En av mine bekjente har "byttet side" fra det offentlige til om ikke det private så i alle fall det mer markedsorienterte (vi er i elkraftsektoren her). Det er lett fascinerende å se hvor raskt synet på og forherligenlsen av "systemet" endret seg når vedkommende fikk se det fra den andre siden.
Ja.
Det kan sjølvsagt vera noko i det du seier: alle som saka vedkjem (i tredje orden) skal høyrast, og det skal gjerne innom politisk nivå mange gonger. Dessutan er det uante klagemoglegheiter når alt ikkje går slik nokon av partane ønskjer seg.
Ta saka med eitt eller to dass på ein ørliten rutebåt i Nord-Trøndelag (eit par sider bak i tråden):
Den lille hurtigbåten «Metro Lekafjord» har bare ett toalett, men Sjøfartsdirektoratet krever to. Det kan stoppe selskapets planer for rutekjøring langs norskekysten.
www.nrk.no
Her er det tydelegvis klare (og rasjonelle) krav, men reiar ønskjer seg unnatak frå eitt (sikkert aktverdig grunn). Så utrustar dei båten i tråd med sine ønskjer, søkjer om dispensasjon og får nei. Frå starten av prosjektet til svaret kjem, er tida ca. eitt år. Om det kjem av ein ikkje kan søkja med utgangspunkt i planteikningar, men berre med ferdig båt, veit eg ikkje. Så, etterpå, når svaret ikkje er tilfredsstillande, så vert det klaga oppover, akkompagnert av oppslag i media om den byråkratiske firkantheita i direktoratet.
Når det skal akkederast på alt i det uendelege, er det ikkje rart at ting tek tid.
Edit:
Fiskeri- og havminister Marianne Sivertsen Næss (Ap) må nå svare i Stortinget på hvorfor Sjøfartsdirektoratet krever to toaletter om bord i den lille hurtigbåten «Metro Lekafjord».
www.nrk.no
Edit:
Eit døme på kompleksitet: strandsona. Ingen skal «eigentleg» byggja der, men mange får lov berre dei spør på rett måte. Tydeligvis.
Strandsonen i Norge er under angrep. NRK kan nå avsløre at et område større enn en fotballbane er blitt nedbygd – hver dag – i 20 år.
www.nrk.no