30+ år gammel Technics SL1200MK2 - restaurering - en bildetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Meget flott stykke arbeide utført likte at du holder spiller mest mulig original :)

    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: ROS

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Wow! For et fantastisk funn, og FOR en fantastisk jobb! Gratulerer!

    Jeg hadde dessuten et mål om at kostnaden med å sette i stand spilleren skulle holdes lavere enn prisen for et godt holdt eksemplar på brukten, ellers ville det egentlig ha lite for seg.
    Uenig! Nå vil denne gi uendelig mye mer stolthet og eierglede enn hvis du bare hadde kjøpt en!

    Kudos!
     
    • Liker
    Reaksjoner: ROS

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    For en utrolig underholdende tråd! Her har du virkelig lagt tid og sjel i utførelsen, og resultatet gjennomsyres jo fullstendig av det! Rett og slett vanvittig imponerende arbeid her :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ROS

    ROS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    260
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    2
    :)
    Der var en gammel tråd oppe i dagen igjen :)
    Technicsen lever fortsatt i beste velgående her, har brukt den mye. Jeg har nettopp kjøpt Isonoe føtter til den (ikke montert enda), de originale føttene er morkne i gummien.
    Du har nok rett Dazed, denne spilleren ble jo skikkelig "min" etter dette, og den har i tillegg svært god og bunnsolid funksjonalitet som gjør at jeg liker den veldig godt (og jeg liker jo også utseendet). Dermed blir det eierglede og dette eksemplaret selges derfor ikke uansett hva jeg ellers skulle finne på :).
    Spørsmålet er nå om jeg skal beholde den nær original eller om jeg skal putte på ekstern strømforsyning og kanskje også en Jelco 750D.
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Artig å høre :) Såg du luftet tankene i den MCRU fellesbestilling-tråden, håper du slenger deg med! Har akkurat fått Isonoe føtter + Techniboots selv, imponerende greier det der. Var mer dominerende enn jeg hadde trodd. Original bena såg noe smått ut i i forhold kan du si..
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo ikke noe som er irreversibelt, og siden det finnes en fantasilion 1200-er det ute, er det jo ingen helligbrøde å modifisere litt, så siden du kommer til å beholde den likevel, og holder deg til ærlige, fornuftige oppgraderinger som virker, er det vel bare å kjøre på. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn