Jeg tok rolfozzy på ordet og bestilte 2 Psvane 300B. Må innrømme og si at mine GD mesh plate kom til kort eller så er de oppbrukte selv om de måler ok.Bildet er tatt 23 august i fjor. Da var mine PSvane helt nye. Og jaggu spiller de ikke like bra fremdeles. Ikke antydning til at de skulle være svekka på noen måte.
Ja egentlig spiller de nok enda bedre enn første dagen, de er jo innspilt. Støvtørking er også utført.
Bra rør, verdt penga så absolutt. Skal få kjøpt et par til. Med dagens kurs koster de under 1000,- for et par.
Vis vedlegget 187863
Fornøyd med de fortsatt?Jeg tok rolfozzy på ordet og bestilte 2 Psvane 300B. Må innrømme og si at mine GD mesh plate kom til kort eller så er de oppbrukte selv om de måler ok.Bildet er tatt 23 august i fjor. Da var mine PSvane helt nye. Og jaggu spiller de ikke like bra fremdeles. Ikke antydning til at de skulle være svekka på noen måte.
Ja egentlig spiller de nok enda bedre enn første dagen, de er jo innspilt. Støvtørking er også utført.
Bra rør, verdt penga så absolutt. Skal få kjøpt et par til. Med dagens kurs koster de under 1000,- for et par.
Vis vedlegget 187863
Alt er strammet opp, mer luftig i toppen, mer presis i mellomtonen samt strammere og dypere bass. Alt i alt en rimelig oppgradering! Og det rett ut av esken...
Ja, faktisk så er jeg meget fornøyd. Rett ut av esken spilte de bedre enn GD300B selv om de måler helt ok. Dog er de fra 2006 og har kanskje gjort jobben....Fornøyd med de fortsatt?Jeg tok rolfozzy på ordet og bestilte 2 Psvane 300B. Må innrømme og si at mine GD mesh plate kom til kort eller så er de oppbrukte selv om de måler ok.Bildet er tatt 23 august i fjor. Da var mine PSvane helt nye. Og jaggu spiller de ikke like bra fremdeles. Ikke antydning til at de skulle være svekka på noen måte.
Vis vedlegget 187863
Alt er strammet opp, mer luftig i toppen, mer presis i mellomtonen samt strammere og dypere bass. Alt i alt en rimelig oppgradering! Og det rett ut av esken...
Jeg bestilte et par til. Holder på med innspilling av de nå. Inne på dag 2. Har åpna seg mye siden i går.
Skal spille med de i dag, så er det tilbake til de gamle. Fremdeles mye igjen på de. De fyller et år i august.
Har gitt mine Psvane (hifiseries) endel timer nå.
Er ikke like fornøyd som flere andre her. På mine AG Mezzo synes jeg de avgir endel støy (brum og sus). Mye er det ikke, men nok til at jeg ikke liker det.
Synes også de mangler noe på oppløsning, samt litt lite fylde i mellomtone. Ellers synes jeg de er greie og jeg kan fint leve med de, men vil jakte videre på 300b magien, kan ikke si jeg helt har finni den ennå.
Har et par eldre Shuguang også, av den rimelige typen, men de er betydelig stillere.
Har veldig lyst til å teste Sophia sine Carbon Princess, noen som har erfaring med de?
De koster fort $600 + frakt og toll, litt for dyrt synes jeg, men de får kjempegode omtaler.
Noen som har handlet rør hos Borderpatrol? De leverer Sophia som standardrør, både Carbon Princess og Royal Princess.
En ting, det er stor forskjell på Psvane hifiseries og T2(MK2) serien for eksempel. Hifi serien er så vidt jeg har skjønt det ment for å være på nivå med standard shuguang.Har gitt mine Psvane (hifiseries) endel timer nå.
Er ikke like fornøyd som flere andre her. På mine AG Mezzo synes jeg de avgir endel støy (brum og sus). Mye er det ikke, men nok til at jeg ikke liker det.
Synes også de mangler noe på oppløsning, samt litt lite fylde i mellomtone. Ellers synes jeg de er greie og jeg kan fint leve med de, men vil jakte videre på 300b magien, kan ikke si jeg helt har finni den ennå.
Har et par eldre Shuguang også, av den rimelige typen, men de er betydelig stillere.
Har veldig lyst til å teste Sophia sine Carbon Princess, noen som har erfaring med de?
De koster fort $600 + frakt og toll, litt for dyrt synes jeg, men de får kjempegode omtaler.
Noen som har handlet rør hos Borderpatrol? De leverer Sophia som standardrør, både Carbon Princess og Royal Princess.
Helt enig, det er slik jeg har oppfattet det også.En ting, det er stor forskjell på Psvane hifiseries og T2(MK2) serien for eksempel. Hifi serien er så vidt jeg har skjønt det ment for å være på nivå med standard shuguang.Har gitt mine Psvane (hifiseries) endel timer nå.
Ja. Med modifikasjoner.Er dette noe han har sagt til deg? Kan ikke huske å ha lest at Sophia er valgt som standardrør av Bp.
Ny info her.Ja. Med modifikasjoner.Er dette noe han har sagt til deg? Kan ikke huske å ha lest at Sophia er valgt som standardrør av Bp.
EH er standard, med oppgraderingsopsjon på Carbon Princess og Royal Princess.
Nå vet ikke jeg hvorfor denne endringen plutselig har skjedd, han virket også litt kort i svaret sitt.Takk for svar. Holdt på å bestille Sophia Princess i går. Da blir det nok heller å bestille psvane t1 eller t2 med tiden hvis ikke noe annet dukker opp.
