Ønskes kjøpt annonser/Torget generellt: Arroganse, likegyldghet og latskap?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
En av de bedre brannfaklene i så måte... Høflighet og hjelpsomhet på tross av anonymitet kan aldri bli feil. Om noen velger å ikke overholde eller svare på ting får bli opp til de. Men å generelt ha en hjelpsom og god tro ifht de som er på fora blir aldri feil.

Rett ut sagt Roysen , så høres du resignert ut.. Jeg vet hva jeg ønsker at min tilnærming og hvordan jeg ønsker at andre skal være. At du tenker at det er nytteløst er din sak. Visstnok skulle du gi deg i denne tråden for lenge siden... Men det er visst ikke så lett for deg..

Hæææ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2014
Antall liker
70
Folk må få gjøre som de vil,men det må da gå an å diskutere dette som allt annet uten at dette tema blir fremstilt som "borkastet energi","hva man vil frem til med dette inlegget",osv.Hvis noen skulle sette fingeren på allt som en mener er unødvendige og borkastede innleg her inne på dette forumet så har man arbeid lenge.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Å velge å svare på forespørsler eller ikke og eventuelt hvor lang tid man velger å bruke, er 100% opp til den enkelte. Dette har ingen ting med god kommunikasjon, arroganse, likegyldighet og latskap å gjøre, men hvordan man velger å prioritere sin egen tid.

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Å velge å svare på forespørsler eller ikke og eventuelt hvor lang tid man velger å bruke, er 100% opp til den enkelte. Dette har ingen ting med god kommunikasjon, arroganse, likegyldighet og latskap å gjøre, men hvordan man velger å prioritere sin egen tid.
Hmm. Jeg vil mene at har du tid å legge ut en annonse, være aktiv på Sentralen ellers og holder på med denne hobbyen, så har man tid å
svare ved henvendelser. Om man trenger å PRIORITERE tid for et kort enkelt svar, ja da er det noe galt fatt en plass. Dette gjelder spesiellt
om man aktivt velger å søke råd,tips og har ønskes kjøpt annonse ute..... Hvorfor IKKE svare, det er den jeg ikke fatter? Da bør man heller ikke
annonsere/oppsøke. Er jo kjerringa mot strømmen det går til.

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Men noen har jo fått med seg denne tråden :) Jeg har kanskje oppnådd et eller annet? Utfra respons og tilbakemeldinger er hvertfall noen engasjert (og provosert :) )
Noen for noen mot. Jess, sånn vil det alltid være. Men takker til alle som har bidratt så langt med kommentarer og har villet dele sin mening.
Alle tiders. Jeg har laget et par ringer i vannet og stukket hodet frem. Da risikerer man å bli halshugd :) Men det er verdt å ROPE litt
i skogen av og til, for det hender man får svar :)

Mvh Øyvind

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Hmm. Jeg vil mene at har du tid å legge ut en annonse, være aktiv på Sentralen ellers og holder på med denne hobbyen, så har man tid å
svare ved henvendelser.
.
Du kan mene hva du vil, men kan aldri påtvinge meningene dine på andre.
Du har faktisk ingen ting med hvorfor man annonserer, hvorfor man er online på hifisentralen og hva man velger å gjøre med forespørsler.

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Antall liker
742
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Det er jo noen som ikke gidder å sitte forann datamaskinen og vente på respons,,,mye tid går vekk til ingenting,,livet er for kort til å vente,,,det er helt greit å vente på et eventuelt svar i 4-5 dager mener jeg. Ganske så normal tid både på AudiogoN, Audio-matkt, HFS,.skal en selge eller svare på en ønskes kjøpt anonse bør en smøre seg med god tolmodighet,,,,er tibudet helt på-trynet så er en IKKE forpliktet til og svare,,,en er heller ikke forpliktet å svare på noe som helst her i verden..det det handler om er og gi et seriøst tilbud innenfor rimelighetensgrenser,,,det bør hver og en av oss tenke på,,gjerne tenke seg om både to og tre ganger...

