Ålesund Lydlaug

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    3.845
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Høres fristende ut, Okv :)
    Er dessverre helt fullbooket frem mot jul. Julebordgalskapet er i full sving og jeg har nesten ikke tid for å høre musikk hjemme engang. :p
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Næmen, er det ikke Marten Bird da Christoffer!?:D
    Fysj, nå begynte jeg å sikle på tastaturet....

    Utrolig flott finish... Er det Walnut?

    Jeg får vel melde meg inn her jeg også! :)

    Fått på plass noe morsomt, som bør sørge for en jul med god lyd.

    Et kjapt, dårlig mobilbilde som ikke yter noen rettferdighet, men uansett!
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Smådeilig Christoffer! Det spørs om en ikke er nødt å ta turen over fjellet og få en lytt til det der...
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Her går det ubegripelig tregt, og målemic har ligget urørt i eska si i over en måned (i allefall kjennes det ut som en måned)
    Det er dog igangsatt et spennende diy prosjekt i kjeller'n til naboen. 3-veis med jbl drivere.
    Men det får vel opprettes en egen tråd på det.
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Høres fristende ut, Okv :)
    Er dessverre helt fullbooket frem mot jul. Julebordgalskapet er i full sving og jeg har nesten ikke tid for å høre musikk hjemme engang. :p
    Dere får si fra i god tid. Bryggelauget vårt stiller med en sindig andel stout, og export. :)
     

    christofferh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.10.2008
    Innlegg
    32
    Antall liker
    28
    Sted
    Møre og Romsdal
    Torget vurderinger
    1
    Det er Marten Bird 2 ja, i High gloss walnut, utrolig pen finish, Finn Magne! :)

    Du er velkommen vet du, Christer! De låter hvertfall utrolig bra i mine ører, skal jobbe litt mer med rommet så tenker jeg det sitter ganske bra! :)
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Kort rapport fra skogen.
    idag har det blitt eksperimentert med plassering og deling med god hjelp fra den gode naboen.
    Det er herved konstatert at jeg ikke klarer å trekke den lenger før måling og større tiltak.
    Nå er vi riktignok faretruende nær jula, så det er kanskje slik at en romjulsession er på sin plass å invitere til?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Romjulen kan passe bra for min del. Skrik ut om og event når det blir.:)
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Kort rapport fra skogen.
    idag har det blitt eksperimentert med plassering og deling med god hjelp fra den gode naboen.
    Det er herved konstatert at jeg ikke klarer å trekke den lenger før måling og større tiltak.
    Nå er vi riktignok faretruende nær jula, så det er kanskje slik at en romjulsession er på sin plass å invitere til?
    Jeg lurer litt på hva det egentlig er du mener mangler, jeg har jo hørt dette oppsettet ditt, og totalt sett mener jeg å huske det som veldig bra og helt uten plagsomme skavanker, og spesielt mellomtonen hadde den gode dynamikken som må være på plass for at det skal låte engasjerende.
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Takk for gode ord okv :)
    Jeg er godt fornøyd med lyden, men...
    Der har vært en kansellering i bassen på noen få men vesentlige frekvenser. Disse er egentlig knapt nok merkbare helt til en vrenger godt på. Da høres det ut som bassen klipper (pop-lyd) og det har frustrert meg.
    Jeg har gjort noen forsøk i forhold til plassering og deling, og er kvitt dette problemet.
    Men om jeg har funnet min gyldne middelvei i forhold til plassering er jeg ikke helt sikker på ennå. ;)
    Med høyttalerne plassert langt framme på gulvet mister jeg litt skyv, men tightere og renere bass. Slik står det nå. Jeg har også prøvd å bruke frontet for å "cornerloade" bassene, men det ble for pløsete.


    Kort rapport fra skogen.
    idag har det blitt eksperimentert med plassering og deling med god hjelp fra den gode naboen.
    Det er herved konstatert at jeg ikke klarer å trekke den lenger før måling og større tiltak.
    Nå er vi riktignok faretruende nær jula, så det er kanskje slik at en romjulsession er på sin plass å invitere til?
    Jeg lurer litt på hva det egentlig er du mener mangler, jeg har jo hørt dette oppsettet ditt, og totalt sett mener jeg å huske det som veldig bra og helt uten plagsomme skavanker, og spesielt mellomtonen hadde den gode dynamikken som må være på plass for at det skal låte engasjerende.
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    @okv
    Jeg har ikke identifisert frekvensene det gjelder ved måling, men det er bare på noen få kutt jeg har hatt problemet. Og som nevnt kun ved svært høye volum.
    Eksemplvis på Toto sin I will remember, og på infected mushroom har jeg blitt klar over at ting ikke er helt som det skal være.

    Dette er egentlig ikke musikk jeg hører på i det daglige, men det er ting jeg kjenner, og som er greit å stille lyd etter IMO.

    Jeg har senket delingen betraktelig, flyttet høyttalerne frem en halvmeter mot lyttepos, og en drøye 20cm nærmere hverandre siden du var her sist. Nå får det stå slik til jeg har summa meg til å måle. Og det kan ta litt tid ser det ut som. :)
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Jeg drister meg til å åpne dørene nå på torsdag, slik at de som vil og det passer for kan komme innom for litt sosialt og så hører vi på litt forskjellig innimellom.
    Trenger litt inspirasjon nå før jul, det er ting som skal lages og ting som skal kjøres på ski.