Du nevner at du har litt støy. Har du sjekka at det ikke er fra ampen? Det kan jo være det. Har hatt det problemet med min amp før jeg oppgraderte og modifiserte den. Og nå er den som sagt dørgende tyst.Har brukt laaaaaang tid på å prøve å bestemme meg ang 300B uten å komme fram til noe som helst, så jeg svinger innom Motron på vei fra jobb og handler GD meshplate fra gammel produksjon.
Disse har ord på seg for å være bra og skal etter hva jeg skjønner passe greit i set-forsterkere.
Skal rapportere seinere om de er gode.
Har tenkt samme tanken som du. Mener den var ganske tyst når jeg fikk en prøvelytt hos selger med WE-rør på AG Trio, ihvertfall var den betydelig stillere.Du nevner at du har litt støy. Har du sjekka at det ikke er fra ampen? Det kan jo være det. Har hatt det problemet med min amp før jeg oppgraderte og modifiserte den. Og nå er den som sagt dørgende tyst.Har brukt laaaaaang tid på å prøve å bestemme meg ang 300B uten å komme fram til noe som helst, så jeg svinger innom Motron på vei fra jobb og handler GD meshplate fra gammel produksjon.
Disse har ord på seg for å være bra og skal etter hva jeg skjønner passe greit i set-forsterkere.
Skal rapportere seinere om de er gode.
Kan godt forstå ham, EH lyder godt og har en attraktiv prisNy info her.Ja. Med modifikasjoner.Er dette noe han har sagt til deg? Kan ikke huske å ha lest at Sophia er valgt som standardrør av Bp.
Har nettopp snakket med Gary hos BP.
Han bruker for øyeblikket ikke Sophia mer i sine amper, kun EH.
I følge ham selv er det pga stabilitet, pris og GOD lyd.
Spilte lenge på TJ på mine Ld91 (We91 "style") helt uproblematisk disse hos meg (Ps. og ot.: kan godt anbefale WE 310A Mesh som driverrør i konstruksjonen, men DET er vel ingen bombe målt mot russerrørene som leveres med)Kan godt forstå ham, EH lyder godt og har en attraktiv prisNy info her.Ja. Med modifikasjoner.Er dette noe han har sagt til deg? Kan ikke huske å ha lest at Sophia er valgt som standardrør av Bp.
Har nettopp snakket med Gary hos BP.
Han bruker for øyeblikket ikke Sophia mer i sine amper, kun EH.
I følge ham selv er det pga stabilitet, pris og GOD lyd.
Satte EH inn i stedet for TJ 300B Mesh Plate Globe som lyder ok men den kan ikke tåle mosten i en WE91 type forsterker.
mvh
Kjartan
Du må da gi de litt tid. Men jeg kan ikke huske de trengte så mange timene. Et sted mellom 50-100 tror jeg.Har nå spillt noen timer på PSvane rørene som Rolf nevner her, og jeg lurer bare på hvor lang tid jeg må regne før de slutter og endre seg?
Rett ut av esken, putta på plass og justert bias låt det litt volumiøst og "blaut" med flisete topp og lukket mellomtone.
Kveld 2 er toppen hakket mindre flisete men ruller av ganske mye tidligere.
GD Mesh låter hos meg svært bra, men sålangt er faktisk EH goldpin ett kjemperør lydmessig såvel som teknisk.
Men for faen da Rozzy, 50 til 100 timer er jo 3 måneder for meg!Du må da gi de litt tid. Men jeg kan ikke huske de trengte så mange timene. Et sted mellom 50-100 tror jeg.Har nå spillt noen timer på PSvane rørene som Rolf nevner her, og jeg lurer bare på hvor lang tid jeg må regne før de slutter og endre seg?
Rett ut av esken, putta på plass og justert bias låt det litt volumiøst og "blaut" med flisete topp og lukket mellomtone.
GD Mesh låter hos meg svært bra, men sålangt er faktisk EH goldpin ett kjemperør lydmessig såvel som teknisk.
Og som jeg har sagt så mang en gang. Rør låter nødvendigvis ikke likt overalt.
Tror jeg snart må slutte med rør jeg. Flere ganger jeg har oppdaga at jeg har glemt å skru faenskapet av.Men for faen da Rozzy, 50 til 100 timer er jo 3 måneder for meg!Du må da gi de litt tid. Men jeg kan ikke huske de trengte så mange timene. Et sted mellom 50-100 tror jeg.Har nå spillt noen timer på PSvane rørene som Rolf nevner her, og jeg lurer bare på hvor lang tid jeg må regne før de slutter og endre seg?
Vel, får skru på ampen og la den stå noen dager.
Joda, kjenner til den. Ikke har jeg annlegget i huset heller, så da jeg sist var på en langweekend i Oslo og Danzig konsert stod røra og brant i 4 døgn. Men vips så var det iallefall innspilltTror jeg snart må slutte med rør jeg. Flere ganger jeg har oppdaga at jeg har glemt å skru faenskapet av.Men for faen da Rozzy, 50 til 100 timer er jo 3 måneder for meg!Du må da gi de litt tid. Men jeg kan ikke huske de trengte så mange timene. Et sted mellom 50-100 tror jeg.Har nå spillt noen timer på PSvane rørene som Rolf nevner her, og jeg lurer bare på hvor lang tid jeg må regne før de slutter og endre seg?
Vel, får skru på ampen og la den stå noen dager.
Gammel mann.