3-vegs høgtalar med dobbel waveguide og kardioidebass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    407
    Antall liker
    482
    Sted
    Brøttum
    Godt gjennomført bygg, AKABAK ser ut som et seriøst program. ;)
    Det er ovenfor mitt kunnskapsnivå, men det gjør ikke noe, får til bra lyd på en eller annen måte uansett.
    Ift kasseløsning og finish så er jo det viktigste at du prøver ut flest mulig ulike løsninger med enkle kasser før du bygger det ferdige resultatet, da går nok byggingen mye fortere også. :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Ang finish.
    Du kan jo:

    Spraye waveguidene matt svart med sprayboks
    Male frontbaffelen med fin rulle også i matt svart
    Så maler du flere lag med matt sort inni kardioide spaltene på siden med pensel
    Deretter finerer du sidene og toppen, kantene tar du med sandpapir eller kantfres med kulelager
    Så kommer det vanskeligste, bore hull i fineren der kardioide spaltene er og kjøre kantfresen forsiiiktiiig rundt i ring
    Da får du den looken som inselwind ofte lager
    Behovet for den siste finishen med småflekking av sort maling mot finer kan reduseres med tips og råd fra inselwind, hunsbedth og obbb. Det er veldig hyggelige og hjelpsomme karer 👍

    også oljer eller lakker du fineren til slutt 😊

    (hadde du brukt sort mdf hadde alt vært mye enklere)
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ang finish.
    Du kan jo:

    Spraye waveguidene matt svart med sprayboks
    Male frontbaffelen med fin rulle også i matt svart
    Så maler du flere lag med matt sort inni kardioide spaltene på siden med pensel
    Deretter finerer du sidene og toppen, kantene tar du med sandpapir eller kantfres med kulelager
    Så kommer det vanskeligste, bore hull i fineren der kardioide spaltene er og kjøre kantfresen forsiiiktiiig rundt i ring
    Da får du den looken som inselwind ofte lager
    Behovet for den siste finishen med småflekking av sort maling mot finer kan reduseres med tips og råd fra inselwind, hunsbedth og obbb. Det er veldig hyggelige og hjelpsomme karer 👍

    også oljer eller lakker du fineren til slutt 😊

    (hadde du brukt sort mdf hadde alt vært mye enklere)
    Takk for tips! Innsida av kardioidespaltene kan eg sleppa unna med kjip finish på, då det er skumpropper som er flush med utsida av kabinettet montert der. Du ser altså berre skummet og ikkje sjølve spalta. Så akkurat den biten er eg ikkje veldig bekymra for. Det er vel Decoflex inselwind plar bruka som finér?
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Du har en strålende fremtid :) (med eller uten WG).
    Det er veldig hyggeleg sagt! Eg håpar i alle fall det :)
    Sa opp jobben tidlegare denne veka, og i dag har eg søkt høgare utdanning (elektroingeniør, spesifikt). Me får sjå om det kan verta ingeniør ut av meg til slutt - helst noko akustikkrelatert (gisp!)
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Lykke til med søknaden!
    Samlet sett er det nok prosjekter her på sentralen som kunne behøve ditt bidrag, 2 dager hos hver asylant, så har du sommerjobb før du går igang med første semester :).
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.263
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Det er veldig hyggeleg sagt! Eg håpar i alle fall det :)
    Sa opp jobben tidlegare denne veka, og i dag har eg søkt høgare utdanning (elektroingeniør, spesifikt). Me får sjå om det kan verta ingeniør ut av meg til slutt - helst noko akustikkrelatert (gisp!)
    Det tror jeg blir en innertier. I Danmark har de flere plasser hvor man kan ta en to-årig Master i «lyd og akustikk» - eller deromkring . Kanskje en perfekt fortsettelse etter en Bachelor grad i elektrofag. Ellers så kan du gjøre som så mange av oss og ta en utdannelse i et teknisk fag og ha lyd og akustikk som hobby. Da tjener du penger til å bygge det du vil på fritiden…
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Det tror jeg blir en innertier. I Danmark har de flere plasser hvor man kan ta en to-årig Master i «lyd og akustikk» - eller deromkring . Kanskje en perfekt fortsettelse etter en Bachelor grad i elektrofag. Ellers så kan du gjøre som så mange av oss og ta en utdannelse i et teknisk fag og ha lyd og akustikk som hobby. Da tjener du penger til å bygge det du vil på fritiden…
    Eg har sjølvsagt sondert terrenget, og har og sett at Danmark verkar til å vera eit fint alternativ. Spesielt DTU har mange emner innan elektroakustikk som ser ut til å vera midt i blinken. Eg tek det førebels med knusande ro, dog. Kan venta med å tenkja for mykje i detalj på dette til eg er godt i gang med bacheloren i alle fall.

