Kabler fra Xindak kjenner jeg ikke til, baluba, men skulle ikke forundre meg om de spiller godt i visse anlegg - sånn er det med kabler flest, IMO.
KCAG vil alltid ha en spesiell plass hos meg, mesut, siden det er vel den signalkabelen jeg oftest har anvendt og vendte stadig tilbake til. Men etter å ha mistet to sett etter flytting (0,5 og 1m, samt svindyre og gode ht-kabler fra JPS), så blir det nok ikke aktuelt å legge ut så mye penger i signalkabler igjen
. Men at du måtte ty til både Harm Tech og Gamut D200 for å balansere ut den lyse klangen til Studio 20 - legendariske ht! - høres litt vel drøyt ut(!). Uheldig med rommet da, kanskje?
Pro Silway kler iaf nåværende oppsett veldig bra (siden den gode balansen ble noe forrykket etter at jeg ommøblerte). Den malmfulle klangen passer perfekt inn. Og bassen er et eget kapitel nå; saftig, rik på tekstur og nyansering, men ikke svulmende og pløsete. Mellomtonen har mer glød og fylde. Toppen mer dempe uten å gå på bekostning av detaljering. Akkurat det jeg jaktet etter som makker til Oblivion ht-kabler, som er slankere i klangen. Jeg er strålende fornøyd at mine antagelser slo til. Av og til gir det gevinst med litt ballast og erfaring. Å lese specs og slå seg til ro med det - vi har en gren av slike meningsbærere her på HFS - er altså ikke min greie. Jeg setter på kjent musikk og lar ørene avgjør, enkelt og greit. Og jeg fornekter aldri mine ører! Kan iaf ikke se at det tar mere tid og resurser enn å virre rundt med avanserte apparater rundt baug. Virker ikke på meg som at den metoden bringer folk kjappere "i mål" heller!
Men før selvdigging tipper helt over
, så gjenstår det jeg liker å kalle "syretesten", dvs å leve med lyden fra oppsettet dag etter dag og smiler tilfreds hver gang musikken strømmer ut av ht