Jeg har hatt det problemet tidligere. Det jeg gjorde for å løse det, var følgende:
1. Sette på SonosNet. Hvis jeg brukte WiFi, ble belastningen på nette for stort, og fikk dermed klipping.
2. Velge kanal 1 på 2,4 Gh båndet, på valgmenyen i sonos appen, således at sonos fikk best signal å sende på.
3. Gikk inn på WiFi ruteren, og tvang ruteren til å velge kanal 6 eller høyere på 2,4 Gh båndet. Dvs. skru av mulighet for at WiFi-ruteren selv automatisk velger «optimalt nett».
4. Ha rask nok internett, over 100 mbit. Hvis det er lavere, og flere bruker nettet samtidig, kunne det være nok til at det kom klipping/pauser i lyden på sonos.
5. Det over løste problemet, ikke hatt problemer etterfølgende med klipping/pauser på lyden etterfølgende.
Learn all about SonosNet and why it's an important feature for your Sonos speaker system. Discover how it works to enhance your listening experience.
speakergy.com