    Skulle eg gjort noko for pengane sin del hadde vel dataingeniør vore det naturlege valet, med tanke på at det er IT eg har fagbrev i frå før av. Eg ligg godt under medianløn og følar eg har pengar til å leva eit godt liv likevel, så eg trur eg hadde vore nøgd med løna i kva som helst ingeniørdisiplin.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.834
    Antall liker
    5.483
    Sted
    Holmestrand
    Det er veldig hyggeleg sagt! Eg håpar i alle fall det :)
    Sa opp jobben tidlegare denne veka, og i dag har eg søkt høgare utdanning (elektroingeniør, spesifikt). Me får sjå om det kan verta ingeniør ut av meg til slutt - helst noko akustikkrelatert (gisp!)
    Det er ingen tvil om at du kan bli ingeniør.
    Om du ikke allerede er det, så er du helt klart et talent. 🤗
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.834
    Antall liker
    5.483
    Sted
    Holmestrand
    Eg har sjølvsagt sondert terrenget, og har og sett at Danmark verkar til å vera eit fint alternativ. Spesielt DTU har mange emner innan elektroakustikk som ser ut til å vera midt i blinken. Eg tek det førebels med knusande ro, dog. Kan venta med å tenkja for mykje i detalj på dette til eg er godt i gang med bacheloren i alle fall.

    Skulle eg gjort noko for pengane sin del hadde vel dataingeniør vore det naturlege valet, med tanke på at det er IT eg har fagbrev i frå før av. Eg ligg godt under medianløn og følar eg har pengar til å leva eit godt liv likevel, så eg trur eg hadde vore nøgd med løna i kva som helst ingeniørdisiplin.
    Elektro(nikk?) er et godt utgangspunkt. Du er allerede godt oppegående på datasiden. Resten kan du hente når du trenger det.
    Jeg er selv elektro- og elektronikkutdannet med 35-40 år innenfor data bak meg. 🙂
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Læringskurven er ganske loddrett, men det er enklare med eit grafisk brukargrensesnitt enn eit skriptbasert program som ABEC. Eg begynte å prøva meg fram med AKABAK seint i 2019 ein gong, om ikkje eg hugsar heilt feil. No, 4 år seinare, følar eg at 90% av det eg kunne tenkja meg å simulera er ting eg veit korleis eg skal simulera. Dei siste 10% er til dømes å setja opp forenkla lumped-element modeller av kompresjonsdrivarar - ting som hadde vore greitt å få til, men som det ikkje er naudsynte mesteparten av tida. Ein annan ting eg fånyttes har prøvd å finna ut av er aksesymmetrimodusen til AKABAK, den gjev meg berre feilmeldinger 😅

    No når eg har teken på programmet (sånn nokolunde i alle fall), så opplever eg det som eit fantastisk program som opnar for utruleg mange moglegheiter, ikkje berre til høgtalardesign, men òg til romanalyse. Eg har sjølvsagt simulert mykje rart som ikkje er delt her på sentralen, men til dømes simulasjon av plassering av høgtalar/subwoofer i rom er ting AKABAK kan hjelpa med. Det kan òg hjelpa deg med å finnna/visualisera noder og anti-noder i geometrisk komplekse rom. Eg har sjølv brukt det til samanlikning av kardioidehøgtalarar og monopolhøgtalarar ved låge frekvenser i rom, ikkje ulikt det AES-paperet frå Ferekidis og Kempe som eg har lenka lenger oppe i tråden her.

    For dei som har interessen vil eg definitivt anbefala AKABAK (eller tilsvarande kapabel programvare). Det er ikkje enkelt, det finst lite god info om korleis ein skal bruka programmet, og det kjem til å vera veldig frustrerande lenge. Når ein kjem over den kneika er det derimot ei rein glede å undra seg over noko og kunne tenkja "okei, dette veit eg ikkje korleis funkar, eg får hiva det gjennom AKABAK og sjå". Det er utruleg lærerikt.
    Hvordan går man frem for å få et intensivkurs i AKABAK av singel mann (23)?
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Imponerende saker! Du har ikke delt så mye om lytteinntrykk, har du lyst til å gjøre det? Hvordan opplever du lyden? :)
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Imponerende saker! Du har ikke delt så mye om lytteinntrykk, har du lyst til å gjøre det? Hvordan opplever du lyden? :)
    Mangelen på lytteinntrykk kjem av at eg ikkje har sett saman den andre høgtalaren enno. Eg har vore ganske oppteken dei siste få dagane, men sit og skrur saman den andre høgtalaren i kveld, slik at han er klar til helga. Lytteinntrykk kjem nok i morgon kveld eller på laurdag 😁