    Tid fra rundt 1800-1900 og utover, altså nå torsdag kveld.
    Og det er alltid arti å treffe nye folk.

    StingrayV, det er jo litt dette som er hobbyen med lyd og hifi? Og innimellom så er man fornøyd og nyter musikk.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Hadde vært kjekt med en tur, men før jul spørs det for min del.
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Hadde vært veldig kjekt å komme innom Okv, men jeg er bittet fast til hjemmet grunnet turnusen til frøkna. :/

    Og det er som du sier. Det er en prosessorientert hobby. :)
     
    Sist redigert:

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Jeg har byttet navn slik at folk kan se hvem det er som skriver, i tilfelle noen lurer på om jeg ble borte.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Vi må prøve ett besøk i romjula Øyvind, hvis du ikke er bortreist da ?
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Jeg er i hvertfall ikke bortreist enda, så det skal vi nok kunne få til.
    Vi kan bare snakkes på forhånd så finner vi en dag som passer, det er jo en slags jul og da skjer det gjerne en del andre ting også.
    En dag i romjula, fra 3. og dagene utover, kan jo være et bra utgangspunkt.
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    @christofferh
    Det der er to rørblokker. Hvis det er noe annet nedi har du fått feil.
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    @generelt jeg har fått husarrest i romjula. Fru. Har bare en frikveld, og den innbiller hun seg at hun har rett på. Så da har hun nok det. ;)
    Men like over nyttår er jeg klar for en kveld.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    3.845
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Er der noen som trenger/har lyst på noen skum absorbenter?
    Har 9 stk Auralex SonoColumns til overs. Kan leveres på veien Hareid - Aukra...
    Resten ordner vi med PM
     

    Vedlegg

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Jeg var en kort tur innom musicman et par uker siden, veldig bra lyd.
    Han hadde fått ny stol, om det var det som gjorde det blir spekulasjon, men jeg opplevde det som enda bedre enn sist jeg var der, spesielt mellomtonen er veldig åpen og instrumenter får godt med kropp.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Ellers så skjer det for eksempel at jeg hører på Negative PH - 201Y før det blir en kort springerunde.
    Vi håper jo også på et par meter snø her nå, slik at Birdosene får luftet seg igjen.

    En må vel ta i betraktning at dette fort blir en forholdsvis liten plass når det kommer til såpass spesielle interesser som hifi, men det kommer jo av og til noen innom.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Ikkje så mykje.
    Hadde hyggli besøk av Musicman i dag.
    Hyggelig var det ja.:)

    Må bare si at mine " gamle" Electrocompaniet AW-400 passet meget bra til Klipsch RF-7 Mk-II og Buffalo III. Hadde forventet en noe kjølig og analytisk lyd, men det var det langt ifra. Faktisk opplevdes det å helle noe mot den varme/mørke siden. Veldig bra.

    Det beste var kanskje den nydelige musikken. Linda Perry imponerte stort med sin utgivelse 'in flight'. Faktisk noe av det beste jeg har hørt når det kommer til innlevelse. Ikke mye Idolfaktor de nei. Bestillte sporenstreks cd'en når jeg kom hjem.

    Når Buffalo er kommet på plass i sine nye kaninetter må du stikke innom en tur Kenneth.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var en kort tur innom musicman et par uker siden, veldig bra lyd.
    Han hadde fått ny stol, om det var det som gjorde det blir spekulasjon, men jeg opplevde det som enda bedre enn sist jeg var der, spesielt mellomtonen er veldig åpen og instrumenter får godt med kropp.

    Har forbedret lyden enda litt til Øyvind.

    Du må stikke innom når du er i området.
     

    brotevatn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.02.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Eg held på å prøve å overtyde meg sjølv om at Blue Jeans kablar er like bra som Valhalla... Det går dårleg med sjåande prøving.. Er det nokon som kunne tenke seg å hjelpe til med ein blindtest hos meg i Ålesund?
     
    Sist redigert:

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Det skjer litt oppgraderinger innimellom. Hvis du holder til i området er det bare å ta turen for et lyttebesøk. Bare koselig det.
    Send pm for nærmere opplysninger hvis du er interessert.

    mvh
    Tommy
     

    Purehifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    279
    Antall liker
    229
    ikke tilfeldigvis noen i området som har fått 3x12 xtz cinema i hus vel? :cool:
    vurderer å skifte ut mine 2x jl fathom F112 og har 2x xtz cinema 3x12 i sikte.
     

    vestlyd

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2015
    Innlegg
    15
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    3
    Hei.
    er lite folk pålogget som hører til her, men kansje noen kan hjelpe.: er i Ålesund området av og til og har funnet en og annen vinyl plate på Moa. No er platekompaniet borte eller flyttet . Hvor finner eg då musikk ??????

    ove.
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Da må du inn til sentrum. Jukebox har både nytt og gammelt samt at det er en bruktbutikk i byen som jeg ikke vet navnet på som har plater.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn