I tilfelle dette vil være nyttig for andre:
Forbrukerklageutvalget har i FTU-2015-819 slått fast at hodetelefoner har 5 års reklamasjonstid.
https://innsyn.onacos.no/forbrukertilsynet/hist/wfdocument.ashx?journalpostid=2015018311&dokid=202672&versjon=2&variant=P&
Coolshop skrev at hodetelefonene ikke er dekket av reklamasjon da de ble levert i 2017, men jeg skrev tilbake at hodetelefoner har 5 års reklamasjonsrett, og nå vil de ha et bilde som viser hvor 5 års reklamasjonsrett fremgår. Jeg skal henvise til forbrukerkjøpsloven §27 annet ledd, men hvordan...
Du, jeg betalte norsk pris inkl. norsk MVA. Og det står "Coolshop.com/no er Norsk butik og sender fra Norsk SE nummer til Norske kunder. Alle priser på siden er Norske Kroner inklusiv Norsk moms og toll." på kvitteringen.
Jeg kjøpte Beyerdynamic DT990 Edition litt over fire år siden fra coolshop.com, og nå har det blitt ubalanse mellom klokkene; midtbildet er mer til venstre.
Hvis jeg leverer dem inn og coolshop sier at det er kun to års reklamasjonsrett på dem, hvordan argumenterer jeg at det er fem år?
Jeg er interessert i å kjøpe en Sansui 881, men kan ingenting om det å vedlikeholde vintage receivere.
Er det mulig å sende den til noen i Norge (med track record og referanser) som kan fikse og rengjøre den?
Jeg er fristet til kjøpe et stativ utført i tre fra Noraudio som er på salg for 500 kr, men det har ingen kundevurderinger og jeg kjenner ikke til Noraudio fra før.