    Det einaste negative er at eg per dags dato ikkje har nokon sub (oops), så dette kan fort verta litt bassfattig. Me får sjå...
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan går man frem for å få et intensivkurs i AKABAK av singel mann (23)?
    Om det er av interesse så er det berre gøy å dela kunnskap. Eg kan fint setja av nokre kveldar eller helgedagar til noko slikt. Er det noko spesifikt du hadde vore interessert i, eller berre heilt generelt "kor finn eg x og y funksjon i dette arkaiske brukargrensesnittet"?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Om det er av interesse så er det berre gøy å dela kunnskap. Eg kan fint setja av nokre kveldar eller helgedagar til noko slikt. Er det noko spesifikt du hadde vore interessert i, eller berre heilt generelt "kor finn eg x og y funksjon i dette arkaiske brukargrensesnittet"?
    Jeg tenker vel først en slags "getting started" hadde vært utrolig kjekt.
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Høgtalarane spelar, og det er mykje å lika. Eg tykkjer dei læt heilt fenomenalt på kvinnestemmer, men dei manglar kanskje noko kropp i mannlig vokal. Smaken min lener nok litt lysare enn dei fleste, med litt meir diskant og litt mindre bass enn det som er vanleg. Sjølv det teke i betraktning er det klart denne høgtalaren er ganske bassfattig. Han er jo designa slik, så det er ikkje overraskande. I lydbildet er han klårt meir presis enn Gradient Revolution som vert erstatta, men Revolution har ein klårt betre bassrespons og til ein viss grad meir romkjensle.

    Her er MMM frå eit lite område rett rundt lytteposisjon (+-30cm eller deromkring). Dette er høgtalaren "slik han er", utan noko EQ eller romkorreksjon. Totalt sett veldig bra! Eg brukar no 3 EQ-punkt på å dra ned respons ved 100Hz og 135Hz litt, samt gjeva høgtalaren litt ekstra bass slik at han i alle fall klarar seg greitt ned til 40Hz. Med mine lyttenivå er det ikkje mangel på kapasitet sjølv så langt ned.
    MMM 1412WGC.png
    Her er ETC (dette er sjølvsagt ikkje berre avhengig av høgtalaren):
    ETC 1412WGC.png
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor er det forskjell..? 🤭
    Eg sa det ikkje var lov :mad:

    Grunnen er latskap. Eg fekk fyrst tak i svarte skruer no nyleg, så eg har ikkje gidda å byte skruene på den høgtalaren som vart bygt fyrst.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    Jeg påpekte ikke, bare lurte! Fine ht uansett, grundig jobb i beste DIY ånd. Sånt liker vi!

    BTW, latskap hører med og er helt innafor. Jeg er meget god på det selv 😎
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Har skrudd litt på lyden for å få eit litt mindre blodfattig resultat, og byrjar verta greitt nøgd no. To peakfilter på 102 og 135Hz, og to low-shelf filter på 330 og 70Hz. Noko bassmonster er høgtalaren framleis ikkje, men det er adekvat til det meste av musikk.
    MMM post-EQ 1412WGC.png
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Men du er jo nede ved 35 Hz? Det er jo råbra med en "liten" driver i kardioide?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Hvis du har analog inn i systemet ditt så anbefaler jeg appen housecurve og en 5 meters hodetelefon til RCA kabel fra Clahs Olsson. Da får du hjelp til å treffe B&C eller Harman targeten i blinde :)

    Den gjør egentlig det samme som Lyngdorf Rooomperfect bare at du er sjefen og den gir deg forslag. Jeg trodde i alle år at Roomperfect jobbet i tidsdomenet (i tillegg til frekvens) men RP justerer kun eq kurven på bakgrunn av gjennomsnittsmålinger i rommet. Akkurat det klarer vi fint selv.


    Mine tråder er ikke akkurat strukturerte som dine hehe men du kan hvertfall se her noen screenshots fra telefonen som viser at du kan ta en eller en dullion tonesveip som legger seg oppå hverandre. Så får man et nytt vindu hvor man velger hvor mange PEQ appen skal foreslå. Thats it.

    Faital Pro toveis med 10 tommer og horn | Side 19 | Hifisentralen
     
    Sist redigert:

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Men du er jo nede ved 35 Hz? Det er jo råbra med en "liten" driver i kardioide?
    Joda, det er slett ikkje ille, men dette er med ein +6dB low shelf på 70Hz og +1,5dB low shelf på 330Hz, totalt 7,5dB, så ein mistar jo ein del headroom.
    Ikkje at det betyr noko på mitt lyttenivå (70-75dB snitt) med kun 2 meter lytteavstand. Rommet gjev òg ein del drahjelp.