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.637
Torget vurderinger
1
Her tror jeg man må ta et steg tilbake og tenke seg om. Er alle som meg? Har alle satt opp sentralen til sende beskjed på mail når man får PM? Er alle pålogget på sentralen til en hver tid? Sjekker alle telefonen hele tiden for å se om det er kommet mail? Har alle satt opp telefonen til å ta imot mail? Og kanskje ikke minst, har alle implantert telefonen inn i den ene hånda?

Kan selvsagt bare svare for meg selv. Tidligere hadde jeg ikke satt sentralen til å hverken komme med popup ved PM eller å sende beskjed på mail. Da måtte jeg fysisk inn på sentralens nettsider OG se at det var kommet en PM på øverste linje. Scrollet jeg litt ned forsvant denne beskjeden ut av skjermen. Naturlig nok kunne det ta litt tid før jeg oppdaget at jeg faktisk hadde fått PM. Jeg har heller ikke satt opp telefonen til å ta imot mail, jeg surfer ikke på nettet engang med telefonen, og forøvrig har jeg vært uten signal på telefonen siden fredag pga stormen. Noen ganger kan det gå en hel dag eller mer uten at jeg sjekker telefonen. Er jeg på jobb i helgene, jobber jeg 12 timer i strekk, og er det mye å gjøre, kan det gå det gå flere dager uten at jeg sjekker hverken mail eller andre nettsider, fordi når jeg er hjemme, prioriterer jeg å være sammen med min bedre halvdel og å sove i stedet for å surfe på nettet.

Heldigvis er vi alle forskjellige. :)

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Men noen har jo fått med seg denne tråden :) Jeg har kanskje oppnådd et eller annet? Utfra respons og tilbakemeldinger er hvertfall noen engasjert (og provosert :) )
Noen for noen mot. Jess, sånn vil det alltid være. Men takker til alle som har bidratt så langt med kommentarer og har villet dele sin mening.
Alle tiders. Jeg har laget et par ringer i vannet og stukket hodet frem. Da risikerer man å bli halshugd :) Men det er verdt å ROPE litt

Mvh Øyvind
Si du sender en forespørsel på en annonse som du ikke for svar på og blir irritert. Hvem har da et problem :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Her tror jeg man må ta et steg tilbake og tenke seg om. Er alle som meg? Har alle satt opp sentralen til sende beskjed på mail når man får PM? Er alle pålogget på sentralen til en hver tid? Sjekker alle telefonen hele tiden for å se om det er kommet mail? Har alle satt opp telefonen til å ta imot mail? Og kanskje ikke minst, har alle implantert telefonen inn i den ene hånda?

Kan selvsagt bare svare for meg selv. Tidligere hadde jeg ikke satt sentralen til å hverken komme med popup ved PM eller å sende beskjed på mail. Da måtte jeg fysisk inn på sentralens nettsider OG se at det var kommet en PM på øverste linje. Scrollet jeg litt ned forsvant denne beskjeden ut av skjermen. Naturlig nok kunne det ta litt tid før jeg oppdaget at jeg faktisk hadde fått PM. Jeg har heller ikke satt opp telefonen til å ta imot mail, jeg surfer ikke på nettet engang med telefonen, og forøvrig har jeg vært uten signal på telefonen siden fredag pga stormen. Noen ganger kan det gå en hel dag eller mer uten at jeg sjekker telefonen. Er jeg på jobb i helgene, jobber jeg 12 timer i strekk, og er det mye å gjøre, kan det gå det gå flere dager uten at jeg sjekker hverken mail eller andre nettsider, fordi når jeg er hjemme, prioriterer jeg å være sammen med min bedre halvdel og å sove i stedet for å surfe på nettet.

Det blir litt tatt ut av sammenheng dette. Jeg mener hvis noen aktivt oppsøker vil ha hjelp eller ønsker noe kjøpt på Torget.
Hvis man da har f.eks akkurat dette produktet og kommer med et forslag, hvorfor ikke svare da? Det er enkelt og se om
vedkommende har vært altiv etter du gav en beskjed. Nei det er ikke verdens undergagn, men det skaper en ukultur etter min
mening. Jeg har ikke satt opp og få noen beskjeder hverken på mail eller tlf. Men om jeg faktisk har en aktiv annonse ute som
jeg selv har valgt å legge ut i håp om napp, ja så sjekkes det jo hvertfall en gang for dagen. Og da kan man svare om noen har
gitt deg en tlbakemelding. Jeg tror ikke det er å kreve mye å forvente seg respons. Uansett hvilken form responsen har.

