet fortjener en opprenskning. Det er flere her i denne tråden som rett ut er stygge, dem går etter mannen og ikke ballen, og det er ufint.
    Dårlig nedlatende hersketeknikk er heller ikke kledelig på trykk, ei heller i ettertid

Det ble klaget høylytt over amason sine månefjes, men det er heller ikke noe med @HasseBasse sine sinnafjes ( i alle diskusjonstråder).

Tror det er noen som kan få en skrivesperre for en god stund, eller må få godkjent innlegg av moderator.

Tøff tone i en diskusjon er helt ok, mobbing er ikke greit.

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    520
    Nja. Kanskje ikke nødvendig med aktiv dødshjelp heller, som det ser ut som de praktiserer på høyt plan hos onkel Sam for tiden.
    Tenk om han får til noe bra da. Det er stort sett bra saker han har i programmet sitt så hvis det er mulig å gjennomføre så blir MAGA en realitet. Liker den knallharde stilen. F.eks ville NATO landene betalt 2% hvis ikke han var litt tøff....?!

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.927
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.139
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    @Høvdingen @bambadoo

Jeg mener at @amason og hans kumpaner fortjener motbør for sine argumenter, men når det går på personangrep og regelrett mobbing, så mener jeg at forumet fortjener en opprenskning. Det er flere her i denne tråden som rett ut er stygge, dem går etter mannen og ikke ballen, og det er ufint.
    Dårlig nedlatende hersketeknikk er heller ikke kledelig på trykk, ei heller i ettertid

Det ble klaget høylytt over amason sine månefjes, men det er heller ikke noe med @HasseBasse sine sinnafjes ( i alle diskusjonstråder).

Tror det er noen som kan få en skrivesperre for en god stund, eller må få godkjent innlegg av moderator.

Takk for kommentaren @Deng1
    Høres ut som at jeg har missforstått meningen med konseptet "likes", eller???
    De innlegg, jeg inntil nå har skrevet i tråden, har på ingen måte vært mobbing eller "å gå etter mannen".
    Men som de fleste andre bruker jeg "likes" til å gi uttrykk for noe, jeg liker eller ikke liker. De såkaldte
    "emojis" er vel til stede for at en person netopp kan gi sitt personlige uttrykk for et innlegg uten i øvrigt å behøve
    å skrive. "Liker", "Elsker", "Takk/Namaste", "Wow", "Trist" eller "Sinna" betyder vel akkurat det??
    Å gi et "sinnafjes" til innhold, som bare er provoserende, for å være motsatt eller er så sykt i innhold
    eller måten, det er skrevet på som svar til andre, må vel være innenfor et helt alm. regelverk?? Eller
    har jeg fullstendig missforstått denne funksjonen??
    Belær meg gjerne, siden du så åpenbart føler deg provosert av måten, jeg agerer her på HFS??
    Synes det er en uting, når medlemmer skal begynne å belære moderatorene, hvilke andre medlemmer,
    som trenger utestengning, eller er det å betrakte som "mobbing, som er innenfor" ??
    Om du er utilfreds med min måte å være på, så send meg gjerne en PM............

Sist redigert:

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    520
    @Høvdingen @bambadoo

Det er identifisert mobbere i tråden ja, disse er fult klar over at de mobber og ser ikke noe problem med å fortsette.
    Innen psykisk helse er veldig ofte mobberen som har problemer.
    Husk hvilke traumer de har vært igjennom:
    Trump 1.0
    Biden
    Trump 2.0 (med god margin)
    Trump tilsynelatende sterkere og mektigere enn noensinne.

Kan forstå frustrasjonen. Blir som å få et slag i tryne hver gang Trump får til noe.
    Det finnes ingen unnskyldning for å mobbe andre, men folk sin adferd har alltid en forklaring :)
    Jeg synes ikke de fortjener å bli moderert heller, en bedre straff ville vært å la det stå! (Uten mulighet til å slette det selv).

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.276
    Sted
    Liten by
    Jeg er glad jeg personlig ikke kjenner et par mennesketyper som opptrer her inne.
    Tenk å måtte være høflig og smile til disse hver dag.

Sånn er det vel å ikke ha fått med seg hele skolegangen? Ja ja, ellers er livet bra! :)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.509
    Sted
    Smurfeland
    Jeg syns det er temmelig nærme mobbing å sitte her inne og liksom smilende forsvare angrep på utsatte og marginaliserte grupper, nekte kvinner selvbestemmelse over egen kropp, og en hel masse andre reaksjonære og autoritære tiltak som går ut over andre.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.913
    Torget vurderinger
    1
    Utenriks: Latterliggjøre USA for en hel verden, drive utenrikspolitikk etter innfallmetoden som medfører en mer ustabil verdenssituasjon, normalisere en språkbruk både muntlig og skriftlig som vi for få år siden ville avskrevet som fullstendig absurd
    Innenriks: fjerne helsehjelp, øke medisinkostnader,

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.589
    Direkte inn nå:

"Flyulykken i USA hvor to flyvende objekter krasjer i luften skyldes inkompetasje av tRumpadministrasjonen."

- Denne meldingen er verifisert med X faktaskjekk.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.927
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Utenriks: Latterliggjøre USA for en hel verden, drive utenrikspolitikk etter innfallmetoden som medfører en mer ustabil verdenssituasjon, normalisere en språkbruk både muntlig og skriftlig som vi for få år siden ville avskrevet som fullstendig absurd
    Innenriks: fjerne helsehjelp, øke medisinkostnader,
    Det som er litt interessant å legge merke til nå er at de tydeligvis allerede har brukt opp «shock & awe» med et snøfokk av forberedte presidentordrer den første dagen og er i stedet tilbake på innfallsmetoden. Det kommer til å bli mye rot med like deler inkompetanse, hevngjerrighet og smålighet.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.074
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    For meg ser dette ut som den mest intense tåkeleggingsoperasjonen noensinne i det vi hittil har omtalt som som etterkrigstiden.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.972
    @Høvdingen @bambadoo

Jeg er 100% enig i at rene personangrep burde påtales, og vil oppfordre alle til å holde seg unna dette.
    Det sagt; det er en fin linje mellom det å påpeke åpenbar løgn og kunnskapsløshet, og det å hevde at noen mangler noe. Dessuten er det en tydelig tendens fra pro-Trump-leiren å oppleve etterprøvbare fakta som sensur av egne meninger, men det er det altså IKKE.
    Det er faktisk slik at Trump ikke egner seg til å lede en en nasjon, ettersom han kontinuerlig beviser at han ikke kan reglene for omgang med andre mennesker, verken sivilt eller politisk.
    Mannen er farlig, og det er viktig å poengtere det. Om noen tar dette ille opp, er det uansett ikke mobbing, det er fakta.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.589
    Problemet er hvordan man diskuterer med folk som ser til ledere som leverer etter mottoet kunnskap er bare kunnskap. Usikkerhet gir håp.

Sitatet skal stamme fra Surkov.

lurvis

vegspringar
    Ble medlem
    17.03.2015
    Antall liker
    6.232
    Sted
    Nesodden-Toten-Valdres
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er glad jeg personlig ikke kjenner et par mennesketyper som opptrer her inne.
    Tenk å måtte være høflig og smile til disse hver dag.

Sånn er det vel å ikke ha fått med seg hele skolegangen? Ja ja, ellers er livet bra! :)
    Her er faktisk et godt eksempel på herske og mobbeteknikk. Nedvurdere andre og på den måten fremheve seg selv.
    Har vel ikke helt fått med seg hele skolegangen selv. Store mangler i folkeskikk og et godt bilde på hvordan femineriseringen inntok det mannlige kjønn etter de anonyme internettforumene dukket opp. :)

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.276
    Sted
    Liten by
    Her er faktisk et godt eksempel på herske og mobbeteknikk. Nedvurdere andre og på den måten fremheve seg selv.
    Har vel ikke helt fått med seg hele skolegangen selv. Store mangler i folkeskikk og et godt bilde på hvordan femineriseringen inntok det mannlige kjønn etter de anonyme internettforumene dukket opp. :)
    Har jeg nevnt navn?
    Men jeg skjønner at du følte deg truffet...beklager det.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.545
    Sted
    Oslo
    Har jeg nevnt navn?
    Men jeg skjønner at du følte deg truffet...beklager det.
    Tror vi bare må godta at folk som slenger ut karakteristikker som "ikke fått med seg hele skolegangen" "store mangler i folkeskikk" og "hvordan feminiseringen inntok det mannlige kjønn" er folk som er ganske hårsåre for selv å bli karakterisert
    Og der kom jammen meg ordene idiotisk teknikk og papegøyer også

Sist redigert:

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.592
    Torget vurderinger
    8
    Vet jo hvem flere av de her inne er og her snakker vi tøffe bak tastaturet som ikke hadde sett deg i øynene

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.276
    Sted
    Liten by
    Samme idiotiske teknikk. Men sånn er det med..... papegøyer.
    Har jeg nevnt navn? Det var en generell betraktning om mennesker jeg ikke liker å være rundt. Og det får deg til å tilte? Ikke mennesker som har håndbevegelser som vi har klart å tukte her, heller ikke mennesker i makt posisjoner som truer med det ene og andre om de ikke får viljen sin og ei heller andre land som begrenser rettigheter til kvinner og andre annerledes mennesker....det får deg ikke til å tilte?