    Hvis du har analog inn i systemet ditt så anbefaler jeg appen housecurve og en 5 meters hodetelefon til RCA kabel fra Clahs Olsson. Da får du hjelp til å treffe B&C eller Harman targeten i blinde :)

    Den gjør egentlig det samme som Lyngdorf Rooomperfect bare at du er sjefen og den gir deg forslag. Jeg trodde i alle år at Roomperfect jobbet i tidsdomenet (i tillegg til frekvens) men RP justerer kun eq kurven på bakgrunn av gjennomsnittsmålinger i rommet. Akkurat det klarer vi fint selv.
    HouseCurve er vel berre for iOS? Eg er androidbrukar, så kjem ikkje så langt med den.
    REW meiner eg har moglegheit for å definera target curve, men bryr meg lite med akkurat det av den enkle grunn at ideell kurve for eit rom kjem an på både høgtalar og rom. Då gjev det meir meining å berre ratta litt med EQ til eg får eit resultat eg likar, sidan target curve ikkje er overførbar til andre høgtalarar (eller rom, for den saka si skuld).
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Lenge sidan eg har høyrt så mange timar på musikk i løpet av ein dag (10+ timar). Eit lite utval av dagens avspelinger (og youtubelenker for enkel lytting for dei det skulle interessera):

    Initial Phase av Tineidae

    Prey av Equilibrium

    Sonny Boy Rhapsody av toe

    Travelling av Anne Marie Almedal

    Control Shift av GoGo Penguin

    Open Water av King Gizzard And The Lizard Wizard
    https://www.youtube.com/watch?v=PPx7eDQ9YQM

    wind,glass,bluebird av Kensuke Ushio
    https://www.youtube.com/watch?v=2DVeSuk_av8

    SOME BODY av ionnalee
    https://www.youtube.com/watch?v=eF21lWFURlI

    Frå Hjarta av Terje Isungset, Sidsel Walstad og Lena Nymark
    https://www.youtube.com/watch?v=YcBPELRATbE

    Alles Schwarz av Human Traces
    https://www.youtube.com/watch?v=_niNHnzYvQ8

    Eg har prøvd å variera sjanger i utvalet. Eg vil tru det fleste finn noko dei ikkje har høyrt før på denne lista, og så håpar eg sjølvsagt at noko fell i smak. Alderen min er nok reflektert i at mesteparten av musikken er ganske ny. Eg har funne mykje god musikk som andre har delt her på sentralen, så då er det berre gøy om eg kan gjera det same for andre :)
     

    Georgb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2018
    Innlegg
    184
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Eg har prata litt med snickers-is om denne introduksjonen til AKABAK, og har tenkt litt på korleis gjera det i praksis.
    Det vert 3 eksempel:
    1. Simulasjon av eit horn (frittståande og i uendeleg baffel).
    2. Simulasjon av eit rom i 2D, med lydkjelder.
    3. Simulasjon av ein bassreflekskasse

    Planen er å taka det via google meet. Eg kjem til å distribuera eit par teikninger i .step- og .dxf-format som skal brukast til eksempel. I tillegg til dette vil eg anbefala dei som er interesserte å lasta ned AKABAK, VACS, og Gmsh på førehand. Tanken er at eg visar korleis de gjer ting, så fylgjer de med sjølv i dykkar eigen kopi av AKABAK/VACS/Gmsh.

    Det einaste eg ikkje er sikker på enno er tidspunkt. Er ein kveld på ein vekedag eller ein helgedag best? Eg tenkjar å gjennomføra dette anten no i helga eller ein gong i neste veke, avhengig av kva folk er gira på.

    Dei som vil vera med, send meg ein beskjed, gjerne med kva tidspunkt som passar (så kan eg prøva å velja eit tidspunkt som passar for (nesten) alle).

    Eg taggar dei som likte innlegg #60, sidan eg går utifrå at det er der interessen er størst.
    @kjtl @Ekko @Naturlyd @tofter @ParttimeDIY @stianG @sundkoien @W.Sand @Audiodidakt @na_X @espen @sino

    Alle er velkomne!
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor ikke youtube? Så er det tilgjengelig for alle og man slipper tenke på tidspunkt? :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Det kjem nok fort noko slikt etter kvart (men då på engelsk, vil eg tru).
    Fordelen med å ha det som eit "møte" er at det er mogleg å stilla spørsmål.
    Youtube livesending, der kan det sendes spørsmål live også og blir automatisk lagt ut etterpå. Ellers så kan det jo sendes opptak av møtet også og legges ut.
    Svært interessant uansett, men her så sliter jeg med tiden dessverre. Litt her og der innimellom eller irundt midnatt er det som passer for meg bare nå for tiden.
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    689
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    5
    Liker godt læringsformen det legges opp til - man lærer gjerne best ved å få knote litt selv.
    Forstår det slik at all nødvendig programvare kan lastes ned i gratisversjon? Sikkert litt kjipt å ikke få lagret resultater?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn