Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevelse !

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Pokker ;) Takk for oppklaringen
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

eller gjør som meg og sett ned verdien med minst 50% ;)
min ventende røramp blir ekstra billig....
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Sett ned verdien? hva mener du?
Forklar deg menneske, jeg vil også ha forsterker til hodetelefonene mine :D
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

En mulighet for oss som bor i nærheten av svenskegrensa er å få pakker tilsent til et svensk postkontor over grensa, og hente det der..

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/04/04/365747.html

Noen som har prøvd dette? hva slippe rman unna da, toll eller mva eller beggge deler?
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Sett ned verdien? hva mener du?
Forklar deg menneske, jeg vil også ha forsterker til hodetelefonene mine :D
Du kan be forretningen du handler med å føre opp en lavere verdi på faktura/ tollpapirene som følger forsendelsen. Er den lavere enn grensa for tollfri verdi for innførsel til Norge, NOK 200 eks. fraktomkostninger, slipper du å betale norsk mva. Ulempene er at dette er svindel og at eventuell tap av varen eller skade på varen, vil bli erstattet i forhold til redusert oppført verdien.

Dersom du handler med en forretning som er vant til å eksportere, vil de trekke fra opprinnelseslandets mva og føre opp netto kostpris som fakturaverdi. Norsk mva vil deretter bli beregnet på basis av netto kost. Handler du fra f.eks. Sverige og Danmark, er det lite forskjell på deres mva og vår. Motivasjonen for å jukse blir da mer et prinsipp.

Et forhold som dog oppleves som meget urettferdig, er at det legges til mva på brukt utstyr du tar inn til Norge. Løsningen med å opprette en posterestante adresse i Sverige, er en god ide dersom det er brukt utstyr du skal handle. Skal du kjøpe nytt, vil refusjonen av svensk mva i prinsippet gå opp i opp med norsk mva.

Du kan ta inn varer avgiftsfritt dersom du selv bringer dem med deg for inntil NOK 3.000 dersom du har vært ute av Norge i mindre enn 24 timer, og NOK 6.000 dersom du har vært ute mer enn 24 timer.

Følgende er hentet fra www.toll.no :
I tilfeller hvor verdigrensen på NOK 6000/3000 overskrides, kan du selv velge hvilke varer du vil betale toll og avgifter for. Hvis verdien av en vare overstiger denne grensen, må toll og avgifter betales av varens verdi i sin helhet. Varer som utgjør et hele, kan ikke deles og innføres over flere reiser, eller av flere personer. Dette gjelder selv om verdien av den enkelte del er mindre enn NOK 6000/3000. Kan du ikke dokumentere verdien, f.eks. ved kvittering, fastsettes verdien skjønnsmessig av Tollvesenet.

Som du sikkert forstår, er det fullt mulig å jukse med verdifastsettelsen for brukt utstyr også. Jeg antar at tollvesenet tenker i mono, og ikke stereo eller flerkanal! Hver mann sin høytaler! ;)

En krone snytt av deg, er en krone mer i skatt for meg. :'( ;)
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Takk for den grundige gjennomgangen :D Nå føler jeg at jeg har litt mer oversikt. Kanskje jeg bør begynne å tråle bruktmarkedene i Sverige også.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

En mulighet for oss som bor i nærheten av svenskegrensa er å få pakker tilsent til et svensk postkontor over grensa, og hente det der..
Det kan være svært besparende å bestille til Sverige. Men husk at frihandelen kun gjelder innen EU. Dvs. bestiller du fra USA er det godt mulig at du må betale avgifter i Sverige også.
 

adrbah

Fersking
Ble medlem
06.12.2004
Innlegg
1
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Til Einis:

Er du fornøyd med hodetelefonforsterkeren?
Skal kjøpe meg en og valget står mellom Xiangsheng 708 og KorSun u5. Skal bruke den til sennheiser 600.
Er kun opptatt av lyden ut til hodetelefonene.
Er du fornøyd med byggekvaliteten?

har også ac01, den burde koste over dobbelt.... ;)


da kom saken, LITT penere enn bildet på nettsiden ;D
åpnet opp, ser overhode ikke ut som komponenter til bare 12-1300kr ...
også er det egentlig en preamp med hodetelefon utgang, ikke en dedikert hodis-amp.
har bare lytta en time men  ;D ;D
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

jo, bruker den på hd595. har ikke noe å sammenligne med men skal ikke klage....
korsun er sikkert også god. den er en dedikert hodetelefon-amp uten pre ut tror e men.
kvalitetsfølelsen er fin, bortsatt fra at ene rca pluggen faller ut titt og ofte, gjelder sikkert bare min...
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel


de ville ikke ha moms! ;D
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.400
Antall liker
11.236
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Nektet de moms. Jaja, neste gang kanskje ??
Hva ble prisen totalt da?
Den spiller bra den saken der.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Einis- Fortell mer om forsterkeren din! Fornøyd? Hva kom prisen på?
 

finn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
61
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Ser bra ut den der einis! Lyder sikkert bra også.
Vi må få tilbakemelding om lyd og pris.
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

coem er lure og putter "import-test sample" i fakturan ;)

totalt med dollarkurs 6.09 ble det 42 hundrelapper og noen småkroner.
har bare spilt en times tid men tok ikke mange sekundene å høre at vincent sv233 er kjipe greier ;D
mye mer naturlig, levende, smooth. mindre skriking, bedre fylde(!) på tross av de 170 færre wattene.

irriterte meg at vincentn ikke hadde pre out, denne hadde så jeg skulle få brukt subben orntli, men den funker ikke når sluttrinnet er koblet inn. for å spare på røra. :-/
hvordan blir det med lasten når jeg kobler med høynivå på en 30watter?
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Bestilte en Cayin CDT-15A, Xindak FS-1 og FA-1 fra NYSound på tirsdag, og pengene ble trukket fra konto på torsdag. Har ikke hørt noe fra ham enda, men jeg håper på at jeg har godsakene i løpet av neste uke. Det skal for øvrig spille sammen med en Opera Audio Consonance a100 og et par B&W DM602S2 foreløpig (studentanlegg), gleder meg som en unge :D
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Du er sikker i din sak om at denne er langt å foretrekke fremfor SV-233 Einis? Det er ikke bare at du er forelsket i det nye?

PS: det er ikke hån, spekulerer bare.
 

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Innlegg
89
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Bestilte en Cayin CDT-15A, Xindak FS-1 og FA-1 fra NYSound på tirsdag, og pengene ble trukket fra konto på torsdag. Har ikke hørt noe fra ham enda, men jeg håper på at jeg har godsakene i løpet av neste uke. Det skal for øvrig spille sammen med en Opera Audio Consonance a100 og et par B&W DM602S2 foreløpig (studentanlegg), gleder meg som en unge :D
hei styx

skal ikke ødelegge gleden din, men jeg ble ikke imponert over den cayinen. I mitt anlegg, spilte min langt billigere vincent fletta av cayinen, enda jeg har byttet rør på den. har ikke lyst på en brukt da ;D?
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Du er sikker i din sak om at denne er langt å foretrekke fremfor SV-233 Einis? Det er ikke bare at du er forelsket i det nye?

PS: det er ikke hån, spekulerer bare.
næh...desse er nesten som dag og natt. den nye er langt mer uanstrengt og naturlig, organisk. hvor vincent er hard, kunstig...
utklingingen er fantastisk i forhold.

blir trolig ikke transistor på lenge her i huset...
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg er helt enig med Einis - musikken har blitt mye mer organisk med rør. Utrolig hvor mye det egentlig kan forandres :)
Rocke-foten er ute rett som det er med denne preampen !!

Har fått en Ming Da MC-7R og disse spiller nå sammen med Embla Coenia. Lyden er som er drøm; silkemyk, varm og utrolig sjarmerende.

Her er forøvrig et bilde...:


Snart kommer det også erfaringer rundt Ming Da MC-300C - de er nemlig også ganske gøyale...
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

høres flott ut Einis.. og for bare 4200... Gratulerer :D
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Noen som vet om det blir solgt Shengya sp-t100 noen plass?? og til hvilken pris....

MVH
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

hei styx

skal ikke ødelegge gleden din, men jeg ble ikke imponert over den cayinen. I mitt anlegg, spilte min langt billigere vincent fletta av cayinen, enda jeg har byttet rør på den. har ikke lyst på en brukt da ;D?
Hva var det spesifikt du ikke likte med den? Hadde jeg ikke bestilt allerede hadde en brukt absolutt vært interessant, men det er nok litt for sent nå ;)
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg er helt enig med Einis - musikken har blitt mye mer organisk med rør. Utrolig hvor mye det egentlig kan forandres :)
Rocke-foten er ute rett som det er med denne preampen !!

Har fått en Ming Da MC-7R og disse spiller nå sammen med Embla Coenia. Lyden er som er drøm; silkemyk, varm og utrolig sjarmerende.

Her er forøvrig et bilde...:


Snart kommer det også erfaringer rundt Ming Da MC-300C - de er nemlig også ganske gøyale...
Er kombinasjonen digitalt i effekt og rør i fortrinn noe å satse på? Det virker på meg som meget interessant. Jeg er til og med så frekk at jeg spør hvor mye et slikt fortrinn koster, sånn ca? Bare lurte liksom. Det så jo lekkert ut i tillegg.

Mvh
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

For min del så synes jeg at MC-7R spiller bedre sammen med Embla Coenia enn med MC-300C. Digitalt effekttrinn ble absolutt best på mitt oppsett så her føler jeg at en anbefaling er på sin plass. MC-7R kom forøvrig på 3920.- ink alt så dette er jo et røverkjøp !
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Ludo - Har denne preampen utgang for to stereo effektforsterkere ? Slik at man kan biampe ? Hvordan lyder foresten 300b blokkene ? Og hvordan var prisen ? Vurderer selv disse for tiden.
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

MC7-R har utgang til to effekt-trinn, her kan man bi-amp'e uten store problemer. Når det gjelder rør-effekt-trinnene så er jeg ikke helt sikker på om disse er særlig glad i mine høyttalere, det ble liksom for slapt. Prisen på et sett ble ca. 11.500.-
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg må i alle fall si at kundeservicen NYSound har vist meg ikke har vært imponerende... Har sendt ham en del mail den siste uka, både til sales@ og support@, og har enda til gode å få et eneste svar :/
 

buril2000

Medlem
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
9
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg har bestilt pre og amp-settet fra sheng ya.
t3 og t300. Jeg har sendt masse mail, men ikke et eneste svar så langt. Pengene er på konto ennå, men han har jo tross alt fått visa-nummeret...
Det var noen som fortalte meg at dette settet har blitt tatt ut av produksjon for lenge siden, og er umulig og skaffe. Det stod jo vitterlig "in stock" på hjemmesiden.
Har noen opplevd det samme?
Tar det lang tid før bestillingen blir registrert, eller kan jeg bare glemme dette settet?
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det er ikke godt å si hva som har skjedd med dette settet. Jeg ser at de også har fjernet det fra web'en sin - kan produktet er tatt fra markedet... Har du prøvd å ringe ?
 

buril2000

Medlem
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
9
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Hvordan ringer jeg dit?
Er det ikke landskode eller noe sånt?
Prøvde det lange nummeret på hjemmesiden, men bare feilmelding..
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Ser at utvalget bare blir mindre og mindre! Er han i ferd med å avvikle?
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

steng kortet en ukes tid så kan han ikke trekke beløpet, greit nok...
effektrinnet skal være umulig å skaffe, så da kan man like godt handle en annen plass, coem, timaudio osv..
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det er nå en uke siden jeg bestilte spilleren og kablene, og jeg har fortsatt ikke fått verken sporingsnummer eller svar på noen av mailene jeg har sendt. Pengene ble trukket fra konto for fem dager siden... Begynner nesten å bli småbekymret :/
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Er det mulig å kontakte DHL, for å høre om de kan spore opp en pakke med ditt navn?
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

tok også en uke før de sendte til meg...og ingen email svar. kjøper ikke der igjen.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg har også, på tross av lange og innholdsrike tråder om skumle kinesere som er ute etter pengene våre, bestilt FS-1-kabler, mer eller mindre for å teste nysound på leveranse-tid og -kvalitet.

Samtidig har jeg bedt Verisign om å sjekke validiteten til selskapet nysound og nettstedets legitime(eller ikke) bruk av Verisign merket som en sikkerhetsindikator....Jeg fortalte at det var en rekke kunder der ute som var bekymret for at de ikke fikk varene de hadde betalt for, siden de ikke kom i kontakt med eieren / den ansvarlige etter at penger var overført....så får vi se.

Når jeg hører fra Verisign skal jeg poste det her...det kan jo hende stakkars Jim/Jin/Whatever ligger rett ut med influensa, har blitt skutt eller har meslinger...evt er i Kina og henter nytt lass med kabler! :)
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

tok også en uke før de sendte til meg...og ingen email svar.  kjøper ikke der igjen.
Mitt kjøp gikk greit. Han svarte raskt og greit på alle mine e-poster. Sendingsnummer fikk jeg automatisk. Men etter det jeg har hørt i det siste, kommer jeg nok ikke til å bestille fra Nysound lengre.
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

selvsagt får de varene ....men de er elendig på respons og behandling.
når det gjelder det shengya effektrinnet så tror jeg ikke det kommer...d får du sikkert beskjed om etterhvert.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Virker ikke som det er mye som er selvsagt her etter all noia og skepsis som florerer å dømme :D Sannsynlig? ja, selvsagt? vel..
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

benytt coem, de er billigere og virker mye mer proffe.
 
Topp Bunn