Men jeg ser jo som sagt tidligere at slett ikke alle ønsker å være slik. Trist synes jeg.

Mvh Øyvind

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17

Mvh Øyvind
Si du sender en forespørsel på en annonse som du ikke for svar på og blir irritert. Hvem har da et problem :)
Hvis du hadde en annose ute, så er du jo oppsøkende?? Eller?? Hvorfor ikke da ta seg tiden til å gi tilbakemelding?
Da mener jeg det blir uppassende å velge å ignorere en henvendelse. Du vil mene jeg har problemet, jeg vil mene du har det.
Men heldigvis ser det ut som at 90% kan mene at det er ønskelig og høflig å følge opp en annosne man har gående.
Det virker useriøst for meg når noen velger å ignorere, som igjen er til irritasjon ja. Sånn er jeg og ikke du.
La oss håpe vi begge allikevel kan leve videre lykkelig med hver vår mening og konkludere med at man ikke vil bli enig her :)

Mvh Øyvind

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.808
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Når det gjelder ønskes kjøpt så ber man om respons. At andre skal bruke sin tid på en selv. Skrive, ta bilder, prisvurdere. Man får et tilbud rett i fleisen. Dette er ikke uadressert reklame men man ber om et tilbud. Dersom man får respons så er det helt klart neste steg må være å vurdere responsen. Er den lest og funnet uinteressant så tar det sekunder å si nei takk og jeg vil naivt anta at har man en ønskes kjøpt annonse ute er man interessert i respons? Vi snakker ikke om å sette himmel og jord i bevegelse, kun vise at det er lest og reagert på. Er det mye forlangt for folk?

Til de som mener at det ikke er tid eller ønske om å svare. Dersom dere er i butikken og spør om en pris på et produkt og dere ikke liker prisen, går dere derifra uten å kommunisere noe til selger eller svarer dere noe?

Personlig synes jeg at det viser en svært selvsentrert holdning å ikke kvittere når man selv har bedt om at andre skal bruke tid på en selv. 100% frivillig adferd men jeg tenker at er førsteintrykket dårlig så tar det ekstremt lang tid å rette på dette i ettertid og i små milijøer som vi tross alt er har jeg tro på at det er en vinn-vinn situasjon å prøve iallefall.

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Antall liker
14.597
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Når det gjelder ønskes kjøpt så ber man om respons. At andre skal bruke sin tid på en selv. Skrive, ta bilder, prisvurdere. Man får et tilbud rett i fleisen. Dette er ikke uadressert reklame men man ber om et tilbud. Dersom man får respons så er det helt klart neste steg må være å vurdere responsen. Er den lest og funnet uinteressant så tar det sekunder å si nei takk og jeg vil naivt anta at har man en ønskes kjøpt annonse ute er man interessert i respons? Vi snakker ikke om å sette himmel og jord i bevegelse, kun vise at det er lest og reagert på. Er det mye forlangt for folk?

Til de som mener at det ikke er tid eller ønske om å svare. Dersom dere er i butikken og spør om en pris på et produkt og dere ikke liker prisen, går dere derifra uten å kommunisere noe til selger eller svarer dere noe?

Personlig synes jeg at det viser en svært selvsentrert holdning å ikke kvittere når man selv har bedt om at andre skal bruke tid på en selv. 100% frivillig adferd men jeg tenker at er førsteintrykket dårlig så tar det ekstremt lang tid å rette på dette i ettertid og i små milijøer som vi tross alt er har jeg tro på at det er en vinn-vinn situasjon å prøve iallefall.
Well spoken!

