Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevelse !

Audiofreak

Medlem
Ble medlem
07.07.2004
Innlegg
11
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Blir man kun trukket for varer og frakt, når man bestiller? Får man mva kravet i ettertid fra DHL? Eller trekkes man for dette også når man bestiller?
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Du blir kun trukket for varen og frakten. Fraktselskapet sender egen faktura på momsen etter du har fått varen.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.500
Antall liker
942
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Dersom en bor der DHL ikke har levering , blir pakken sendt i oppkrav på momsbeløpet som overnattapakke. :)
Mine to bestllinger har kommet på den måten.Posten ringer da og spør om den skal leveres eller om jeg vil henta den på postkontoret.
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

hva kommer tollgebyret på?
ifølge toll.no tilkommer det 10% på de landa det ikke "er avtale med" :eek:

satt ned verdien på min forrige bestilling, det funket fint. ingen moms, men på neste kan jeg nok ikke det.
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Ingen toll på Hifi fra Kina.
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Ingen toll på Hifi fra Kina.
hmm...en jeg pratet med betalte over 300kr i gebyr når han bestilte fra cattylink så.... ???
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det er ikke toll, men det er mva og den må man betale uansett om man har avtale eller ei...
 
M

magjoha4

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Blir man kun trukket for varer og frakt, når man bestiller? Får man mva kravet i ettertid fra DHL? Eller trekkes man for dette også når man bestiller?
Når man handler blir man trekt for varen pluss frakt. Man må også plusse på 24 % i mva som DHL krever deg for når de leverer varen på døra.

Magne
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

begynner å få mine tvil om denne Jim nå, god service? lol!
1. han svarer bare på mailer han føler for, det har vist seg flere ganger fra både meg og andre personer jeg har pratet med, blåser i mailer hvor han ikke har noe å hente.
2. jeg la inn bestilling i går på en hodetelefonforsterker, ombestemte meg like etter og fant ut jeg trengte kabler isteden.
sendte så pent en mail om han kunne være vennlig å gi meg penger tilbake fratrukket det de nevnte kablene koster.
denne svarer han selvsagt ikke på, total ignoranse og tenker at jeg likevel vil handle mer senere.

vet ikke med dere, men dette føles ganske useriøst, uansett hvor han er fra og hva han tar for varene.

???
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Husk at Jim også må sove og der han holder til ble det kanskje natt akkurat i det du trykte på Send knappen :)
 

Nakandulurena

Fersking
Ble medlem
13.04.2004
Innlegg
4
Antall liker
0
Torget vurderinger
7
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg synes vel forsåvidt at det virker relativt useriøst å legge inn en bestilling på et produkt, for så å ombestemme seg 5 min. etterpå også.
Hva med faktisk å vurdere hva du trenger, før du trykker bestill-knappen?
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Ah - der var kablene på plass :) Jim holder ord som vanlig han :D

Kommer tilbake med erfaringer ang produktene, Xindak FS2 ht-kabel og Xindax FP1 strømkabel...
 

Audiofreak

Medlem
Ble medlem
07.07.2004
Innlegg
11
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Einis: Syns jeg leste en eller annen plass at mandag er fridag. Man får nok ikke svar på mail før til kvelden...

Noen som kjenner til KorSun V8i?
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

når han svarer har han alltid svart innen 30min uansett tidspunkt. no runder snart 2 døgn. pengene ble hentet rett etter bestilling...
har aldri hørt om useriøse kunder, bare useriøse selgere.
at han iallefall gir et livstegn uansett resultat burde være for gitt.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

jeg la inn bestilling i går på en hodetelefonforsterker, ombestemte meg like etter og fant ut jeg trengte kabler isteden.
sendte så pent en mail om han kunne være vennlig å gi meg penger tilbake fratrukket det de nevnte kablene koster.
denne svarer han selvsagt ikke på, total ignoranse og tenker at jeg likevel vil handle mer senere.
Nå må du huske på at de på langt nær har samme kjøpslov i usa som i Norge, og du skal ikke se bortifra at du ikke har noen rett til å få omgjort bestillingen din. I Norge har vi vel verdensbeste rettigheter som forbrukere, noe som også er med på å gjøre prisene dyrere. Om han vil hjelpe deg som en "extra" service er jo en annen sak.
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

når han svarer har han alltid svart innen 30min uansett tidspunkt. no runder snart 2 døgn. pengene ble hentet rett etter bestilling...
har aldri hørt om useriøse kunder, bare useriøse selgere.
at han iallefall gir et livstegn uansett resultat burde være for gitt.
Det hender at han ikke svare med en gang på alt. Prøv å send en mail til så får du nokk svar. Tror nokk Jim ordner opp i det ;D
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Noen som kjenner til KorSun V8i?
Har selv KorSun D9 hjemekino forsterker. Denne funker skikeligt bra alt er skikeligt gjennomført. Spiller med skikelig trøkk, masse detaljer, balansert fin lyd, kjellerdyp bass osv. Den spiller skikeligt bra. Tror ikke V8i skulle komme noe dorligere ut. V8i er jo en mye dyrere forsterker en min hvis du ser på hvilken priser red rose har på dem. så ligger vell den som er tilsvarende V8i på nesten 50.000 sånn ca der en plass. mens den som tilsvarer min D9 ligger på ca 32.000.
tror nokk det skal være et skikeligt bra kjøp. Har selv vurdert å kjøpe den til å bruke for å få litt ekstra kraft i fronten på d9en min. red rose anbefler å bruke disse to sammen (hvis du trenger mer kraft i fronten)
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

V8 er vel himmellangt over D9 i ytelse?
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

V8 er vel himmellangt over D9 i ytelse?
Ja den er nå det. D9 er hjemekino forsterker, mens V8i er vanligg 2 kanals til hverfal over 15.000 mer. Så V8i skal nokk ver veldigt mye bedre en min D9.
D9 har 5 x 130 W (8 ohm) 2 x 200 W (4 ohm)
V8i har 2 x 250 W (8 ohm) 2 x 500 W (4 ohm)

Hvis du ser på bilder av V8i så ser den jo skikeligt bra ut ;D




så hvis du ser på den finishen. Skikeligt bra! min D9 har 15 mm tykk plate i fronten og krafftige kjøleribber på sidene. fronten på V8i ser ganske lik ut som D9 på finishen ;D

 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

så ligger vell den som er tilsvarende V8i på nesten 50.000 sånn ca der en plass.
Det er en liten feil her :p V8i er ikke oem for den red rose til nesten 50.000. V6i som er en mye mindre modell er oem for denne. Så det gjør bare V8i til et mye bedre kjøp ;D V8i selges ikke i noen red rose verisjon
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

men ikke se bort fra at red rose er bedre. bytte av noen komponenter med mindre toleranse etc kan ha stor virkning i en slik ambisiøs konstruksjon. ::)

så må det også sies at red rose er sinnsykt overpriset her og i usa, nedover i europa halveres prisen. ???
 

Audiofreak

Medlem
Ble medlem
07.07.2004
Innlegg
11
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

I mål og vekt er V8i nærmest Red Rose Affirmation, men ikke helt lik.
Tekniske data er ikke helt like på noen av dem.
Red Rose Affirmation har en frekvensrespons på 20Hz - 30kHz +/- 0.5 dB.
V8i har en frekvensrespons på 5Hz - 20KHz +/- 0.5dB.
V6i har en frekvensrespons på 5Hz - 20KHz +/- 1dB.

På sidene til Red Rose Music er KorSun D9 avbildet. Og i en PDF-fil jeg lastet ned var det også avbildet et KorSun produkt...
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel


jepp, kan se ut som det står Korsun der.
"The M1 costs $5,000" ;D

D9, V6-8 etc er et kupp i forhold til redrose, men sikkert ikke et kupp i kina i forhold til kvalitet sånn sett.
konklusjonen er vel at du ikke får et 5000 dollar produkt, men at saken selges for en usansynlig urealistisk pris under annet navn ;D
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

alle bilder av Red rose m1 er tatt fra korSun sin hjemeside og er bilder av KorSun D9. På et av bildene har de bare skrevet red rose over korsun logoen og laget en runding med red rose på transformatoren ser veldigt uprofisjonelt ut. Bilde skal vell ligge inne en plass i denne tråden hvis jeg ikke husker feil. Har hverfal lagt det inn her en plass på sentralen. Gidder ikke lete etter det  :p
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel



nesten en megaline også ;)
 

TangoMike

Fersking
Ble medlem
25.05.2004
Innlegg
1
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Noen som har kjennskap til Korsun KS99 til 299$? Tror dere denne vil passe bra til et par Amphion Argon?

