Ønskes kjøpt annonser/Torget generellt: Arroganse, likegyldghet og latskap?

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.637
Torget vurderinger
1
Gjensidig toleranse er den gylne regel, å forstå at vi alltid ser deler av sannheten og fra forskjellige sider...

Mahatma Gandhi.

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Håper ikke denne tråden skremmer vekk folk fra å svare på ønskes kjøpt annonser på torget hehe. Har en ØK annonse ute og lite respons.

Din skyld oyvindl85 ;)

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Vedr trådens tema: Har selv aldri lagt ut en slik annonse eller kontaktet noen for å selge, men om det en gang gjøres så ville jeg ikke en gang tenkt på om jeg ikke fikk respons! Regner kun med å få respons dersom selger/kjøper er interessert. For min del handler det om effektiv bruk av tid. Jeg har mer enn nok med å besvare eposter og gi tilbakemeldinger i jobbsammenheng og det å svare på en masse eposter uten hensikt finner jeg lite hensiktsmessig. Ønsker heller ikke at andre skal måtte sitte å skrive eposter til meg om det ikke fører til noe konstruktivt (kjøp/salg).

Ellers så har jeg alltid benyttet tlf om jeg skal kjøpe noe fremfor en masse eposter frem og tilbake. Da er alt unnagjort på et par minutter og jeg ønsker å prate med de jeg evt skal gjøre en handel med.

Er kun en ting jeg irriterer meg litt over på torget og det er de som legger ut en salgsannonse som ikke vet om de vil selge produktet. Bestem deg FØR du legger ut en salgsannonse så er det besparelse av tid for begge parter. Mulig enkelte liker å skrive/skravle med hifi-interesserte og kun legger ut annonse av den grunn.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.215
Når noe ønskes kjøpt, så ber man jo i realiteten andre om tips.

Når noen så responderer og da har brukt tid på å tilby hjelp er det direkte uhøflig å ikke svare. De har brukt av sin tid for å hjelpe deg. De fortjener da et svar. og det tar deg 10 sekunder å skrive "beklager, ikke interessert".

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Håper ikke denne tråden skremmer vekk folk fra å svare på ønskes kjøpt annonser på torget hehe. Har en ØK annonse ute og lite respons.

Din skyld oyvindl85 ;)
Nja - ikke akkurat hans skyld..... Jeg sveipet innom annonsen din, men skjønte at du ikke var interessert i annet enn et spesielt høyttalermerke. Ikke noe poeng for meg å prøve å selge en gammel og oppskrapet Squeezebox, da.

Jeg har fått solgt mye ved å svare på "ønskes kjøpt"-annonser - men denne gangen klaffet det altså ikke.

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
9.765
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Det er klart at man skal svare på henvendelser man får.
Man behøver ikke, og det forventes heller ikke at man svarer på timen,
men det er naturlig at man svarer selv om prisen og/eller produktet ikke stod i stil med det man forventet seg.

mvh. Terje

Hæææ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2014
Antall liker
70
Når man leser denne tråden skjønner man jo hvorfor folk ser på oss auidofile som sære.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.737
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg kunne ha forstått eksistensen av denne tråden hvis den hadde blitt startet på den tiden hvor man ikke hadde internett, epost, mobiltelefon, SMS, PM osv., men var henvist til å løfte av telefonrøret, slå noen tall på nummerskiven. For ikke å snakke om å skrive et brev! Skjønt; da hadde man ikke hatt HFS heller.

Men ærlig talt; det har da aldri vært enklere - eller billigere - å sende et kjapt svar enn det er nå. Så hvorfor gjøre seg så jævla kostbar?

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Vedr trådens tema: Har selv aldri lagt ut en slik annonse eller kontaktet noen for å selge, men om det en gang gjøres så ville jeg ikke en gang tenkt på om jeg ikke fikk respons! Regner kun med å få respons dersom selger/kjøper er interessert. For min del handler det om effektiv bruk av tid. Jeg har mer enn nok med å besvare eposter og gi tilbakemeldinger i jobbsammenheng og det å svare på en masse eposter uten hensikt finner jeg lite hensiktsmessig. Ønsker heller ikke at andre skal måtte sitte å skrive eposter til meg om det ikke fører til noe konstruktivt (kjøp/salg).

Ellers så har jeg alltid benyttet tlf om jeg skal kjøpe noe fremfor en masse eposter frem og tilbake. Da er alt unnagjort på et par minutter og jeg ønsker å prate med de jeg evt skal gjøre en handel med.

Er kun en ting jeg irriterer meg litt over på torget og det er de som legger ut en salgsannonse som ikke vet om de vil selge produktet. Bestem deg FØR du legger ut en salgsannonse så er det besparelse av tid for begge parter. Mulig enkelte liker å skrive/skravle med hifi-interesserte og kun legger ut annonse av den grunn.
Helt enig - også i det siste avsnittet. Man ser jo dette også iblant når det gjelder fast eiendom, biler etc. Ofte ønsker folk ikke å selge i det heletatt - de bare vil "sjekke markedet" for å få bekreftet hvor "rike" de er. Dette er sløsing med andre menneskers tid.

Topp Bunn