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Antall liker
742
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Hadde tilbudet hvert helt på jordet,,,hadde jeg latt være å svare,,,greit nok tilbud--tusen takk for tilbudet ditt osv bla bla,,,menn igjen, folk kan ikke forvente og få respons samme dagen,,,,4-5 dager, så kan en re-sende PM´n eller mailen igjen,,timene går fort,,mange har kastet bort mye tid på `skal jo bare sjekke HFS`men ender opp med å ha sittet og surfet gjennom så og si alt av hi-fi sider,, bruktbørser og mye annet på nettet,,mange har kastet bort mye dau-tid på null og niks,,det bør det moderne Data-mennesket her på sentralen ha i mente når de tilbyr et produkt,skal selge,ønsker å kjøpe,gi bort,,bytte,,sendt tilbud-svar, osv.En bør vell ha is-imagen,roe helt ned,,`ta det som det kommer,`
Kanskje en skulle åpnet en tråd med tittelen`Med svaret på vent`pause,eller et eller annet.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5

Det kan være mange andre årsaker enn en svært selvsentrert holdning på at man velger å ikke kommunisere.

Selv responderer jeg stort sett alltid raskt, har kun positive tilbakemeldinger på kjøp og salg, men har også full forståelse for de som i visse tilfeller velger å ikke svare.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.808
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Dersom det er flere årsaker - hvilke fornuftige kan du komme på å ikke gi noen form for respons på en ønsket kjøpt annonse Jon Harald?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.230
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Jeg tror dette i bunn og grunn handler om folkeskikk, noen er utstyrt med det - andre ikke. På HFS er vi i så måte et gjennomsnitt av Norges befolkning og en må regne med å oppleve hyggelige mennesker i den ene enden og stappmette, arrogante besservissere i den andre enden.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.637
Torget vurderinger
1

Det blir litt tatt ut av sammenheng dette. Jeg mener hvis noen aktivt oppsøker vil ha hjelp eller ønsker noe kjøpt på Torget.
Hvis man da har f.eks akkurat dette produktet og kommer med et forslag, hvorfor ikke svare da? Det er enkelt og se om
vedkommende har vært altiv etter du gav en beskjed. Nei det er ikke verdens undergagn, men det skaper en ukultur etter min
mening. Jeg har ikke satt opp og få noen beskjeder hverken på mail eller tlf. Men om jeg faktisk har en aktiv annonse ute som
jeg selv har valgt å legge ut i håp om napp, ja så sjekkes det jo hvertfall en gang for dagen. Og da kan man svare om noen har
gitt deg en tlbakemelding. Jeg tror ikke det er å kreve mye å forvente seg respons. Uansett hvilken form responsen har.

Men jeg ser jo som sagt tidligere at slett ikke alle ønsker å være slik. Trist synes jeg.

Mvh Øyvind
Det jeg forsøker å si er at det er ikke alle som har anledning, eller prioriterer å sjekke hverken mail eller sentralens nettsider hver dag. Det kan være et utall av grunner til det, og den som sitter et annet sted i landet kan ikke vite grunnen. Og hvis man har satt opp forumet til hverken å gi popup eller mail ved PM, så kan man være inne på forumet uten å legge merke til den lille beskjeden øverst om at man har en melding. Det kan også være at man har sjekket forumet og meldingen, men ikke har tid akkurat da til å gi tilbakemelding. Hvis det gjelder innkjøp, er det også noen som må ha tillatelse fra finansministeren som kanskje ikke hverken medgjørlig eller tilgjengelig på det tidspunktet PMen dukker opp eller blir oppdaget.

Og så er det faktisk noen som ikke bruker særlig tid på hverken mail, nettet eller telefon.

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Jeg tror dette i bunn og grunn handler om folkeskikk, noen er utstyrt med det - andre ikke. På HFS er vi i så måte et gjennomsnitt av Norges befolkning og en må regne med å oppleve hyggelige mennesker i den ene enden og stappmette, arrogante besservissere i den andre enden.
Bare så jævlig trist at noen kan lire av seg så mye dritt i tråd etter tråd.
PS! Den var ikke myntet på deg Kabeldrageren

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Antall liker
732
Torget vurderinger
10
Er dette temaet i det hele tatt noe å diskutere???? Når en person spør etter et produkt her på sentralen i en ønskes kjøpt annonse , må man jo regne med at vedkommende vil sjekke innboksen med ikke alt for lange mellomrom . Har man fått respons på sin annonse , er det jo en selvfølge at det gis tilbakemelding . Uansett !!!!! Dersom prisforlangene i utgangspunktet syntes for høyt , kan det jo være at et svar med et godt argument vil ende i et godt kjøp .

