Du trenger den selvtitulerte debuten fra 79, Eivind!Har The Magazine, Pirates og Flying Cowboys i dag. De to førstnevnte er bra, mens sistnevnte ikke akkurat oppleves som noe høydare. Kjenner at jeg må ha It´s Like This inn i samlingen, men da greier det seg nok med RLJ for min del
Du finner den blant disse, disk 3 Original Album Series (5CD) - Musikk - CDON.COM"Girl at her volcano" er noe av det cooleste dama har gitt ut. Dessuten så lydmessig kanon og dynamisk at "Under the boardwalk" avspilt på gode hønn skremmer vannet av enhver med apekister i stova. Den finnes på CD også, men er kun utgitt i Japan, så den vokser ikke på trær.
Med TW må vi nok over til pattedyrenes rekker, i brunst.rickie lee jones synger som en kråke.
men, der igjen, det gjør bob dylan også.
(kom ikke på en fugleekvivalent til tom waits i farta).
Med TW må vi nok over til pattedyrenes rekker, i brunst.rickie lee jones synger som en kråke.
Har du ikke debuten men har flere andre så har du bommet på prioriteringen. Debuten er verdt like mye hele resten av hennes karrière når det kommer til musikalske utbytte. Og de andre er gode de også, men debuten fra 79 hører til i en klasse for seg selv. Jeg blir faktisk litt overrasket hver gang jeg møter på en med stor samling som ikke har den, og jeg har aldri tidligere hørt om noen som har flere album av Rickie men mangler den. Det er svært, svært uvanlig å ha mer enn en Rickie og ikke ha den første. Vår venn ptb er den eneste jeg kjenner til, og det skulle ikke forundre meg om han er den eneste i verden.Du trenger den selvtitulerte debuten fra 79, Eivind!Har The Magazine, Pirates og Flying Cowboys i dag. De to førstnevnte er bra, mens sistnevnte ikke akkurat oppleves som noe høydare. Kjenner at jeg må ha It´s Like This inn i samlingen, men da greier det seg nok med RLJ for min del
Har tenkt å kjøpe samme boks pluss Pop Pop på CD. Vinyl av sistnevnte er uaktuelt. Selv om den boksen betyr at jeg sitter med dubletter av debuten og Pirates så blir det likevel rimelig for de tre ekstra diskene, som alle er verdt å ha. Den flyvende cowboy-greia bryr jeg meg ikke om hvis den ikke er spesielt god, og det er den visst ikke.Du finner den blant disse, disk 3 Original Album Series (5CD) - Musikk - CDON.COM"Girl at her volcano" er noe av det cooleste dama har gitt ut. Dessuten så lydmessig kanon og dynamisk at "Under the boardwalk" avspilt på gode hønn skremmer vannet av enhver med apekister i stova. Den finnes på CD også, men er kun utgitt i Japan, så den vokser ikke på trær.
Jeg har Tom Waits-boksen, og den er satt sammen med fine og originaltro mastringer. Absolutt mye for pengene, og stort bedre lyd får du ikke på andre CD-utgivelser. Antar at det samme gjelder Rickie. Tror ikke hverken Rickie eller Waits har blitt remastret for CD, de opprinnelige mastringene er gode og fansen er ofte lydfreaks slik at label vet en moderne remaster vil bli dårlig tatt imot.Jeg tror også de pakkene som benevnes Original Album Series heller ikke er remastret. At det er de same som opprinnelig ble utgitt. Mener jeg leste det i sin tid, men husker ikke hvor jeg har det fra.
Jeg kjøpte flere av de pakkene for noen år siden, bl.a denne.
Hm, liker "Flying..." godt, jeg. Hører på den akkurat nå, faktisk. Den er litt "tammere" og lunere i uttrykket, men inneholder likefullt sterke låter.Har The Magazine, Pirates og Flying Cowboys i dag. De to førstnevnte er bra, mens sistnevnte ikke akkurat oppleves som noe høydare. Kjenner at jeg må ha It´s Like This inn i samlingen, men da greier det seg nok med RLJ for min del
Riktig fin pris på kvalitet der, fellow gooner! Synd jeg allerede har de fire andre skivene, hvorav 3/5 på vinyl, så det er jo egentlig grunn godt nok til å kjøpe boksen likevelDu finner den blant disse, disk 3 Original Album Series (5CD) - Musikk - CDON.COM"Girl at her volcano" er noe av det cooleste dama har gitt ut. Dessuten så lydmessig kanon og dynamisk at "Under the boardwalk" avspilt på gode hønn skremmer vannet av enhver med apekister i stova. Den finnes på CD også, men er kun utgitt i Japan, så den vokser ikke på trær.
Eh, nattergal?! Da må du slutte å skru så fælt på boksene dine, vidarje!Han synger som en nattergal
Hehehe, dette har vi diskutert før, i nettopp denne møkka tråden. RLJ synger som ei kråke i flere sanger, IMO, feks i "Pop Pop", jfr låta nr 2 "Spring...". Basta! (og igjen, jeg har ingenting imot kråkerøst, og digger kråker - en av de mest intelligente fuglene. Heller en kråkerøst med innlevelse, liv og formidlingsevne enn en glatt nattergal, jfr de altfor mange platte syngedamer bransjen dyrker frem, og som vi gjerne hører på hifi-messer, og som jeg også har flere av i samlinga).Btw: Rickie synger ikke som ei kråke, da må vi isåfall omdefinere det begrepet. Hun synger litt affektert og svært ungpikeaktig, akkurat det siste er den rake motsetning til å synge som ei kråke. Kanskje hennes litt affekterte stil forvirrer?
Jajaja, baluba, vi er litt uenige, ser jeg - fair enuff. Uthevelsen over en min, og det er nettopp det jeg opplever RLJ i flere sanger. Sikkert innkalkulert fra hennes side. Hva "Spring..." angår, så skal jeg ikke se bort fra at jeg klarer ikke å lytte til den sangen uten å ha den, i mine ører, fullkomne harmoniske tolkningen av Radka Toneff av samme låt som referanse, og har piggene litt ute på vår kjære RLJs innsats.Vi får heller være uenige om definisjonen på hvordan en kråke låter, men akkurat nå hører jeg akkurat det sporet fra Pop Pop og hører ingen kråkesang. Det er fortsatt den litt ungpikesøte og affekterte stilen, langtfra kråke i mine ører. Kråke skal være litt disharmonisk og til tider nesten kalkulert falskt.
Eh, nattergal?! Da må du slutte å skru så fælt på boksene dine, vidarje!Han synger som en nattergal
Once again it´s confirmed - I´m uniqueDet er svært, svært uvanlig å ha mer enn en Rickie og ikke ha den første. Vår venn ptb er den eneste jeg kjenner til, og det skulle ikke forundre meg om han er den eneste i verden.
Hehehe, full pott for kreativitet!
mesut over fortalte en historie fra den gangen han var lærervikar - sannhetsgehalten er nok så som så - men uansett, han gav elevene oppgave i å skrive om en drømmedag med en eventyrfigur. En besvarelse fra en hormonbefengt gutt var:
-"Jeg var sammen med en vakker prinsesse og vi pulte hele dagen! - Slutt - "
NB! ekstra morsomt med pakistansk aksent!
Å stave riktig er ingen selvfølgelig egenskap. Vi ser ikke så store og grove feil her på HFS altfor ofte, i alle fall ikke sammenlignet med Facebook. Men det forekommer. En svært vanlig stavefeil som jeg har merket meg er høytaller eller høyttaller. Regner med at det er en østlandsdialekt som har trykk på siste stavelse som er årsaken til den utbredte feilskrivingen.Hehehe, ubetalelig! Dessverre ser det ut til at det ikke bare er utlendinger som sliter med norsken nå om dagen
Ja, det er flere plausible grunner til at norsk skriftlig har gått veien høna sparker. HFS er såvisst ikke den verste plassen, dog er jeg usikker på om det er den målestokken vi bør strekke oss etterÅ stave riktig er ingen selvfølgelig egenskap. Vi ser ikke så store og grove feil her på HFS altfor ofte, i alle fall ikke sammenlignet med Facebook. Men det forekommer. En svært vanlig stavefeil som jeg har merket meg er høytaller eller høyttaller. Regner med at det er en østlandsdialekt som har trykk på siste stavelse som er årsaken til den utbredte feilskrivingen.Hehehe, ubetalelig! Dessverre ser det ut til at det ikke bare er utlendinger som sliter med norsken nå om dagen
Hvilket må penses inn på en av våre landsmenn som må sies å være flittig med ord-bruken - Hr. Sunde. De fleste har vel hørt Soga om Harald Jordfreser når han, førti mann og frillen Veldreid Skrevadottir skulle til reise til vinland. Da navigerte de med kompasshøne. Det foregikk på den måten at de holdt høna opp etter halsen - og så dro de dit høna sparket.......veien høna sparker.
Ingenting å tape, absolutt alle komponenter er skiftet siden jeg hang dem opp på veggen, så mye rart kan ha skjedd siden den gang. Kanskje jeg skulle prøve dem mellom pre og power, det The Name står nå.Det hadde overrasket meg om de er indentiske, men det finnes jo større overraskelser i verden.Tror det er samme kabel med annet navn, jeg.Jamen, baluba, mulig kablene dine ser bra ut på bildet, de også, men mine låter langt bedre. Sånn er det bare med den saken!Jeg skal se om jeg ikke får tatt bilde av Xindak signalkabel i kveld. De har et mønster som jeg tror er helt likt de jeg trodde var Xindak.
(men de måler helt identiske, selvsagt!)
Det er forøvrig ikke mine, det er min bror som har signalkabel fra Xindak. Jeg har høyttalerkabler fra Xindak, og forsterker. Så dyre signalkabler som FA-1 har jeg ikke med unntak av et sett VdH The First MkI som faktisk henger på veggen istedenfor å være tilkoblet noe som helst. Bør kanskje få dem ut av arbeidsledigheten, men de har liksom ikke overbevist i tidligere oppsett. Kanskje jeg endelig har godt nok anlegg til at de overbeviser? Muligens noe å utforske i helgen.
Mine er iaf fra slutten av 90-tallet, og halvparten av lederne er av sølv. Og selv om kabelskeptikerne hudfletter meg, så har denne kabelen stoppet meg kraftig opp på min nøysomme vandring til deres rekker.
Foreslår du setter in VDH igjen dersom oppsettet har forandret seg i mellomtiden, bare for å sjekke. Hva har du å tape på det?
Hehehe, jeg håper at de kom frem, og at den sagnomsuste frillen du nevnte i historien har fått noen kvinnelige avkom som forviller seg inn i min favn for trøst snart.Hvilket må penses inn på en av våre landsmenn som må sies å være flittig med ord-bruken - Hr. Sunde. De fleste har vel hørt Soga om Harald Jordfreser når han, førti mann og frillen Veldreid Skrevadottir skulle til reise til vinland. Da navigerte de med kompasshøne. Det foregikk på den måten at de holdt høna opp etter halsen - og så dro de dit høna sparket.......veien høna sparker.
Som sagt, baluba, hvorfor ikke. Jeg synes Harm Tech har alltid hatt "mistenkelige" lav priser ift sine kvalitet/konkurrenter. Men masse skryt har de høstet, og det samme har jo Xindak også.Tror det er samme kabel med annet navn, jeg.
Skjønte den ikkeSølde enkelt det hele; går det den veien høna sparker; - snu høna! Har du hønsefjær på kølla - ta AV høna
Som de sier i DK:Kult du deler, blues. Jeg har to ex av debutskiva, og får ikke meg selv til å bruke masse gryn på grom-utgaven. Men jeg sikler hver gang jeg ser den
Ligger i senga og leser innlegget. Klikker på YouTube-videoen, og jaggu får man fot av mobillyden også!
Bruker gjerne den låta når noen ramler innom for å lytte på anlegget.