|
Det går helt fint, men fordelene skulle være ??Å nei, mente noen noe annet enn deg @Deng1, håper det går bra.
Avantgarde bruker kompresjonsdrivere til diskantene. Det kunne vært artig med en Duo variant men løsningen med separate horn for mid og diskant har rimelig mange utfordringer mtp spredning. Klart man kan få det til å låte fantastisk i et sweetspot, kanskje til og med bredt nok til to. Men off aksis blir det litt berg og dalbane.Får fryktelig lyst på 3d-printer når jeg ser slikt som dette. Hadde det vært interessant å prøvd noe lignende Avantgarde? De bruker vel ikke kompresjonsdrivere, men heller domer med store waveguider?
Får fryktelig lyst på 3d-printer når jeg ser slikt som dette. Hadde det vært interessant å prøvd noe lignende Avantgarde? De bruker vel ikke kompresjonsdrivere, men heller domer med store waveguider?
Tja fordelen er vel at man får med hele stemmeregisteret i en dynamisk driver, synes forøvrig at de store avantgardene låter fryktelig bra.Det går helt fint, men fordelene skulle være ??
Enig i at de store, nye Avantgardene låter bra. Har vel litt med at det blir brukt DSP for å få optimalisert noe som rent akustisk er en (unødig) utfordring. Men de ser SÅ tøffe ut og jeg har virkelig lyst på de største DUOene fullaktive.Tja fordelen er vel at man får med hele stemmeregisteret i en dynamisk driver, synes forøvrig at de store avantgardene låter fryktelig bra.
Har ikke peiling selv, men akkurat det der har jeg hørt fra flere med peiling på printere. Kult.Kjøp Bambu Lab. Hvis hobbyen din er å lage ting. Kjøp alt annet om du ønsker at hobbyen (tidsfordrivet) skal være å pusle med selve printeren og et utall parametre som må optimeres.
Eller så kan de spørre megFor de som ikke har 3d-printer eller vil eksperimentere med nye materialer så kan jlc3dp være et alternativ:
https://jlc3dp.com/?source=jlcpcb-footer
Har ikke prøv dem, men har brukt PCB avdelingen en del og de leverer bra kvalitet.
mvh
KJ
Jepp. 12NTLW3500. Det er så herlig brutalt. Kombinert med finfine data.Er det noen små slemme 18S drivere i bakgrunn ?
Skriv gjerne noen ord om den anycubic'en ved anledning. Funderer på om jeg skal anskaffe en printer av noe slag...Dette har jeg gledet meg til!! Er i gang med å printe nytt horn til Ø Audio ICON 15 prototypene mine.
Jeg har god bredde på lytterommet og jeg vinkler høyttalerene inn foran hodet mitt. Det gjør at jeg kan ha høyttalere med bred spredning SELV OM det jeg liker aller minst til Hifi finlytting er tydelige tidlige refleksjoner.
Så etter å ha kommet fra JBL M2 som har en 100 grader spredning i horisontalen så ble det for "trangt" med XT1864 hornet sin 60x50 spredning. I et mindre rom (store horn er ofte fett i små rom synes jeg) så kan XT1864 være optimalt. Og det låter svinbra med Audiolense i dag, jeg vil bare ha mer topp i resten av rommet, litt mindre ego-høyttaler.
Nå blir det orden på sakene! Printer et oppskalert Tritonia horn. 45 cm bredde, custom til prototypene. Blir spennende å måle hvor godt det loader diskanten.
Vis vedlegget 1111422
Vis vedlegget 1111423
Vis vedlegget 1111424
Skriv gjerne noen ord om den anycubic'en ved anledning. Funderer på om jeg skal anskaffe en printer av noe slag...
Overgangen var litt brutal. Beholder min P1 og skal ha den nye, større Bambuen. Men Anycubicen kostet bare 350 euro. Og jeg er dum. Printbed er ujevnt som en rallycrossbane. Den bråker som faen. Men tilfredstillelsen ved å få tunet inn et fint print var stor. Alle menn får vel testo-boost ved å få noe til å virke? Allikevel så er det en distraksjon og jeg tror den er solgt eller gitt bort snart.Her kommer det kule kreasjoner på samlebånd..Kjempekult å følge med på!
Ser ut som at det er mulighet for 420*420*500mm print på denne - det trengs fort når man holder på med horn. Hvordan var overgangen fra Bambu lab?