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.637
Torget vurderinger
1
Husk nå også på at en annonse her på sentralen ligger ute i to uker, kan man da kreve at vedkommende sjekker PM relativt ofte hele denne perioden?

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg tror det kommer litt an på hvor spesifikk man er på hva man ønsker å kjøpe. Er man ute etter en helt konkret modell og får svar og tilbud på akkurat denne så bør man selvsagt svare vedkommende innen rimelig tid.

En man mye mer vag ... "ønsker god bokhyllehøytaler, maks 10000kr" ... og får 50 tilbud mer eller mindre vagt relatert til annonsen er det vel mye å forlangt at man skal svare alle fortløpende.

Er man sånn middels spesifikk på hva man vil kjøpe, er det ofte greit å vente noen dager å se hva som dukker opp av tilbud slik at man kan sammenligne dem i stedet for å kontakte alle med en gang, selv om man kan være interessert. Mange vil jo oppfatte en slik vag intereresse som en innledning til forhandlinger, og blir nesten litt snurt hvis man senere velger noe av det andre man ble tilbudt. Eller ingen av dem, for den saks skyld.

Så... etter min mening er det hele ganske situasjonsbetinget.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Dersom det er flere årsaker - hvilke fornuftige kan du komme på å ikke gi noen form for respons på en ønsket kjøpt annonse Jon Harald?
Kommer tilbake med et svar H.R etter at minstemann er i seng.

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.644
Torget vurderinger
49
Selvfølgelig svarer man bare på de forespørslene man ønsker og svare på.
Noe annet ville jo være omtenktsomt og høflig, og det er ikke slik man er blitt oppdratt.

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17

Mvh Øyvind
Det jeg forsøker å si er at det er ikke alle som har anledning, eller prioriterer å sjekke hverken mail eller sentralens nettsider hver dag. Det kan være et utall av grunner til det, og den som sitter et annet sted i landet kan ikke vite grunnen. Og hvis man har satt opp forumet til hverken å gi popup eller mail ved PM, så kan man være inne på forumet uten å legge merke til den lille beskjeden øverst om at man har en melding. Det kan også være at man har sjekket forumet og meldingen, men ikke har tid akkurat da til å gi tilbakemelding. Hvis det gjelder innkjøp, er det også noen som må ha tillatelse fra finansministeren som kanskje ikke hverken medgjørlig eller tilgjengelig på det tidspunktet PMen dukker opp eller blir oppdaget.

Og så er det faktisk noen som ikke bruker særlig tid på hverken mail, nettet eller telefon.

Jeg mener først og fremst dem som faktisk har en annonse ute og du har gitt dem en PM og vet den personen er aktiv i ettertid.
For det kan du se på hver brukers profil. Da mener jeg det ikke er veldig seriøst å velge ikke å svare.

At noen hiver ut en annonse med et produkt de skal selge for så ikke å være aktiv, ja så klart forventer jeg ikke svar før de evt er pålogget
igjen. Det sier seg selv. Men i konkrete hendelser jeg har vært borti selv, så er det altså ikke slik. Da velger jeg å se på det som useriøst og
et mangel på etikk. Hvis du leser tråden litt mer i sømmene vil du se at det er dette jeg har villet frem til hele veien.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5

Mvh Øyvind

Jeg mener først og fremst dem som faktisk har en annonse ute og du har gitt dem en PM og vet den personen er aktiv i ettertid.
For det kan du se på hver brukers profil.
Hvorfor denne trangen til å gå inn å sjekke om man er aktiv, men ikke har svart enda? Minner meg om noen eksdamer :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17

Hvorfor denne trangen til å gå inn å sjekke om man er aktiv, men ikke har svart enda? Minner meg om noen eksdamer :)
Hva er din trang for å "egle opp"? Kan minne meg om noen ekser også :)

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Kommer tilbake med et svar H.R etter at minstemann er i seng.
Du har møtt meg og vet at jeg er en hyggelig kar :) Jeg pleier stort sett alltid å gi respons på en annonse jeg har satt inn, men jeg har forståelse på at andre ikke gjør det. Eksempler:

Den som har lagd annonsen har også satt premissene for den.
- Skriver ofte øverst i annonsen at jeg ønsker at de som tar kontakt oppgir navn, adresse, telefon- og mobilnummer, noe jeg også gjør: Mange tar utrolig kontakt anonymt uansett..
- Tar ikke innbytte: Hva skal du ha i mellomlegg med innbytte av xxx.
- Sender ikke: Jeg kjøper den, send den til Nord-Norge eller Afrika.
- Ønsker kontant betaling: Jeg tar den og skal jeg overføre penger til deg.

Tid
-Ved kjøpers marked hender det at prisen synker dramatisk jo lengre tid det går. Eksempel er like før Birkebeinerrittet i år. Masse salgsannonser på finn, prisene raser og man vet at mange ikke for solgt billettene sine. Tid vil der være et salgspsykisk pressmiddel for selger.
- En annen ting er at man ønsker å ta tiden til hjelp og innhente mange tilbud.

Liker ikke personen.
- De som tar kontakt gir enn en dårlig magefølelse. Ikke kredittverdig, ikke troverdig, dårlig førsteinntrykk, frekk, virker useriøs, lite tillit skapende, negativ omtale av personen man kommuniserer med.

Uanstendige forslag
- Kan komme å se på den, hvis du påkoster den kr 10000 først.

Et annet eksempel er for noen år siden når jeg skulle selge en billett til Birkebeinerrennet. Det var selgers marked og jeg ønsket å selge med mest mulig fortjeneste.
Fikk inn 152 henvendelser på kort tid og de fleste brukte tid og energi på å fortelle meg at det ikke var lov å selge billetter med fortjeneste og at jeg derfor kunne selge til de. Svarte på alle 152 henvendelsene, men har full forståelse for at ikke alle ville gjort det.

Pris
- Selger/kjøper kun til en minimumspris. Oppgir dette i annonsen og mottar skambud.

Annonsen er ikke reell.
- Kan tenke meg at noen legger inn en Ønskes kjøpt annonse for å sjekke prisnivået på et produkt de vurderer å selge selv.

Forhandler med andre.
- Er i en reel kjøps prosess med noen andre og velger å vente til handelen er gjennomført

Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: H.R

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Andre eksterne og interne årsaker:
- Personlig krise, uventet sykdom, store plutselige kostnader som ødelegger finansieringsgrunnlaget, en samboer som ikke er enig, man kan ikke stå inne for annonsen lengre, men er på ferie, tiden krever fokus på noen annet.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5

Beklager det med eksdamer, det var ikke så hyggelig skrevet av meg.

Ønsker en konstruktiv debatt. Har ingen trang til å egle opp og syns man bør ha et åpent sinn.

Du velger å svare med et spørsmål, ved å stille et nytt :) Gjør som du vil!

Det går også an å slå av funksjonen som viser at man er aktiv..

Hvilket medlem,/annonse gjelder dette?

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Beklager det med eksdamer, det var ikke så hyggelig skrevet av meg.

Ønsker en konstruktiv debatt. Har ingen trang til å egle opp og syns man bør ha et åpent sinn.

Du velger å svare med et spørsmål, ved å stille et nytt :) Gjør som du vil!

Det går også an å slå av funksjonen som viser at man er aktiv..

Hvilket medlem,/annonse gjelder dette?
Trenger ikke beklage, jeg så ironien i den der, derav mitt svar tilbake :)

En diskusjon på skalig vis er alltid det beste ja. Men ofte kan slike tråder som dette spore litt
av og bli hett. Men litt skal man da tolerere.

Jeg vil ikke ut med noe spesifikke annonser eller navn da det blir uthengig av enkeltpersoner.
Men det er en rød tråd med enkelte innimellom sin evne til kommuniskasjon som svikter.
Er i grunn ingen spesielle jeg vil peke ut. Det er totalen. Så vil jeg gjerne vite grunnen.

Jeg vil først og fremst bare skape litt blest rundt emnet. Greit å se om andre opplever det samme
eller som noen, mener det er gjengs policy å ikke svare på en henvendelse.

Det er først og fremst dem som annonserer etter noe spesifikt jeg tenker på. Da vil jeg påstå
at de som legger ut en slik annonse av den arten, burde være åpen for kommunikasjon?
Begge veier :)

Mvh Øyvind

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Det er da vel ingen her som er uenig i at trådstarter har gode poenger. Jeg er langt fra uenig med ham. Jeg ser dog at vi lever i et samfunn hvor det er urealistisk og en smule naivt å tro at folk faktisk forholder seg til etikk og normer slik det burde gjøres og slik trådstarter anfekter. Det er bare det jeg forsøker å si i tillegg til at jeg gir et velment råd hvor jeg anbefaler trådstarter å bruke all den fantastiske positive energien på noe han har mulighet til å vinne frem med og som det vel er viktigere å vinne frem med. Dette kan da umulig være det viktigste problemet/utfordringen trådstarter har i sin hverdag.

Mvh
Roysen

Sist redigert:

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Det er da vel ingen her som er uenig i at trådstarter har gode poenger. Jeg er langt fra uenig med ham. Jeg ser dog at vi lever i et samfunn hvor det er urealistisk og en smule naivt å tro at folk faktisk forholder seg til etikk og normer slik det burde gjøres og slik trådstarter anfekter. Det er bare det jeg forsøker å si i tillegg til at jeg gir et velment råd hvor jeg anbefaler trådstarter å bruke all den fantastiske positive energien på noe han har mulighet til å vinne frem med og som det vel er viktigere å vinne frem med. Dette kan da umulig være det viktigste problemet/utfordringen trådstarter har i sin hverdag.

Mvh
Roysen
Det er da ofte de små ting som kan utgjøre forskjeller her i verden. Akkurat nå var det dette spm "plaget" meg.
I livet mitt kan jeg dessverre ramse opp mange problemer, men det er ikke noe jeg skal ta opp her :)

Du er en rett frem fra levra person har jeg sett. Men kan være lett å misforstå dine innlegg her som negativ.
Jeg dømmer deg ikke for det, men jeg vil heller ikke dømmes for å ta opp et ,for deg, uviktig tema.
Dette er din måte å si din mening, ok for meg.

Jeg tar opp dette i god tro og med håp om at det faktisk skal bety noe og kanskje gjøre en forskjell.

Med en gang vi mister troen på at etikk og normer har noe for seg, vil vi fort bli omgitt av uvennskap og krangel.

Jeg er ingen messias og skal ikke prøve å redde verden :) Men taler gjerne om ting jeg har på hjertet.
Denne gangen var det dette.

Mvh Øyvind

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Når man har byttet penger med produkt er handelen gjort, inntil det kan man gjøre som man ønsker. Første mann til mølla er et greit prinsipp

Jeg skjønner egentlig ikke problemet, når jeg tenker meg om. Hvis man f.eks. leser en annonse som lyder "store gulvstående høyttalere kjøpes", sender en PM med et tilbud, men får ikke svar. Det betyr bare en ting; at vedkommende ikke er interessert. Hva er det som er så kriminelt med dette? Er det vanskelig å forstå at tilbudet ikke er interessant når det ikke kommer svar, og man ligger søvnløs pga. dette? Får man noe som helst pes med at vedkommende ikke svarer, og er definisjonen på en uhøflig person at han ikke svarer på et tilbud han ikke er interessert i?
Ikke noe søvnproblem - og høflighet er ingen dyd - men rent juridisk er man bundet "i rimelig tid" av et tilbud man har sendt avgårde. For å være på den sikre siden - hvis man ønsker å stå fritt igjen - kan det derfor være lurt å tilbakekalle tilbudet - altså å kansellere det - hvis man ikke får noe svar i rimelig tid.
Man kan jo også sette en tidsfrist på budet, f.eks. kl 1643 dagen etter. Har man ikke fått svar kl 1643 dagen etter, er man automatisk fri.

Topp Bunn