Ligner mistenkelig mye på RR Passion. Eneste forskjellen jeg kan se er at selve knappene og volumhjulet ikke er blanke på Passion. På redrosemusic.com har den en oppgitt pris på 3000$. Altså 10 ganger prisen på KS99. Er dette for godt til å være sant?
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel


selv om redrose koster x antall tusen dollar, så ser man lett at det der er billige komponenter, hele konstruksjonen er veldig like f.eks billige nad og rotel for den del. f.eks 320bee bare med storre trafo og lyttebank.
2000kr er jo bra pris. men opplagt ikke noe high end greier.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Da var CD-spilleren i hus. ShengYA S-10. Pris med moms og frakt: 3800 NOK.
Førsteinntrykket er veldig bra. Solid og fin finish. Frontplaten av massiv tykk aluminium, noe som fremhever en solid konstruksjon. Strømmen blir slått på, og det første som blender meg, er det vinduet som det ene røret synes igjennom. "Massivt" oransje lys. Et rør kan ikke lyse med denne styrken. Det viser seg at det sitter seks oransje dioder ved siden av vinduet. Heldigvis kan lyset dempes, eller slåes helt av. Det ble litt for mye tivolifaktor for meg, med diodene tent. Fjernkontrollen som følger med er funksjonell, men lite spennende å se på. Etter at spiller var varmet opp, var det bare å putte i en CD-plate. Første inntrykket var veldig bra. selv om jeg må regne med mellom 50-70 timer innspilling av rørene. Utrolig detaljert lyd med kontrollert bass. At CD-spilleren er verdt 3800 NOK, kan jeg nok si, men ville nok ikke ha betalt så mye mer for den. Selvsagt måtte jeg kikke under "panseret". Ryddig og oversiktlig, men det var ikke mye ledig plass. Noe som forundret meg var alle kondensatorene, og deres synlige tilstand. Skulle tro at disse var gjenbrukt, da de var ripete og brunflekkete. Dekselet som omkranser ringekjernetrafoene skulle egentlig være "prydet" med et ShengYa klistremerke, dette fant jeg igjen under CD materen. Ellers var det en grei standard på komponentene. Jeg har ikke noen sammenligningsgrunnlag, når det gjelder kvalitet og lyd på CD-spillere, da dette faktisk er min første CD-spiller jeg har kjøpt. En 13 år gammel Sony spiller og en noe nyere Mark, har fungert som CD-spillere. (Det har vært, og kommer til å være vinylen som råder i mitt hus) Og begge disse faller igjennom lydmessig, sammenlignet med ShengYa.
Alt i alt, kan det synes som om jeg ikke har så mye positivt å si om ShengYa, men tatt prisen i betraktning, er jeg meget fornøyd. Rørene og komponentene er på langt nær innspilt, så en sluttkonklusjon er for tidelig å komme med.
Når det gjelder Nysound, virker dette som en seriøst firma, som sender det du har bestilt, og trekker deg for riktig beløp. Skulle noe være galt med forsendelse, så ordner Nysound opp, dersom de har gjort en feil.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.500
Antall liker
942
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Litt om servicen til nysound: da jeg fikk min Eastsound E5A
virket ikke pauseknappen på fjernkontrollen.Mailet dem og fikk
vite at jeg kunne få ny,men da måtte jeg sende den jeg hadde
til China først.Spurte da om jeg kunne få kjøpe en ny og fikk svar etterhvert at det var mulig.Hadde kjøpt noen FS 0.5 høyt.
kabler som jeg likte godt og ville derfor oppgradere til FS-1.
Mailet ang. om de kunne sende fjernkontrollen sammen med denne ordren,og det var greitt.Prisen visste han desverre ikke.
I dag fikk jeg pakka med kablene og også fjernkontrollen uten tillegg i pris! ;D I Norge ville dette være naturlig , men synest det er bra service fra nysound. :)
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

fint for deg. men her har det gått snart 5døgn, 5mailer og ingen svar. :-/ og ingen sendte pakker. (ja emailen funker.)
jeg ringer i morra sansynligvis. men hva blir klokken der nede....
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Han har vel ikke kommet seg på bena etter festivalen ;D
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Han har vel ikke kommet seg på bena etter festivalen  ;D
festival?
vel ser jo ut til at dere har kontakt med han, bare ikke jeg. ::)
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Kanskje han ikke liker deg ???
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.500
Antall liker
942
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Alle mine pakker har blitt sendt innen ett døgn etter bestilling.
enis : Dersom du er like "positiv" i mailene til nysound som i inleggene her på forumet...ikke forvent noe svar. ;)
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

en selger med forskjellsbehandling, nice. :eek:
sikkert mye å ikke like ved en som har handlet der før og som spør helt normale spørsmål.
stikker han av med mine 1500kr så skal jeg iallefall forsikre om at han ikke vil like meg.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg mistenker einis å sende med avataren sin når han poster e-poster.

HA HA  ;D

 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

hæhæhæ!
1-212-945-6818, hvor er det. usa eller hong kong? dvs hva er klokkeslettet der i forhold til her?
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Ligger de ikke 7 timer foran oss?
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

1 er vel til USA om jeg ikke husker feil...
 
Topp Bunn