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.455
    Torget vurderinger
    4

Keith KingKeith King • 2nd • 2ndFormer White House Lead Communications Engineer, U.S. Dept of State, and Joint Chiefs of Staff in the Pentagon.Former White House Lead Communications Engineer, U.S. Dept of State, and Joint Chiefs of Staff in the Pentagon.
    1d • 1 day ago
    Follow

Trump Plans U.S. Troop Withdrawal from Europe, NATO Allies on Edge

Significant Troop Reduction

President Donald Trump reportedly plans to withdraw approximately 20,000 U.S. troops from Europe, marking a 20% reduction in the American military presence on the continent. According to Italian news agency ANSA, Trump also intends to demand financial contributions from NATO allies to maintain the remaining troops.

The White House has yet to confirm or deny the report.

Why This Matters

The proposed withdrawal comes at a time of heightened tensions with Russia, as Moscow continues its aggressive stance against NATO-aligned nations due to the ongoing war in Ukraine. European allies heavily rely on U.S. military support as a deterrent against potential Russian incursions. If the withdrawal proceeds, it could weaken NATO’s defensive posture and embolden Russian military ambitions.

Key Points to Know
    • Current U.S. Presence in Europe: About 100,000 U.S. troops are stationed in Europe, including permanent bases in Germany, Italy, Poland, and the UK.
    • Trump’s Longstanding Stance: The former and now current president has long argued that NATO allies should contribute more financially to defense efforts instead of relying on U.S. taxpayers.
    • Impact on NATO: A significant U.S. troop withdrawal could destabilize the alliance at a time when NATO is already reinforcing its eastern flank against Russian aggression.

Potential Consequences
    1. Reduced U.S. Influence in Europe – A withdrawal could lead European nations to seek alternative security arrangements, possibly boosting European Union-led defense initiatives.
    2. Increased Russian Aggression – NATO members near Russia’s borders, like Poland and the Baltic states, may feel vulnerable to military provocations or hybrid warfare tactics from Moscow.
    3. Strained U.S.-NATO Relations – Trump’s insistence on financial contributions may further divide the alliance, as European leaders have already expressed concerns over his commitment to NATO.

As NATO and European leaders scramble for clarification, the move signals a potential shift in U.S. global defense policy, raising questions about America’s long-term security commitments to its allies.
    Activate to view larger image,
    No alternative text description for this image

Activate to view larger image,
    Nå som Russland er svekket og opptatt i Ukraina så er vel dette ett bra tidspunkt på å¨etabelere ett EU samarbeid og fase ut Nato. Kan ikke stole på USA mere

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.348
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    skulle ønske man kunne være litt mer direkte jeg da, når man snakker veldig generelt er det lett å føle at noe er adressert til deg men så var det kanskje til noen andre og man lager en diskusjon ut av ingenting.
    jeg tror (og håper) at de fleste har fått med seg at stort sett så er internett underholdning og man må ikke ta internett (og livet) altfor seriøst :)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.509
    Sted
    Smurfeland
    skulle ønske man kunne være litt mer direkte jeg da, når man snakker veldig generelt er det lett å føle at noe er adressert til deg men så var det kanskje til noen andre og man lager en diskusjon ut av ingenting.
    jeg tror (og håper) at de fleste har fått med seg at stort sett så er internett underholdning og man må ikke ta internett (og livet) altfor seriøst :)

310683B6-110F-4285-9901-16E575E5F424.jpeg

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.927
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Direkte inn nå:

"Flyulykken i USA hvor to flyvende objekter krasjer i luften skyldes inkompetasje av tRumpadministrasjonen."

- Denne meldingen er verifisert med X faktaskjekk.
    Ikke engang bare tøys:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.927
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Han finner sikkert noen å skylde på. Kanskje flygelederen var svart, kvinne, mexicaner, …. DEI hire!! Wokeness!! MAGA!!!

The buck stops … somewhere else. Always.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.545
    Sted
    Oslo
    Han finner sikkert noen å skylde på. Kanskje flygelederen var svart, kvinne, mexicaner, …. DEI hire!! Wokeness!! MAGA!!!

The buck stops … somewhere else. Always.
    Han er kjapp på avtrekkeren mot Obama! og Biden, men hopper (ikke så) elegant over presidenten fra 2017 - 2021, undrer på hvem det var

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn